۰
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۷

نفس‌هایی که حیات می‌بخشند؛ زیر آسمان این شهر قلب‌هایی دوباره می‌تپند+تصاویر

اهدای عضو اهدای زندگی به افرادی است که در حسرت یک عضو سال‌ها زندگی شان از روال عادی خارج شده بود واکنون قطار زندگی شان بر روی ریل امید و خوشبختی حرکت می‌کند.
2242
2242
به گزارش ندای هیرمند به نقل از خبرگزاری تسنیم از یاسوج، از پیش از ظهر امروز 11 شهریورماه سالن  حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مملو از جمعیتی بود با قاب عکس‌هایی در دست هر کدام از آن قاب‌ها و چشم‌ها خاطراتی را با خود به یدک می‌کشید و هر نگاه یک کتاب بود از زندگی افرادی که شاید اکنون در بین ما نباشند ولی قلب یا هر عضو دیگری از بدن آنها به بدن فرد نیازمند دیگری گره خورده تا معنای حیات را دوباره به آنها ببخشد.
از نگاه‌های آقای اکبری پدر دختر باشتی که سنت اهدای عضو را در این استان نهادینه کرد تا چشمان اشکبار و بغض در گلوی فصیح فرد پدر دختر 17 ساله ای که یک هفته قبل از مرگ به خانواده اش وصیت می‌کند که پس از مرگش اعضای او را اهدا کنند همه نوید بخش آینده روشن این جامعه است جامعه‌ای که هنوز بوی انسانیت و ایثار از در و دیوار آن می‌بارد.
مردم کهگیلویه و بویراحمد همواره در دوران‌های مختلف در مقابل ظلم و جور ایستادگی کردند و برای پاسداشت آرمان‌های امام و انقلاب جان خود را نثار کردند این بار حماسه دیگری خلق کردند و با انجام 447 مورد عمل پیوند عضو رتبه نخست کشور در زمینه اهدای عضو را نیز به خود اختصاص دادند.
بوی خوش انسانیت اینجا به مشام می‌رسد و مردمانی از جنس نور امروز میزبان فرزندان آسمانی خود بودند که حتی با مرگ شان بوی زندگی را به این شهر بخشیدند.
ماهور کودک 8 ساله ای که عکس پدر را در دست دارد اشکان مادر را پاک می‌کند و با افتخار تصویر پدر را می‌بوسد و برای گیرنده قلب پدر آرزوی زندگی و تندرستی دارد در گوشه دیگر پری نوعروس 22 ساله ای که یک سال در غم از دست دادن یار می‌سوزد به قاب عکس امیر خیره شده و اشک از چشمانش جاری می‌شود و زیر لب به مصلحت و حکمت  حضر ت حق راضی است.
اینها تنها گوشه‌ای صحنه‌های بی‌نظیر این آیین باشکوه و مردمی است و این حضور بدون شک قابل توصیف نیست و به امید روزی که هیچ بیمار نیازمند پیوند عضوی در هیچ کجای این کره خاکی به ویژه زیر آسمان این شهر در صف انتظار پیوند عضو نماند.
                                                                                                           
گزارش از سیده زهرا موسوی
انتهای پیام/
کد مطلب: 428634
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی