۰
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۲
مهر امسال مهربانتر از گذشته؛

دو هزار دانش آموز تهرانی برای کمک به بازماندگان از تحصیل در زهک آستین همت بالا زدند

در یک حرکت خیرخواهانه و انسان دوستانه جمعی از دانش آموزان تهرانی با جمع آوری کیف ، کفش و لباس فرم مازاد خود توانستند سه هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل را به مدارس سطح شهرستان زهک بازگردانند.
دو هزار دانش آموز تهرانی برای کمک به بازماندگان از تحصیل در زهک  آستین همت بالا زدند
به گزارش پایگاه خبری سفیر شرق؛شاید استان سیستان و بلوچستان را به دلیل آمار بالای فاقدین شناسنامه و همچنین فقر خانواده ها یکی از استان هایی دانست که بیشترین دانش آموز بازمانده از تحصیل در آن وجود دارند.
در شمال این استان که شهرهای آن هم مرز با کشور افغانستان است، ازدواج زنان ایرانی با مردان افغان نیز باعث شده تا فرزندان آنان تا سنین هجده سالگی از شناسنامه بهره نبرند.
با این وجود می توان گفت که مهمترین عامل در بازماندگی از تحصیل عدم وجود شناسنامه، فقر و همچنین بی اهمیت بودن تحصیل در برخی از خانواده های این منطقه باشد.
در یک حرکت خیرخواهانه و انسان دوستانه جمعی از دانش آموزان تهرانی با جمع آوری کیف و کفش مازاد خود توانستند سه هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل را به مدارس سطح شهرستان زهک بازگردانند.
آذر مبارکی سرپرست گروه خیری باغچه های امید در این خصوص گفت: دو هزار دانش آموز دختر و پسر مقطع ابتدایی منطقه 5 تهران، به آرزویی که سه سال از عمر آن می گذشت رنگ تحقق بخشیدند و با جمع آوری لباس های فرم، لوازم تحریر، کوله پشتی و کفش های مازاد شان، سبب شدند تا صورت آفتاب سوخته بیش از سه‌هزار دانش آموز مرز نشین شهرستان زهک که به دلیل نداشتن ابتدایی ترین امکانات از تحصیل بازمانده بودند، غرق در لبخند شود.
 وی افزود:  وقتی متوجه شدم تعداد دانش‌آموزان سه مقطع تحصیلی شهرستان زهک، یک ششم دانش‌آموزان سه مقطع تحصیلی در منطقه 5 تهران است، آرزوی بزرگم جان تازه‌ای گرفت و مصمم شدم این موضوع را با مدیر آموزش و پرورش وقت در میان بگذارم. 
مبارکی ادامه داد : در دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری طی جلسه ای که مدیر آموزش وپرورش شهرستان زهک در تهران با دکتر هوشنگ میر شفیعی برگزار کردند این آرزوی بزرگ محقق شد.
مبارکی همچنین تصریح کرد: نه تنها از این طرح به خوبی استقبال شد بلکه مدیر وقت آموزش و پرورش منطقه ٥ شهر تهران تاکید کرد در اردوی نوروزی سال آینده، پذیرای 25 دانش‌آموز دختر و 25 دانش‌آموز پسر شهرستان زهک باشند که برای کنکور سال 98 آماده می‌شوند، علاوه بر این شرایطی را فراهم کنند تا 50معلم شهرستان زهک در کلاس‌های ویژه مهارتی و تدریس شهر تهران شرکت کنند.
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 429883
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی