۰
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۵

شیرهای ایرانی ۱۵۰۰ سال قبل از کره سر درآوردند

مدیر موزه ملی کره جنوبی درباره شیرهای ایرانی صحبت کرد که ۱۵۰۰ سال قبل از این کشور شرق آسیا سر درآورده‌اند.
شیرهای ایرانی ۱۵۰۰ سال 
شیرهای ایرانی ۱۵۰۰ سال 
به گزارش ندای هیرمند به نقل از  خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  یو بیونگ‌ها ــ مدیر موزه ملی کیانجو کره جنوبی در نشست خبری گشایش نمایشگاه «سیلا و پارس، خاطره مشترک» با اشاره به رابطه صمیمانه فرهنگی و هنری ایران و کره‌جنوبی که از 1500 سال قبل شواهد آن در موزه‌ها وجود دارد، به جزئیات این نمایشگاه مشترک دو کشور پرداخت و اظهار داشت: در این نمایشگاه 144 شیء از فرهنگ سیلا که در برگیرنده آثار ایرانی پارس است، به ایران آورده شده است تا در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته شود. 
وی در تشریح بیشتر این نمایشگاه مشترک بین ایران و کره‌جنوبی به جزئیات فرهنگ سیلا و پارس پرداخت و افزود: برخی از اشیایی که در موزه‌های کره‌ جنوبی وجود دارد به هیچ عنوان در تاریخ کشور ما ماهیت وجودی ندارد یعنی مثلاً در موزه‌های ما تعداد قابل توجهی شیر سنگی داریم، در حالی که اصلاً در کره چنین موجودی وجود ندارد و این نشان می‌دهد که از هزاران سال قبل به دلیل ارتباط فرهنگی میان ایران و کره این آثار که از فرهنگ پارس ایرانی است در سرزمین کره نمود پیدا کرده است. 
مدیر موزه ملی کیانجو کره جنوبی عنوان کرد: در موزه‌های کشور ما آثار قابل توجهی از فرهنگ ایرانی وجود دارد.
همچنین در این نشست خبری جبرئیل نوکنده ــ مدیر موزه ملی ایران به جزئیات برگزاری نمایشگاه سیلا و پارس، خاطره مشترک پرداخت و افزود: در این نمایشگاه آثاری از فرهنگ سیلا مربوط به کره جنوبی و از زمان امپراطوری ساسانی تا پایان آل بویه به نمایش گذاشته شده است. 
در ادامه این نشسته خبری محمدحسن طالبیان ــ معاون میراث فرهنگی کشور نیز با تاکید بر برگزاری نمایشگاه‌های مشترک بین ایران با کشورهای دیگر دنیا عنوان کرد: امیدواریم اشیایی که در موزه‌ها وجود دارد بتواند یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها و حامل پیام صلح و فرهنگ باشد.
معاون میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: موزه‌ها محلی مهم برای پویایی اجتماعی و فرهنگی و همچنین ارتقای روابط بین کشورها خواهد بود. 
در ادامه این نشست خبری محمدرضا کارگر - مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی کشور نیز با اشاره به اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌های مشترکی بین ایران و کشورهای دیگر در ادامه راه گفت‌مان گفت‌وگوی تمدن‌ها است که از سال 2001 شروع شده است، گفت: امیدواریم با ادامه این نمایشگاه‌ها زمینه آشنایی فرهنگ‌های کشورها بین مردم دنیا افزایش یابد. 
انتهای پیام/ 
کد مطلب: 429399
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی