۰
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۷

محدودیت دانشگاه آزاد در انتقال و ماموریت اعضای هیئت علمی به تهران

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد در انتقال و ماموریت اعضای هیئت علمی به تهران محدودیت دارد.
سیس
سیس
به گزارش ندای هیرمند در گفتگو با علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم درباره بررسی درخواست‌های انتقال و ماموریت اعضای هیئت علمی این دانشگاه و انتقادات برخی اساتید در این زمینه اظهار داشت: امسال حدود 4 هزار عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از واحدهای مختلف، درخواست انتقال یا ماموریت خود را در سه گروه  ثبت کردند.
وی ادامه داد: با انجام بررسی‌ها مشخص شد که تعداد قابل توجهی از متقاضیان، اصولا شرایط لازم برای انتقال یا ماموریت را ندارند و جواب مثبتی به تقاضای آنها داده نشد.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد یادآور شد: دو موضوع نیاز واحدهای مختلف و جلوگیری از رکود فعالیت‌های آموزشی آنها و مجوز دفتر گسترش آموزش عالی به ازای تعداد عضو هیئت علمی در رشته محلها در این زمینه بسیار مهم بود.

رهایی گفت: با این دو فرض درخواست‌ها بررسی و نتایج آنها اعلام شد. «انتقال بین استانی»، بخشی بود که بیشترین پذیرش را داشت و درخواست اعضای هیئت علمی در این بخش با سهولت بیشتری قابل پذیرش بود.

وی درباره درخواست‌های هیئت علمی برای انتقال به تهران نیز تاکید کرد: بخشی که بیشترین درخواست را داشته است، درخواست انتقال یا ماموریت از واحدهای مختلف به تهران بود. با توجه به اینکه در تهران هم تراکم عضو هیئت علمی وجود دارد و غالبا هم این جابجایی باعث می‌شد بسیاری از کلاس‌های درس در واحدهای استانی بدون استاد بمانند و تعطیل شوند در این بخش طبیعی است که مسئولان دانشگاه سخت‌گیری‌های لازم را داشته باشند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: در بررسی درخواست‌‌های انتقال یا ماموریت اعضای هیئت علمی، انتقال از شهرستان به تهران بسیار محدود است. برای پاسخ مثبت دادن به درخواست انتقال از شهرستان به تهران دو مسئله اینکه در واحدها واقعا آن نیاز وجود نداشته یا اینکه مجوز رشته دانشگاه آزاد با شرط حضور آن افراد نباشد وجود داشت. با رعایت این دو اصل دانشگاه آزاد اسلامی با درخواست‌ اعضای هیئت علمی و انتقال یا ماموریت‌ آن‌ها در واحدهای استان تهران موافقت کرده است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 428593
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی