۰
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹
ندای هیرمند گزارش می هد؛ 

کمبود آب آشامیدنی در سیستان صدای مردم را در آورد

بزرگترین استان ایران در حالی  از کمبود شدید آب رنج میبرد، که بسیاری از شهرها و روستاهای آن با قطعی آب شدید مواجه هستند و روستاهای دورتر و مجاور مرز نیز هنوز با تانکر آب رسانی می شوند.
ب
ب
به گزارش ندای هیرمند؛ کمبود آب شرب کشور امروز به قدری مورد توجه قرار گرفته است که امروزه در بسیاری از استان های بزرگ کشور بر سر کمبود آب بحث و تبادلاتی انجام  می گیرد.
بزرگترین استان ایران در حالی  از کمبود شدید آب رنج میبرد، که بسیاری از شهرها و روستاهای آن با قطعی آب شدید مواجه هستند و روستاهای دورتر و مجاور مرز نیز هنوز با تانکر آب رسانی می شوند.
شهریاری یکی از ساکنین روستای ماککی شهرستان هیرمند گفت: مدت هشت روز است که آب آشامیدنی برای خوردن نداریم.
وی افزود: چطور ممکن است که اداره آب و فاضلاب شهرستان هیرمند این معضل را چندین سال است نادیده می گیرد ، آنها اندکی اگر در پرداخت قبوض آب تاخیری از سوی شهروندان ایجاد شود، آب را قطع می کنند اما در این ماه از سال هیچ آبی برای آشامیدن روستا رها نمی کنند.
شهریاری خاطرنشان کرد: مردم روستا تصمیم گرفته اند تا در این ماه قبوض آب را جهت بی آبی در لوله های آب شرب پرداخت نکنند.
 
 
 

 
 
مصرف بیش از حد، دلیل افت فشار آب در روستاها است
 
 
غلامحسین لکزائیان پور ﻣﻌﺎون ﺗﺄﻣﯿﻦ آب وآﺑﺮﺳﺎﻧﯽ ﺷﺮﮐﺖ آب و ﻓﺎﺿﻼب روﺳﺘﺎﯾﯽ ﺳﯿﺴﺘﺎن وﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎن گفت: به دلیل افزایش بیش ازحدمصرف آب وکافی نبودن میزان آب پمپاژشده از تصفیه خانه آب روستایی زهک به شبکه لوله کشی طرح جامع آبرسانی روستاهای سیستان ،شرکت آبفای روستایی درچند نقطه ازشبکه آبفای شهری آب اخذ نموده و به شبکه روستایی تزریق می نماید.
وی افزود: به همین دلیل به محض وقوع حادثه در شبکه آبفای شهری وقطع آب ازناحیه آبفای شهری وعدم تزریق آب ازنقاط پیش بینی شده به شبکه روستایی ،شبکه لوله کشی طرح جامع آبرسانی روستاهای سیستان نیزدچاراختلال شده وافت فشارشدید وبعضا"قطع آب درتعدادی ازروستاهای بخش مرکزی زابل ، روستاهای شهرستان نیمروز و تعداد کمی ازروستاهای شهرستان های هامون و هیرمند را درپی دارد.لذابه محض اینکه مشکل پیش آمده درشبکه آبفای شهری برطرف گردد ،مشکل افت فشار شبکه روستایی نیزبرطرف می گردد.
لکزائیان پور تصریح کرد: براساس بررسی های صورت گرفته مشکل شکستگی خط لوله درشبکه شهری برطرف گردیده است وتزریق مجددآب به شبکه آبفای روستایی برقرار خواهد گردیدوبزودی مشکل افت فشار درشبکه روستایی نیز برطرف می گردد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 427776
نام شما
آدرس ايميل شما

توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی