۰
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۰
ندای هیرمند گزارش میدهد؛

افتتاح مدرسه ۶ کلاسه شهید راحتی/خدمتی دیگر از خانواده معظم شهداء

گرچه امروزه جنگ تحمیلی به جنگ فرهنگی تبدیل شده است اما هستند شهدایی که همواره در سنگرهای علم و فرهنگ دوشادوش رهبر و ولایت ایستاده اند و با زنده نگه داشتن آرمان های انقلاب فرزندانی انقلابی تربیت و تعلیم می دهند.
ب
ب
به گزارش ندای هیرمند؛مدرسه شش کلاسه شهید راحتی صبح امروز با حضور مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان و خانواده معظم شهید راحتی در روستای رمرودی شهرستان هیرمند افتتاح شد.

اما افتتاح مدرسه شهید راحتی فضای متفاوتی را نسبت به سایر مراسمات دیگر داده بود، خانواده خیری که نام پدر شهید را زنده نگه داشته اند و با احداث مدرسه در روستای محروم رمرودی خدمتی دیگر برای میهن اسلامی به ارمغان آوردند.

اگر چه پدر شهید این خانواده در 8 سال دفاع مقدس ایثار و شجاعت را نثار میهن اسلامی کرد اما امروزه فرزندان همان شهدی با احداث و ساخت مدرسه در گوشه ای دیگر از کشور فرهنگ ایثار و بخشش را زنده کردند.
 

شهدا زنده اند و همواره به میهن اسلامی خدمت می کنند
 

خانواده راحتی با احداث و ساخت مدرسه ای به نام شهید راحتی در شهرستان هیرمند باردیگر پرچم بلند شهداء را برافراشته کردند تا شهیدی که در راه حفظ انقلاب و اسلام خون خود را مطهر گردانید این بار در راه کسب علم و فرهنگ گام بردارد.

گرچه امروزه جنگ تحمیلی به جنگ فرهنگی تبدیل شده است اما هستند شهدایی که همواره در سنگرهای علم و فرهنگ دوشادوش رهبر و ولایت ایستاده اند و با زنده نگه داشتن آرمان های انقلاب فرزندانی انقلابی تربیت و تعلیم می دهند.

علی رضا راشکی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان در افتتاح این مراسم گفت: اهداء و ساخت مدارس توفیقی می خواهد که امروزه خانواده شهید راحتی آن را به دست آورده اند و در راه رضای خدا آن را ارائه داده اند.

وی با بیان اینکه هنوز محرومیت در استان سیستان و بلوچستان رفع نشده است گفت: رهبر کبیر انقلاب در اوایل انقلاب فرمودند بروید و به داد محرومین برسید، امروزه برخی از مسئولین این شعار را فراموش کرده اند.

راشکی خاطرنشان کرد: باید همه دست در دست هم بدهیم تا غبار محرومیت را از چهره مردمی که شایسته بیشتر از این ها هستند رفع گردانیم.
 
 

 

 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نهضت مدرسه سازی که توسط خیرین در استان آغاز گردیده است نیاز به حمایت جدی و محکم دارد، در دولت توفیقاتی شکل گرفته است اما باید سرعت این کار را بالا ببریم .

وی بیان داشت: باید برای رفع مشکلات تحصیلی و بازماندگان از تحصیل حرکتی جهادی همانند اوایل انقلاب شکل گیرد که این حرکت در برخی از شهرستان ها آغاز شده و شکل گرفته است.
 
وی گفت: مدرسه سازی در استان کافی نیست، هنوز دانش آموزانی هستند که بر روی زمین می نشینند و در کپر ها درس می خوانند.

راشکی اظهار داشت: مدرسه شهید راحتی با مشارکت اداره نوسازی مدارس و با همت خانواده شهید راحتی در ساختمان آموزشی 230 متر مربع با صد و سی متر دیوار کشی و حدود 750 متر مربع محوطه سازی و همچنین اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان  امروز تقدیم دانش آموزان استان می شود.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 425997
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی