۰
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
ندای هیرمند گزارش میدهد؛

مرگ؛ حاصل پروژه های نیمه تمام دولتی

پروژه ساخت استخر در شهرستان هیرمند از چند سال پیش آغاز شد که تنها کلنگ زنی و انتخاب محل احداث آن مشخص شد و سپس از این پروژه نیز همانند دیگر پروژه های ناتمام این شهرستان به اغما فرو رفت.
شنا
شنا
به گزارش ندای هیرمند؛ ورزش شنا یکی از ورزش هایی است که پیامبر اسلام نیز در بین سه ورزش مهم که در سنین خردسالی باید آن را فراگیریم تاکید کرده اند و اینمهارت را در کنار تیراندازی و اسب سواری شنا را نیز مورد اهمیت قرار داده اند.
ورزش شنا علاوه بر اینکه در دین مبین اسلام یکی از واجبات فراگیری است علاقه مندان زیادی نیز دارد ، همانطور که در بسیاری از دریاچه ها و تالاب های کوچک و بزرگ مشاهده میشود چه تعداد نوجوان در آنها در حال شنا کردن و وقت گذرانی هستند.
در شهرستان هیرمند نیز این ورزش علاقه مندان زیادی را در خود جای داده است، علاقه ای که گاهاً به دلیل کمبود امکانات کافی موجب مرگ برخی از افراد نیز در این راستا شده است.
پروژه ساخت استخر در شهرستان هیرمند از چند سال پیش  آغاز شد که تنها کلنگ زنی و انتخاب محل احداث  آن مشخص شد و سپس از این پروژه نیز همانند دیگر پروژه های ناتمام این شهرستان به اغما فرو رفت.
به گفته یادی مقدم سرپرست اداره ورزش و جوانان پیشین شهرستان هیرمند برای ساخت استخر دو سهمیه به این شهرستان اختصاص یافته که یکی از آنها مربوط به آموزش و پرورش بوده است، اگرچه کلنگ احداث این استخر به زمین خورده، اما هنوز بودجه ساخت آن تأمین نشده است.
 
 
 

 
وی همچنین گفته است : مقرر شد یک استخر نیز توسط بخش خصوصی در این شهرستان ایجاد شود که کار ساخت آن نیز متوقف شده است، بخش خصوصی مصالح لازم برای ساخت استخر را تأمین کرده اما با بیان اینکه ساخت استخر بازده اقتصادی لازم را ندارد، پروژه را متوقف کرده است.
نبود استخر در شهرستان هیرمند بستر های رودخانه و نهر های پر عمق را بستر مناسبی برای شنا کردن میکند ؛ نهر هایی که در سال جاری با ورود آب به نهر های سیستان جان چند جوان هیرمند را گرفت تا استراتژی مرگ های تدریجی بر اثر نبود استخر ها هر ساله تکرار شود.
مریم گلوی رئیس ورزش و جوانان شهرستان هیرمند در گفتگو با ندای هیرمند بیان داشت: با توجه به پیگیری هایی که در گذشته و تا کنون انجام شده است مهندس عمرانی پروژه های ورزشی استان گفته است به دلیل کمبود اعتبار قادر به ساخت استخر شنا در شهرستان هیرمند نخواهیم بود.
وی افزود: در راستای بهبود ساخت و ساز های ورزشی زمینی برای ساخت یک استادیوم ورزشی در نظر گرفته شده است که اکنون تمام تلاش برای ساخت و ساز این استادیم به کار گرفته شده است.
 
 
کد مطلب: 425843
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی