۰
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

اگر به جوانان بها داده شود /قهرمانی در اوج محرومیت

امید آرامی نوجوان کشتی گیر کشورمان است که توانسته پس از جلب رضایت کادر فنی تیم ملی نوجوانان به عضویت تیم در آید و پس از غلبه بر حریفان ایرانی و آسیایی به مقام قهرمانی دست یابد.
ر
ر
به گزارش ندای هیرمند؛ ورزش از دیرباز در ایران اسلامی مورد توجه قرار مردم بوده است که در این میان همواره قهرمانان و پهلوانان بی شماری از دل ایران زمین ظهور کرده اند.
ورزش آنقدر در میان ایرانیان مورد اهمیت واقع شده است که حتی بسیاری از ورزش های که امروزه جهان آن را به رسمیت میشمارند به وسیله مردم یا فرهنگ ایران اختراع شده است.

در استان سیستان و بلوچستان نیز جوانان پر انرژی و با استعدادی وجود دارد که علاقه زیادی به ورزش هایی همچون کبدی،کشتی و فوتبال دارند که همواره با پر کردن ورزشگاه ها برای بازی های کم اهمیت نشان آن می دهند که ورزش نزد جوانان استان محبوبیت خاصی دارد.
در این بین در بسیاری از بخش ها و روستاهای استان محروم سیستان و بلوچستان ورزش نزد برخی از مسئولین از توجه و اهمیت پایینی برخوردار است و عدم رسیدیگی به سالن های ورزشی باعث شده تا استعداد های زیادی در همان مکان از بین بروند و دفن شوند.
استعداد هایی همچت امید آرمی قهرمان کشتی نوجوانان آسیایی که امروزه با کسب مدال طلا در رقابت های آسیایی  به دیگر جوانان این امید را داد اگر همت و تلاش و البته حمایت باشد می توان از این استان نیز در رشته های مختلف ورزشی افتخار آفرین بود.
امید آرامی نوجوان کشتی گیر کشورمان است که توانسته پس از جلب رضایت کادر فنی تیم ملی نوجوانان به عضویت تیم در آید و پس از غلبه بر حریفان ایرانی و آسیایی به مقام قهرمانی دست یابد.
این نوجوان با استعداد با قرار گرفتن در راه تلاش و همت مضاعف توانسته است امروزه به یکی از چهره های محبوب استان سیستان و بلوچستان تبدیل شود و انگیزه ای برای دیگر ورزشکاران استان شود.
حال از این رو با کشف این چنین استعداد هایی مسئولین مربوطه باید در امر بکار گیری خلاقیت در احداث امکانات ورزشی و همچنین تبدیل کردن بودجه های دریافتی به مکان های ورزشی می توانند استان سیستان و بلوچستان را مهد یکی از ورزشهای محبوب ایرانی نمایند زیرا نه تنها اکثر جمعیت استان جوان  هستند بلکه استعداد های نهفته ای در اعماق هر یک از این جوانان یافت می شود که با هوشیاری میتوان آن را تبدیل به قهرمانانی در سطح جهانی می توان کرد.
همانطور که استان گلستان می تواند در رشته های کشتی و خو زستان در فوتبال همچنان بازیکن تولید کند استان سیستان و بلوچستان هم با همکاری مردم و مسئولین می تواند نقطه ای قهرمان خیز در امر پرورش ورزشکارانی در رشته هاییی همچون کبدی و کشتی باشد.
امید است این استان که تا به امروز جوانان آن سعی در قاچاق سوخت از مرز را داشته اند ، تبدیل شدن به یک ورزشکار ملی برای آنان به یک رویا تبدیل شود تا بتوانند با همت و انگیزه بالا به آن دست یابند.
 
کد مطلب: 424342
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی