۰
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۶
ندای هیرمند گزارش می دهد؛

شب سرد بيماران در بيمارستان شهدای هيرمند ، رئيس بيمارستان : هيچ كس حق برقراري ارتباط با من را ندارد

به دنبال تغییرات جوي چند روز گذشته و برودت هواي 2 درجه شب گذشته بيماران بستري در بيمارستان شهرستان هيرمند سرد ترين شب را سپري كردند .
شب سرد بيماران در بيمارستان  شهدای هيرمند ، رئيس بيمارستان : هيچ كس حق برقراري ارتباط با من  را ندارد
به  گزارش ندای هیرمند؛ تعدادی از بيماران  و همراهانشان  كه  در بيمارستان شهدای هیرمند حضور داشتند از وضعيت  موجود ناراضي و مشكل پيش آمده  را جهت  پيگيري در فضاي مجازي مطرح  نمودند . 
بر همين  اساس سايت  خبري ، تحليلي نداي هيرمند با رويكردي مطالبه  گرانه  كه  كوشيده است  از آغاز فعاليت  در تعامل با مديران  شهرستان  به  بررسي مشكلات  منطقه همت  گمارد در اين زمينه  و قبل از رسانه اي كردن  اين  موضوع  به منظور اطلاع  بيشتر،  شفافيت  موضوع  ، رفع  مشكل و صحت  وسقم  آن با دكتر سلطاني رئيس وقت  بيمارستان شهدای  شهرستان هيرمند ارتباط تلفنی برقرار کرد كه  وي در تماس  نخست  قول پيگري و رفع  مشكل را مطرح نمود  اما در ادامه  با خبرنگار نداي هيرمند ارتباط مجدد برقرار و نسبت  به  سوال مطرح  شده  واكنش نشان  داد. 
اين  مقام  مسئول در تماس تلفني گفت  : بنده  مدت  2 ماه  در اين  شهرستان  حضور دارم  و خدمات  بسيار ارزنده اي را انجام  دادم  وشما اكنون  حق نداريد با من تماس برقرار کنید و جویا شوید اين  موضوع  صحت  دارد يا خیر. 
وي در پاسخ  به  خبرنگار نداي هيرمند كه  خود را  بعنوان  يك  شهروند مطالبه گر  وحق خواهي خود و شهروندان  را  از حق قانوني و رسالت خبری عنوان كرد وی با لحني  پرخاش گرانه  و تهديد آميز  ( كه  فايل صوتي آن  موجود مي باشد ) ادامه  داد اگر شما شهروند هستيد هيچ  حقي  به برقراري ارتباط با من  را نداريد .و اگر ميتواند بجاي سوال  كسري بودجه بيمارستان  را تامين  كنيد . 
او  در ادامه  نيز خبرنگار را تهديد و افزود : شما بايد فردا به  بيمارستان  مراجعه  وپاسخگو باشيد  كه  چرا از من  سوال نموده ايد در غير اين  صورت  حراست  بيمارستان را دنبالتان خواهم  فرستاد . 
بر همين  اساس خبرنگار اين  سايت  امروز در محل بيمارستان  حاضر و وي با همان  لحن  تند قبلي  با وي برخورد و افزود : شما حق  تماس گرفتن  با من  را نداريد كه  خبرنگار بازي در بياوريد. 
با اين  حال ضمن  تقدير و تشكر از اقدامات  انجام  شده  از سوي اين  مقام  مسئول  در زمينه  بهداشت  و سلامت  افراد  و شهروندان  بايد گفت :  برمبنای ماده  9 حقوق شهروندي كه  حيثيت و اعتبار شهروندي مصون  از تعرض از سوي هر مقام  مسئول و غير مسئول  مي باشد ، هيچ  مقام  مسئولي نبايد با رفتار اهانت  و تهديد اميز با آنان  برخورد كنند . مسئولين  بايد بدانند به  واسطه  همين  مردم این پست ها را تصاحب ، بر همین اساس هم نمی توانند منتي بر مردم  داشته  باشند و بايد  در حد توان  براي رفع  مشكل مردم  تلاش نمايند . 
آنهم  مردماني صبور كه  بيش از 19 سال سخت  ترين  بحرانهاي  محيطي و منطقه اي  و تهديدهاي زيست محيطي ناشي از ريزگردها ، بيكاري و....را پشت  سر گذاشته اند و اكنون  به  جرم  بیمار  بودن  بايد در سخت  ترين  شرايط ممكن ودر شب سرد زمستان  بدون  وسايل گرمايشي به  بهانه  نبود بودجه  با درد و رنج  دست  و پنجه  نرم  كنند و حق سوال هم نداشته باشند.
مگر مسئولين  ما به  وظايف قانوني خود در پاسخگوئي به  مشكلات مردم  اگاهي ندارند ؟ مگر به  استناد بند يك  منشورحقوق  بيماران ، دريافت  مطلوب خدمات  سلامت  حق بيمار نيست ؟ و آيا طبق ماده 5 اين  منشور بيمار حق ندارد از وضعيت  موجود و نارضايتي از مسئولين  سوال كند ؟ 
آيا كسي هست  كه  پاسخي منطقي به  خواست  انان  ارائه  كند وقتي رئيس بيمارستان  در برابر يك  پاسخ  خبرنگار تنها سايت  خبري شهرستان  از وضعيت  موجود او را به  خبرنگار بازي متهم  مي كند ؟ جايگاه رفيع  رسانه را  بعنوان  زبان  گويايي مردم  اينگونه  به  سخره  مي گيرد و در نهايت  تهديد  ؟ 
برابركدام  قانون  مدير يك  سازمان  ، و نهاد دولتي حق داد زدن  سر شهروندي كه  از حق همنوع  خود  سوال، رجوع  و يا به  هر شكلي با وي ارتباط برقرار مي كند را دارد ، مسئولين  ما بايد بدانند كه  خدمت  به  خلق انهم  مردماني كه  زير كوهي از مشكلات  كمرشان  خم  شده است  يك  عبادت  است  و از موهبتي كه  به  واسطه  حضور همين  افراد نصيب  انها  گرديده  بنحوه  شايسته اي استفاده  كنند . 
گويا برخي نميدانند دوران  خفقان  و استبداد به  پايان  رسيده  تا هرگونه  دلشان  بخواهد انواع ‌ بي مهري كم  لطفي را بر مردم  انهم  مردماني كه  نه  زبان  انتقاد مي دانند و نه  تشكر روا دارند و از حداقل امكانات  در يك شب سرد زمستاني بي بهره  باشند .
آنچه  مسلم  است  سايت  تحليلي نداي هيرمند از ابتداي فعاليت  كوشيده  است  تا با تعامل سازنده   با همه  ادارات  ، نهادها و سازمانها در مسير توسعه  ، آباداني و رفع  مشكل مردم  ومنطقه  تلاش  و با پرهيزاز  مسائل جناحي و فرا جناحي تنها با يك  هدف و احراز حق واقعي مردم  گام  بردارد كه  تماس برقرار شده هم قبل از درج  هر گونه  خبر با اين  مقام  مسئول در راستاي و   تعامل  انجام  كه  متاسفانه  با برخورد تند اين  مسئول مواجعه  گرديد . 
اينك  هم  اعلام  مي دارد ضمن  تقئدير و تشكر از تلاشهاي تمامي مسئولين  كه  در رفع  كاستيهاي منطقه  ومشكلات  مردمان  بي ادعا با همين  رويكرد خواهد كوشيد تا ضمن  بازتاب  فعاليتهاي سازنده  ادارات  ، نهادها و سازمانها به  كاستيها نيز توجه  ودفاع  از حق مردم را يك  وظيفه  شرعي و قانوني خود مي داند .
انتهای پیام/
کد مطلب: 426553
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی