۰
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰

شهرستان هیرمند در سالی که که گذشت

هر ساله یک منطقه و یا حوزه دست خوش اتفاقات خوب و بدی قرار می گیرد که این اتفاقات بی شک خاطراتی را در اذهان عمومی و یا تاریخ آن شهر و روستا باقی می گذارد.
شهرستان هیرمند
شهرستان هیرمند
 
به گزارش ندای هیرمند؛ هر ساله یک منطقه و یا حوزه دست خوش اتفاقات خوب و بدی قرار می گیرد که این اتفاقات بی شک خاطراتی را در اذهان عمومی و یا تاریخ آن شهر و روستا باقی می گذارد.
شهرستان مرزی هیرمند در شمال استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و بیشترین ضربه را از طوفان های خانمان سوز سیستان را برخوردار است.
در سال 1394 بر اثر این طوفان های شدید داد مردمان و مسئولین این منطقه به شدت در آمد که همچنان با بی تفاوتی و یا به قول معروف قول های سر خرمن سازمان محیط زیست روبه رو شده و شاهد عدم پیشرفت در حل معضل طوفان های این منطقه شده است.
منطقه هیرمند به دلیل هم مرز بودن با کشور افغانستان  از جمله مناطق مفید در خصوص کسب درآمد و اشتغال زایی است که در گذشته مردم این مناطق همواره بهترین استفاده را از این مرز به جا آورده اند.
اما گویا  چرخ روزگار همچنان به سود مردم هیرمند نمیچرخد و پس از دیوار شدن این مرز زمزمه های منطقه آزاد در این حوزه شنیده شد.
منطقه آزاد تجاری سیستان میتوانست بهترین فرصت های شغلی را پیش روی مردمان این منطقه قرار دهد اما باز هم دولت در این زمینه نتوانست با سیستانیان همراه شود و متاسفانه این طرح نیز نتوانست اکثریت آرا را از آتن خود کند و به تصوب نرسید.
دولت تدبیر و امید که بار ها در احیای تالاب هامون قول هایی به سیستانیان داده بود اما متاسفانه در این سال 94  هیچ اتفاق خوشایندی برای این منطقه حاصل نشده است.
با این حال شهرستان هیرمند در سال 94 شاهده اتفاقات خوشایندی همچون برپایی بیمارستان صحرایی بوده است که هزاران بیمار را در شهر دوست محمد و روستاهای اطراف تنواستند با توانایی پزشکان متخصص بهبود یابند.
برپایی بیمارستان صحرایی از جمله اقدامات خوب سپاه پاسداران است بوده است که در سال 94 در روستای شندول شهرستان هیرمند برپا شده و با توجه به تخصص بالای پزشکان این بیمارستان تعداد زیادی از مردمان این منطقه سلامتی خود را دوباره به دست آوردند.
شهرستان هیرمند در سالی که گذشت ، خالی از اتفاقات عجیب و غریب نیز نبود و در ما های گذشته شاهد تولد گوسفندی با سه چشم در روستای کَتَمَک این شهرستان شد که بازتاب گسترده ای در رسانه های کشور داشته است.
به هر حال سال جدید تا کمتر از چند ساعت دیگر آغاز می  گردد و امید میرود که با آغاز فصل بهار و شروع دوباره طبیعت برخی از مسئولین هم از خواب زمستانی بیدار شوند و رخت بهاری را بر تن کنند و دست کم به فکر منطقه ای که خودشان نیز سهمی در ان دارند باشند.
 
 
کد مطلب: 423534
نام شما
آدرس ايميل شما

توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی