۰
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۷
افشای جنایت وحشیانه دیگری از داعش

کشف 31 گور جمعی با 1640 جسد در شمال عراق /تمام قربانیان ایزدی هستند

یک مقام محلی در «سنجار» عراق از کشف 31 گور جمعی با 1646 جسد خبر داد و گفت که همه این قربانیان داعش، ایزدی هستند.
داعش
داعش
«محما خلیل» فرماندار بخش سنجار در شمال عراق خبر داده که بقایای اجساد 1646 نفر که ایزدی هستند، از 31 گور کشف شده در سنجار، خارج شده است. وی با اعلام اینکه «ممکن است شمار گورهای جمعی به 50 گور هم برسد»، توضیح داد که «همه قربانیان این گورها به دست عناصر داعش اعدام شده‌اند.» 
داعش بخش سنجار را اوت 2014 (1393) به اشغال خود درآورد. این منطقه نوامبر سال 2015 میلادی (آبان 1393) از کنترل داعش خارج شد.
تحولات موصل
به گزارش پرس‌تی‌وی، ارتش عراق اما طی پیشروی‌های تازه خود در بخش غربی موصل، برخی دیگر از مناطق مسکونی این شهر را از اشغال داعش خارج کرده است. طی روزهای گذشته ارتش به دلیل ملاحظات انسانی و بدی آب و هوا، پیشروی خود را متوقف کرده بود؛ اما به نظر می‌رسد که طی روزهای آینده پیشروی ارتش در این منطقه، سرعت پیدا کند.
خبرگزاری فارس نیز خبر داده، بسیج مردمی عراق 10 خودروی حامل سلاح برای داعش را در روستای «الحمره» واقع در غرب موصل، منهدم کرده است. در مناطق بیابانی دو استان کربلا و الانبار عراق نیز یگان‌هایی از ارتش و پلیس، عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی جاده‌ها از بمب و مین آغاز کرده‌اند. این عملیات پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر مین‌گذاری و بمب‌گذاری منطقه به دست عناصر داعش، آغاز شده است.
کمبود مواد غذایی در عراق
«برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل نیز اعلام کرده، بیش از نیمی از خانواده‌های عراقی در معرض خطر گرسنگی قرار دارند و حداقل 800 هزار نفر در این کشور، هر شب گرسنه می‌خوابند.
طبق این گزارش، 75 درصد از کودکان عراقی زیر 15 سال نیز برای تأمین غذای خانواده‌شان، به جای مدرسه، سرکار می‌روند.
کد مطلب: 426843
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی