۰
سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۵
ندای هیرمند گزارش می دهد؛

کانال آب میلک هم قربانی گرفت/ شمار غرق شدگان در سیستان به 10 نفر رسید

علاقه جوانان به شنا در سیستان غیر قابل وصف است، هر ساله از اوایل بهار موجی از نوجوانان و جوانان به انهار سیستان رجوع می کنند تا تنی به آب بزنند.
ب
ب
به گزارش ندای هیرمند؛ از اوایل بهار در هر سال حجم آبی بسیار اندک وارد انهار سیستان می شود که صاحب نظران و کارشناسان این آب ها را را سیلاب یا دشتمال می نامند، دشت مال ها معمولا اضافه آبی هستند که کشور افغانستان قادر به کنترل آنها نیست و بدین ترتیب وارد خاک ایران می شود.
اما مدیریت آب در انهار سیستان بسیار مهم است، در این سالها مسئولین کوشیده اند تا این مقدار آب را به طور مستقیم و  عادلانه به همه انهار تقسیم کنند، به طور کل می توان گفت که همه ی نهرها و کانال های منطقه سیستان از اوایل فصل بهار تا پایان این فصل پر آب هستند.
نکته قابل توجه در این زمینه را می توان به علاقه برخی از نوجوانان وجوانان منطقه سیستان به شنا دانست؛ آنها در طول سال را منتظر فصل بهار هستند تا مقدار آب ورودی به انهار وارد شود تا بتوانند تنی به آب بزنند.
اما عدم توجه به تابلو های شنا ممنوع در برخی از مکان های پر خطر همواره باعث شده است تا این جوانان با خطراتی همچون خفگی در آب و غرق شدگی دست و پنجه نرم کنند.
ار اوایل سال تا کنون تعداد ده نفر از جوانان شمال استان سیستان و بلوچستان  در مکان های مختلف غرق شده اند تا آمار قربانیان در همین اوایل سال دو رقمی شود.
روز گذشته نیز جوانی 23 ساله در کانال آب میلک به دلیل آشنا نبودن با فنون شنا در عمق زیاد آب غرق می شود.
معاون هماهنگی و عملیات مرکز فوریت های پزشکی زابل در این خصوص گفت : این حادثه ساعت 13 دیروز رخ داد که پس از یک ساعت جستجو با کمک امدادگران و مردم بومی منطقه این جوان را از آب بیرون کشیدند که اقدامات برای احیا وی بی نتیجه ماند.    ستوده گفت: این جوان 23 ساله که عیسی رودینی نام داشت به علت آشنانبودن با فنون شنا وعمق زیاد آب غرق شد.    گفتنی است که رودخانه نهر آب و کانال شیردل در منطقه سیستان به دلیل عمق زیاد آب از جمله خطرناکترین مکان ها برای شنا هستند که در دوسال گذشته افراد زیادی در این مکان ها غرق شده اند .   انتهای پیام/
کد مطلب: 427247
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی