۰
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۴
مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان:

۱۰ هزار مشترک در زاهدان از نعمت گاز شهری بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان امسال تعداد مشترکین گاز در شهر زاهدان از ۲ هزار و ۲۵۰ مشترک به ۱۰ هزار مشترک می‌رسد و بیش از ۱۰ هزار منزل از نعمت گاز شهری بهره‌مند می‌شوند.
541221
541221
به گزارش ندای هیرمند به نقل از  خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمدحسن طهرانی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات مجریان گازکشی و تسریع در گازکشی منازل شهرستان زاهدان، اظهار داشت: تا پایان امسال 800 کیلومتر شبکه‌گذاری گاز شهری در سطح شهر زاهدان انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: از زمان روشن شدن مشعل گاز تاکنون در سطح شهر زاهدان 220 کیلومتر شبکه‌گذاری گاز شهری انجام شده و بیش از 2 هزار و 250 مشترک از شهروندان زاهدانی پس از سالها انتظار از نعمت گاز شهری بهره‌مند شده‌اند.
وی گفت: تا پایان امسال تعداد مشترکین گاز در شهر زاهدان از 2 هزار و 250 مشترک به 10 هزار مشترک می‌رسد و بیش از 10 هزار منزل از نعمت گاز شهری بهره‌مند می‌شوند. تاکنون در شهرستان زاهدان 3300 علمک گاز تحویل شده که بیش از 7500 مشترک را می‌توانیم بپذیریم و تا پایان شهریورماه منطقه "زیباشهر" را منطقه سبز اعلام خواهیم کرد.
طهرانی خاطرنشان کرد: خط انتقال گاز عسلویه از ایرانشهر به زاهدان به طول 285 کیلومتر و با  اعتبار 750 میلیارد تومان اسفندماه سال گذشته به بهربرداری رسید و هم‌اکنون کار شبکه‌گذاری و نصب علمک و واگذاری امتیاز گاز شهری به منازل سطح شهر زاهدان در دست انجام است که برای انجام عملیات شبکه‌گذاری داخل شهر تاکنون بیش از 90 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
نادر میرشکار نیز در این جلسه اظهار داشت: تاکنون 131 مجری گازکشی منازل در شهرستان  زاهدان پروانه فعالیت خود را از اتحادیه صنف تاسیسات گازرسانی، ابزارآلات و لوازم بهداشتی ساختمان اخذ کرده و به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان معرفی شده‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: مجریانی می‌توانند به گازکشی منازلی اقدام کنند که دارای پروانه فعالیت باشند در غیر این صورت جلوی فعالیت آنها گرفته می‌شود و در همین ارتباط نیز یک شرکت مجری متخلف و بدون پروانه در زاهدان پلمپ و به مراجع قانونی معرفی شده است.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع امنیت مردم و جامعه، مجریان باید حتماً از کالاهای دارای تائیدیه و استاندارد استفاده کنند و در این زمینه گشت‌های مشترک با حضور بازرسانی از اداره‌کل راه و شهرسازی، شرکت گاز، نظام مهندسی ساختمان و سازمان  صنعت، معدن و تجارت استان برگزار می‌شود.
مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه بیان کرد: مجریان گازکشی حتماً باید تائیدیه از نظام مهندسی ساختمان داشته باشند و با توجه به اینکه گاز اگر نشتی داشته باشد می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد، ضمن تسریع در روند کار نظارت، این موضوع باید با جدیت پیگیری شود و بر اساس ماده 2 قانون نظام مهندسی ساختمان نظارت بر حسن اجرای کار مهندسین توسط نظام مهندسی ساختمان صورت گیرد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 428425
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی