۰
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸

تبدیل ارگ محمدحسین خان نارویی به مجموعه سنتی در روستای قلعه‌نو

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: برخی از آثار تاریخی قابلیت تبدیل به مجموعه‌هایی مثل هتل یا واحدهای اقامتی یا مجموعه‌های سنتی مثل سفره‌خانه را دارند که ارگ محمدحسین خان نارویی از جمله آنها است.
ی
ی
به گزارش ندای هیرمند، آریا نارویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در سال 96 در دستور کار خود قرار داده، واگذاری پروژه‌های نیمه تمام حوزه سرمایه‌گذاری است که از طریق اعتبارات ملی و استانی ساخته شده و نیمه تمام باقی مانده است.
معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: بنا بر سیاست دولت تصمیم گرفتیم تا تکمیل این مجموعه‌های گردشگری را به بخش خصوصی واگذار کنیم که این کار از طریق فراخوان انجام خواهد گرفت.
این مسئول ادامه داد: امسال 9 تا از مجموعه‌های گردشگری نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار می شود.
وی با اشاره به این که خیلی از آثار تاریخی که در شهرهای ما وجود دارند قابلیت این را دارند که به مجموعه هایی مثل هتل یا واحدهای اقامتی یا به مجموعه های سنتی مثل سفره خانه و غیره تبدیل شوند گفت: پایلوت این کار را در ارگ محمدحسین خان نارویی در روستای قلعه‌نو قرار دادیم و قرار است که این مجموعه را به یک هتل حداقل با درجه سه تبدیل کنیم.
نارویی بیان کرد: امسال شاهد بهره‌برداری یک مجموعه سنتی با بالاترین کیفیت خواهیم بود که یک طرح پایلوت هم برای سیستان و بلوچستان و هم برای کشور بشود.
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: تلاش می‌کنیم تا تقریبا 20 تا 25 میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی را به پروژه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان اختصاص دهیم و اولویت اول در راستای تکمیل پروژه های عمرانی پروژه‌های نیمه تمامی بوده که پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد را دارند و بعضا در شهرستانهای چابهار زاهدان و حوزه سیستان هستند.
این مسئول ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما در سال 96 پرداخت تسهیلات است و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای را با بنیاد مسکن، دفتر امور روستایی شوراها و اداره کل میراث فرهنگی تنظیم کردیم که در سال 96 این تفاهم نامه اجرایی خواهد شد.
وی گفت: مفاد این تفاهم‌نامه از این قرار است که در 100 روستا از استان که برای هر شهرستان تقریبا 5 روستا را به عنوان روستای اولویت دار انتخاب کردیم و زیرساخت های اولیه (پایگاه های اورژانس، تابلوهای تبلیغاتی، تابلوهای راهنمایی) را تامین کردیم.
نارویی یکی از اولویت‌های بعدی معاونت سرمایه‌گذاری در سال 96 را به روزرسانی و ساماندهی مهمانپذیرهای استان عنوان کرد و افزود: اکثر مهمانپذیرهای سیستان و بلوچستان که طراحی آنها بر اساس استانداردهای قدیم انجام شده  و نیاز است که به روزرسانی شوند و استاندارهای حداقل در آنها رعایت شود.
وی گفت: قرار است که تعداد 10 مهمانپذیر را از محل توافقنامه با صندوق کارآفرینی امید در اولویت قرار بدهیم و این مهمانپذیرها را ساماندهی و به روزرسانی کنیم.
انتهای پیام/3139
کد مطلب: 427513
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی