۰
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۶

سازش ۲ طایفه در زاهدان جان یک نفر را نجات داد

تلاش اعضای شورای حل اختلاف شهرستان زاهدان نتیجه داد و با حل فصل اختلاف میان ۲ طایفه در زاهدان یک نفر از مجازات اعدام نجات یافت.
سازش ۲ طایفه در زاهدان
سازش ۲ طایفه در زاهدان
به گزارش ندای هیرمند به نقل از خبرگزاری تسنیم از زاهدان، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره 21 زاهدان 2 طایفه این شهرستان که از چندین سال قبل  با هم اختلاف پیدا کرده بودند به هم سازش کردند.
حدود 5 سال قبل فردی به نام عبدالغفور براهویی(یکی از معتمدان طوایف اهل سنت زاهدان) در یک نزاع خیابانی در اثر ضربه چاقو جان خود را از دست داد.
قاتل براساس قراری که از سوی علما و معتمدین در مسجد جامع مکی زاهدان بین طوایف اهل‌سنت گذاشته شده، توسط بزرگان تحویل حوزه دارالعلوم زاهدان و سپس تحویل مقامات قضایی شده است.
پس از صدور حکم اعدام از سوی دادگاه، بستگان قاتل چندین بار به خانواده مقتول مراجعه کردند و تلاش‌هایشان برای جلب رضایت آنان مبنی بر گذشت از قصاص ناموفق مانده بود.
پس از تعیین تکلیف برای زمان اعدام از سوی دادگاه، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره 21 زاهدان و سخنان امام جمعه اهل سنت زاهدان  سرانجام پدر مقتول رضایت می‌دهد بدون دریافت دیه از قصاص قاتل فرزندش بگذرد.
رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان نیز در این رابطه در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: توجه به  فرهنگ غنی صلح و سازش و همچنین تلاش در جهت نهادینه کردن آن در بین مردم از برنامه‌های ویژه دستگاه قضایی در سیستان و بلوچستان است.
حجت‌الاسلام حمیدرضا بندانی اضافه کرد: باید علاوه بر ترویج این کار خداپسندانه از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان جهت پیشگیری از جرائم نیز استفاده بهینه کرد.
وی میدان‌دادن به جوانان و آشنا کردن آنان با فرهنگ بخشش و گذشت را ضروری برشمرد و گفت: با آشنا ساختن جوانان با این فرهنگ غنی و پربار می‌توان از بروز بسیاری از ناهنجاری‌‌ها و درگیری‌ها در سطح جامعه جلوگیری کرد. دستگاه قضایی در کنار حمایت و توجه از سنت حسنه بخشش و گذشت با افرادی که امنیت عمومی جامعه را به مخاطره بیندازند برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.
رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: عملکرد و اقدامات شورای حل اختلاف نقش و تاثیر بسزایی در کاهش پرونده‌ها دارد که انتظار می‌رود با توجه به این ماهیت، اعضای شورای حل اختلاف استان تلاش‌ها و عملکرد خود را بیش از گذشته تداوم بخشند.
انتهای پیام
کد مطلب: 429623
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی