۰
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۶
ندای هیرمند گزارش می دهد؛ 

سوختگی شدید خانم جوان با چراغ نفتی/فقر مانع بهبودی زن جوان شد

او در سن 23 سالگی و در اوج جوانی ، زیبایی خود را از دست می دهد و اکنون پس از دو سال زخم های او بهبود پیدا نکرده وعفونت زخم های سوختگی هر روز بیشتر می شود.
ز
ز
به گزارش ندای هیرمند؛ فقر در استان سیستان و بلوچستان همواره یکی از معظلات مهم اجتماعی به شمار می رود که در سال های اخیر مباحثی زیادی جهت زدودن قبار محرومیت در این استان شده است اما مباحث مطرح شده را تنها می تواند در حد برگزاری جلسات و گفتگوهایی عنوان کرد که مدیران آن را جهت پر کردن وقت های اداری خود مصرف می کنند.
محرومیت در این استان نه تنها شمال آن را فرا گرفته بلکه امروزه مشاهده می شود در بخش هایی که تجارت و صادرات حرف اول را می زند نیز بسیاری از افراد دچار محرومیت هستند و نیاز های اولیه زندگی خود را نمی توانند فراهم سازند.
افراد بی خانمان، معتادان بی پناه، کودکان کار، و گرسنگان بی غذا همه و همه افرادی هستند که در اکثر روستاهای استان سیستان و بلوچستان زندگی می کنند، این در ححالی است که شمال این استان به دلیل خشکسالی وضعیتی اسف بار تر از گذشته پیدا کرده است .
این گزارش در خصوص خانمی 25 ساله در شمال استان سیستان و بلوچستان است که به یکباره زندگی برای او به جهنمی تبدیل شده است که هر لحظه آروزی مرگ خود را از خداوند طلب می کند.
این بانوی سیستانی که ما به دلیل حفظ آبروی وی از بردن نام آن معذور هستیم دو سال قبل با وسیله گرمایش که با سوخت نفت روشن می شود دچار حادثه شده است و به یک باره کل بدن او در آتش می سوزد.
او در سن 23 سالگی و در اوج جوانی ، زیبایی خود را از دست می دهد و اکنون پس از دو سال زخم های او بهبود پیدا نکرده وعفونت زخم های سوختگی هر روز بیشتر می شود.
 
 
 

 
 
 
 
خانم جوان که پس از حادثه سوختگی از همسر خود جدا شده است و تک فرزند خود را نیز به پدر سپرده، اکنون با مادر تنها و کهن سالش روزگار می گذراند، اما خود او معتقد است که این روزگار برای او وفا نداشته.
مادر،  امروز پرستار او شده است و کار های روزمره آن را انجام می دهد ، این خانم جوان به علت سوختگی شدید نمی تواند از بالینش تکان بخورد در همین خصوص نیز مادر کارهای او را انجام می دهد.
خودش می گوید که صورتش بیش از اینها سوخته است، و اکنون کمی بهبود یافته اما انگشتان دستش به دلیل سوختگی شدید به هم چسبیده و اکنون دچار عفونت شدیدی شده است، فقر اجازه نمی دهد که آنها به بیمارستان بروند و دوران درمان را طی کنند.
تکان نخورد طولانی در منزل اکنون اورا دچار زخم بستر کرده است، زخمی که با عفونت بوی نامطبوعی را به این بانوی سیستانی داده است تا شرایط نگهدار او برای اطرافیانش نیز مشکل ساز شود.
مادرش می گوید با آب و صابون زخم های دخترم را شستشو می دهم در صورتی که باید با داروهای مناسب و طبق نظر دکتر این عمل انجام شود، او همچنین می گوید هزینه پانسمان دخترم بسیار سنگین است و نمی توانم آن را تامین کنم یارانه تنها فرزندش نیز به حساب پدرش می رود و او تنها با 45 هزار تومان زندگی می کند.
او عنوان کرد: تقریبا اوایل امسال به کمک گروه جهادی مرکزنیکوکاری در بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام شهرستان زابل بستری شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت که پزشکان شهرستان زابل برای ادامه درمان به علت نبود متخصص جراح پلاستیک گفتند به شهرستان زاهدان اعزام بشود که متاسفانه به علت نداشتن هزینهمعالجه و نبود همراهی این موضوع فعلا منتفی شده است .
ضمنا با توجه به داشتن زخم بستر و زمین گیر بودن این خانم غریب و نیازمند و با توجه به گرمای شدید سیستان این خانواده نیاز مبرم به یک دستگاه کولر آبی دارند.
افرادی که می توانند به این خانواده نیازمند یاری برسانند می توانند با مسئول مرکز نیکوکاری و فرهنگی حضرت ام المومنین خدیجه کبری (سلام الله علیها ) در ارتباط باشند و یا با شماره کارت های زیر اقدامات خیرخواهانه خود را ارسال کنند.
6037691980002059
شماره حساب شبا
IR280190000000108351071005
 
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 427498
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی