۰
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳
ندای هیرمند گزارش می دهد؛

شهرستان هیرمند مهمترین تولید کننده خربزه قندک/کشت زیر پلاستیک چهار هزار هکتار از اراضی این شهرستان

کشاورزان منطقه شهرستان هیرمند نیز با استفاده از ظرفیت چاهک های موجود در این منطقه بیش از چهار هزار هکتار از زمین های کشاورزی را به کشت زیر پلاستیک اختصاص داده اد.
ی
ی
به گزارش ندای هیرمند؛ کشت خربزه و هندوانه در مناطق مختلف سیستان یکی از محبوب ترین محصولات کشاورزی محسوب می شود که سالانه صدها هزار تن از این محصول به سایر نقاط استان عرصه می شود.
با توجه به اهمیت صرفه جویی در آب و همچنین برداشت به موقع و حتی زودتر از موقع مقرر بسیاری از کشاورزان به کشت زیر پلاستیک روی آورده اند، این نوع کشاورزی نه تنها باعثث بالاتر بردن سطح کیفی محصول می شود بلکه به کشاور این اجازه را می دهد که با کنترل دمای بذر محصولی زودتر و سریع تر را روانه بازار نماید.
کشاورزان منطقه شهرستان هیرمند نیز با استفاده از ظرفیت چاهک های موجود در این منطقه بیش از چهار هزار هکتار از زمین های کشاورزی را به کشت زیر پلاستیک اختصاص داده اد.
حبیب رستمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هیرمند در گفتگو با ندای هیرمند تصریح کرد: با توجه به اهمیت کشت زیر پلاستیک جالیز در افزایش درآمد کشاورزان منطقه و با استفاده از ظرفیت چاهک ها در سال جاری بیش از چهار هزار هکتار از تولید محصول را به روش کشت زیر پلاستیک اختصاص یافته است.
وی افزود: پیش بینی می شود کشت مالچی در سال جاری به پنج هزار هکتار افزایش یابد.
 
 
 

 
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هیرمند بیان داشت: سود آوری حاصل از تولید محصول به این روش در سال گذشته به دلیل کاهش سطح زیر کشت و افزایش تقاضا باعث افزایش سطح زیر کشت آن در سال جاری شده است.
وی تصریح کرد: این روش با توجه به شرایط جوی منطقه از بیست دی ماه آغاز گردیده است که حدود شصت درصد از تولید را به کشت خربزه و چهل درصد آن به کشت هندوانه اختصاص داده شده است.
رستمی افزود: ارقام کشت شده از جمله خربزه قندک،سفیدک،هلمندی و ملاموسایی می باشد، که به دلیل بازار پسندی و ماندگاری رقم قندک بیشترین سطح کشت را دارا است.
مدیر جهاد کشاورزی هیرمند بیان کرد: کشت زیر پلاستیک به دلیل مزایای فراوانی از جمله زودرس بودن محصول و افزایش درآمد کشاورزان، کنترل علف های هرز و افزایش راندمان مصرف آب بر کشت فضای باز ارجحیت دارد.
وی گفت: انتخاب ارقام با کیفیت، آشنایی کشاورزان با آفت و بیماری های شایع مزارع جالیز و پیشگیری به موقع آنها و بهبود بازاریابی محصول در سال های اخیر از دلایل افزایش سطح زیر کشت و تولید موفق آن بوده است.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 426529
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی