۰
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۹
رییس بهزیستی شهرستان زابل؛

کمبود امکانات سدی مستحکم در برابر ورزش معلولان

رییس بهزیستی شهرستان زابل اظهار داشت: معلولان شهرستان زابل دارای استعدادهای شگرفی در ورزش هستند اما کمبود امکانات مانعی بزرگ بر سر راه این ورزشکاران به شمار می آید.
ب
ب
به گزارش ندای هیرمند؛ سعید میر در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان داشت: ورزش معلولین دارای سابقه ای دیرینه در شهرستان زابل می باشد و در این راستا در رشته هایی از قبیل بدنسازی، مربیان برجسته ای فعالیت دارند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ ورزشکار معلول در تیم های فوتسال ناشنوایان و تعداد ۱۲ ورزشکار نیز در جامعه معلولین در شهرستان زابل فعالیت دارند.

میر با بیان اینکه، جامعه های معلولان، انجمن های نوپا در شهرستان زابل بوده که درحال حاضر به استعداد یابی مشغول است ادامه داد: شماری از ورزشکاران معلول شهرستان زابل در رشته های پرتاب وزنه، دو و میدانی، فوتسال، بدنسازی و شطرنج فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی و هیئت ورزشی جانبازان طبق وظیفه انسانی خود، امکاناتی در حد توان از قبیل وسایل شطرنج، وسایل بازی و هماهنگی های لازم را در اختیار معلولان قرار داده و سعی فراوانی مبنی بر افزایش امکانات برای آنان دارد.

رییس بهزیستی شهرستان زابل ابراز داشت: طبق توافقات انجام شده، ۲ دستگاه تیر و کمان از هئیت ورزشی استان تهیه تا در رشته ی تیر و کمان نیز ورزشکارانی مشغول به فعالیت باشند.

میر ادامه داد: کمبود امکانات و فقدان فضای ورزشی ویژه معلولان، مشکلات بسیاری ایجاددکرده است همچنین به علت پراکندگی معلولانی که در روستاها زندگی می کنند نمی توانند از حداقل امکانات موجود در شهر هم بهره ببرند.

میر با بیان اینکه، در سال های گذشته ناشنوایان سیستانی در رشته فوتسال توانستند در سطح استان مقام های ارزنده ای کسب کنند خاطرنشان کرد: متاسفانه ورزش معلولان به طور جدی دنبال نشده است بنابراین تلاش ها مبنی بر فعال کردن ورزشکاران معلول بیشتر در منطقه خواهد بود.
کد مطلب: 425423
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی