۰
يکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۷

عید فطر، روز جوایز الهی/وقتی شفاف و صادق نباشیم مردم در مقابل ما قرار می گیرند

نماز باشکوه عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام و المسلمین حسن خدری در مصلی الغدیر شهرستان زهک برگزار شد.
عید فطر، روز جوایز الهی/وقتی شفاف و صادق نباشیم مردم در مقابل ما قرار می گیرند
به گزارش پایگاه خبری سفیرشرق، مردم روزه دار و مؤمن و انقلابی شهرستان زهک پس از یک ماه عبادت و بندگی خداوند و روزه داری امروز یکشنبه با برگزاری نماز عید فطر در مصلی الغدیر، ماه رمضان را با عبادت به پایان رساندند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن خدری امام‌جمعه زهک در خطبه‌های نماز عید فطر با شکرگزاری به درگاه الهی به پاس درک ماه ضیافت الهی اظهار داشت: در روز عید سعید فطر به تزکیه توجه داده شده، تزکیه زمانی نسبت به خودمان است زمانی هم نسبت به مال ما است که در عید فطر زکات فطره را بپردازید هم شامل مال و هم شامل اعمال ما می شود عید به این معنا که بندگی خدا کنیم و در این روز نماز بخوانیم برای نماز بشارت های خاصی داده شده برای اینکه خودمان را پالایش کنیم و پایان یک دوره‌ی عبادت و ریاضت را با امید مغفرت و پاداش الهی به روز فطر رسانده‌ایم.

وی با بیان اینکه هرکس شب عید را احیا نگه دارد خداوند متعال دلش را زنده نگه می دارد در روزی که همه دل ها مرده است ادامه داد: اميرمؤمنان علي (عليه السلام) فرمودند اين عيد كسي است كه خدا روزه ه‏ایش را پذيرفته و نماز او را ستوده است و هر روز كه خدا نافرماني نشود، آن روز عيد است در ارتباط با احیا اميرمؤمنان علي (عليه السلام) سه شب را احیا نگه دارید شب  ۲۳ماه رمضان، شب عید فطر و شب نیمه شعبان روزی ها و حاجات در این شب ها بیان می شود


امام جمعه زهک با بیان اینکه این روز، روز باارزشی است تصریح کرد: چون انسان یک ماه بندگی خدا را کرده است امام صادق(ع) از قول پیامبر(ص) نقل می کند یا جابر روز عید فطر روز گرفتن جوایز است جوایز خدا متفاوت است جوایز خدا دنیوی نیست و شامل توفیق در ترک گناه، ضمانت بهشت و... زمانیکه ببینیم نماز، قران، تدبر، اخلاق و رفتار ما فرق کرده است این نشان از این است که خوب عمل کرده ایم به این معنا که در این روز خود را پاک و مطهر کنید و با حرکت اجتماعی اقتصادی پرداخت زکات، خود را آماده جایزه گرفتن کنید.

وی افزود: بعضی از بزرگواران گفتند ماه رویت نشده در فتوای خود بزرگواران است که وقتی حاکم اسلامی اعلام کرد ماه رویت شده است حکم حاکم بر حکم مراجع تقلید مقدم تر است.


حجت الاسلام و المسلمین حسن خدری در ارتباط با طرح ۴۶هزار هکتار اظهار داشت: 46هزار قطعا اماده بهره برداری نیست و وقتی نیست و شفاف نیست مردم روبه روی مسئولین قرار می گیرند با مردم صادق باشید چرا مردم، نمایندگان و نخبگان را در مقابل خود قرار داده اید مثل طرح قبلی که به کشاورزان دیر اب رسید و کشاورزان خسارت فراوان دیدند.

انتهای پیام/



 
کد مطلب: 430454
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی