۰
دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۵
گزارشی از خدمات پیچیده ی درمانی در شهرستان هیرمند؛

گرانی ویزیت بیماران به بهانه تازه تاسیس بودن بیمارستان

خدمات پزشکی در درمانگاه شهر دوست محمد تنها در ساعات اولیه صبح انجام می شود در حالی که در بیمارستان تازه تاسیس این شهرستان خدمات درمانی چند برابر درمانگاه است.
0
به گزارش ندای هیرمند؛ خدمات درمانی یکی از مهترین خدماتی است که در شهر ها باید مورد توجه قرار گیرد و در اسرع وقت با حضور به موقع پزشک در مطب به معالجه بیماران خود برسد.
در این بین درمانگاه دوست محمد که یکی از شلوغ ترین درمانگاه های در سطح حوزه شهرستان هیرمند محسوب می شود  به گفته یکی از شهروندان در طی سه روز متوالی هیچ گونه پزشکی در ساعت یازده ظهر در این درمانگاه وجود نداشته است.
وی که برای مهر کردن دفترچه خود به این درمانگاه مراجعه می کند طی سه روز متوالی در ساعت یازده ظهر به درمانگاه رفته است که در این ساعت هیچ گونه پزشکی در این مکان وجود نداشته است.
حال باید گفت که آیا مردم تنها در ساعت اولیه صبح به بیماری دچار می شوند؟ مگر نه اینکه در دوران ابتدایی درسی با عنوان حادثه خبر نمی کند را خوانده ایم.
درمانگاه دوست محمد در در صبح و دربین ساعات هفت تا 11 با  هزینه ای کم دفترچه های بیمه را رصد کرده و به بیماران میپردازد این در حالی است که این هزینه در ساعات بعد از ظهر یعنی ساعت 4 عصر دو برابر می شود و بیماری که در بعد از ظهر دچار مشکل می شود باید دو برابر این هزینه را پرداخت کند.
حال از این موضوع که بگذریم بیمارانی که از ساعت یازده تا چهار بعد از ظهر به بیماری دچار میشوند باید به بیمارستان شهدای هیرمند مراجعه نمایند که هزینه آن چند برابر گران تر از هزینه درمانگاه است.
شهروندان مراجعه کننده به بیمارستان می گویند: یکی از دلایل گرانی که این بیمارستان علت آن را عنوان کرده است تازه تاسیس بودن و همچنین عدم ازدهام جمعیت است که خود کارکنان این بیمارستان به شهروندان اعلام کرده اند که به دلیل شلوغی جمعیت هزینه ها را گران کرده ایم تا بیماران به درمانگاه مراجعه نمایند.
یکی دیگر از شهروندان دوست محمدی می گوید: بر روی تابلوی نصب شده این درمانگاه شبانه روزی درج گردیده است که در ساعات یازده صبح  هیچ پزشکی وجود ندارد و همچنین از ساعت ده شب به بعد نیز پزشکی وجود ندارد پس چگونه معنی شبانه روزی را باید از این تابلو فهمید.
پزشک عمومی درمانگاه نیز تنها در ساعات اولیه صبح بیمارن خود را ویزیت کرده و تنها مردم  شهر دوست محمد را با هزینه کم پذیرش می کند.
یعنی اگر  یک فردی روستایی که از شندول به دوست محمد مراجعه کرده است و در این شهر دچار بیماری شود هزینه آن دو برابر شهروندان دوست محمدی است زیرا که شندول خود درمانگاه دارد و پزشک خانواده وی در آن روستا وجود دارد پس یا باید هزینه ای گران پرداخت کند و با درد بیماری خود را به درمانگاه  روستای خود برساند.
این در حالی است که شهروندان شهر دوست محمد از گرانی هزینه های بیمارستان که همان خدمات درمانگاره را ارائه میدهد ناراضی هستند و میگویند چون ساختمان این بیمارستان تازه تاسیس است نباید بیمارن جزئی به ان مراجعه نمود زیرا مسئولین این بیمارستان به خوبی میدانند که وضعیت معیشتی مردم در چه حدی است و به اجبار باید به همان درمانگاهی که ساختمان قدیمی و خدماتی پایین تر دارد مراجعه نمود.
جمع بندی این مطالب آن است که اگر شما فردی فقیر و کم درآمد هستید باید در ساعت اولیه صبح به همان درمانگاهی بروید که شلوغ تر از بیمارستان است و ساختمان کهنه و بافت قریمی تری دارد و اگر پایتان را در بیمارستان تازه تاسیس گذاشتید باید جیبتان را برای مسئولین این بیمارستان خالی کنید.
با این حال  امید است با توجه به اهمیت خدمات بهداشتی و درمانی بتوان ارائه بهتری و مفیدتری و همچنین در شان مردم شهرستان از مسئولین بیمارستان شهدای دوست محمد دید.
کد مطلب: 425523
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی