۰
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵
گفت و گو با یک فرد بهبود یافته از اعتیاد:

بیکاری و انتخاب دوست نامناسب سرآغاز یک خود سوختگی عمیق بود

م.س یکی از جوانانی است که به مدت یازده سال به مواد مخدر اعتیاد داشته است و اکنون با همت مضاعف توانست خود را از این مواد خانمان سوز رها سازد.
بیکاری و انتخاب دوست نامناسب سرآغاز یک خود سوختگی عمیق بود
به گزارش ندای هیرمند؛اعتیاد یکی از معضل هایی است که این روزها گریبانگیر بسیاری از جوانان کشور از جمله قشر بیکار جامعه شده است.
استان سیستان و بلوچستان نیز از این قائله مستثنا نبوده و آمار زیادی از معتادین ر ا در خود جای داده است.
م .س یکی از جوانانی است که با همت مضاعف توانسته مواد مخدر را کنار بگذارد و به جامعه برگردد در همین راستا  وی در گفت و گو با خبرنگار ندای هیرمند گفت: به مدت یازده سال است که ماده مخدر تریاک اعتیاد داشته ام و در اوایل این کار موجب شادی بخشی وجود خود میدانستم.
وی افزود: از آنجایی که خانواده ما از قشر فرهنگی جامعه می باشند به صورت پنهانی و در مرحله نخست با دوستانی که آنان نیز مانند من تازه کار بودند در منازلی به دور از چشم پدر و مادر به این ماده گرایش پیدا کردیم.
م.س با بیان اینکه انتخاب دوست نیز می تواند باعث تغیر آینده فرد شود تصریح کرد: به دلیل ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان چند سال از خانواده به دور بوده ام ، همین خود بستر مناسبی برای من ایجاد کرد که گرایشم به مواد مخدر بیشتر شود، پس از اتمام تحصیلات نیز اراده کنار گذاشتن مواد مخدر را در خو نمیدیدم و با توجه به اینکه شغل و کار مناسبی ایجاد نشده بود به این عمل ادامه دادم.
وی اظهار داشت: خود نیز نیک میدانم، به مدت 11 سال است که ضرر های زیادی به جامعه و خانواده خود و همچنین پس از ازدواج به فرزندان خود وارد نموده ام زیرا نه تنها این مواد پس از وابسته نمودن به خود رفتار فرد را تغییر می دهد بلکه در مواقع خماری و درد فرد را زننده جلوه می دهد.
این فرد رها شده از اعتیاد بیان داشت: اعتیاد در مرحله اول مانند نوزادی است که از چیزهای بسیار کوچک آغاز می گردد و اندک اندک فرد آن را در وجود خود پرورش داده و به یک غول تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد : همه ی افرادی که مواد مخدر روی می آورند از بستر های کوچکی همانند سیگار و ناس (ناس ماده مخدری است که در استان های جنوب شرق کشور در بین قشر جوان استفاده می شود) شروع کرده و سپس آن را به مواد های خطرناک تر همانند تریاک و شیشه تبدیل خواهند کرد.
م.س اظهار داشت : خوشبختانه با توجه به حس احساس مسئولیت در قبال خانواده ام جرقه ای در من ظاهر شد و توانستم با کمک پزشکان متخصص  روزهای خوبی را برای زندگی بهتر در کنار کانون گرم خانواده آغاز کنم و تنها توسیه ای که می توانم برای کسانی که به این مواد همچنان وابسته هستند بکنم این است که با هر روز از سپری شدن عمر خود یک ضرر بزرگی به جامعه و خانواده خود خواهید زد.
گفتنی است که برخی از کارشناسان بر این باورند که اکثر جوانان به علت بیکاری و پر کردن اوقاتی که نمیدانند در آن به چه کاری مشغول باشند روی به مواد مخدر  آورده و پس از مدتی به آن وابسته می شوند به طوری که کنار گذاشتن آن برای آنها دشوار می شود و با این عمل یک زندگی یک آینده و یک خانواده را از هم متلاشی می سازند.
کد مطلب: 423464
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی