۰
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۱

رئیس دامپزشکی شهرستان هیرمند :اقدامات پیشگیرانه تب برفکی دام سبک وسنگین از هفته آینده آغاز می شود

رخشانی زاده: تب برفکی از واگیرترین بیماریهای دامی است که در صورت شیوع در منطقه تحت تاثیر عوامل محیطی به سرعت در بین دامها گسترش پیدا می کند و با ابتلاء دام ها خسارات غیر قابل جبران اقتصادی را در پی خواهد داشت .
تب برفکی
تب برفکی
رئیس دامپزشکی شهرستان هیرمند :اقدامات پیشگیرانه تب برفکی دام سبک وسنگین در شهرستاان هیرمند از هفته آینده آغاز می شود.
به گزارش ندای هیرمند .محمد علی رخشانی زاده؛رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هیرمند در جلسه ای که با حضور دهیاران بخش قرقری در مخل بخشداری تسکیل شده بود خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع تب برفکی دامها در تابستان و به منظور اقدامات پیشگیرانه واکسناسیون دامهای منطقه از هفته گذشته در شهرستان هیرمند آغاز خواهد شد .
رخشانی زاده تصریح کرد: تب برفکی از واگیرترین بیماریهای دامی است که در صورت شیوع در منطقه تحت تاثیر عوامل محیطی به سرعت در بین دامها گسترش پیدا می کند و با ابتلاء دام ها خسارات غیر قابل جبران اقتصادی را در پی خواهد داشت .
وی خاطر نشان کرد: به منظورآشنایی بیشتر گروهای هدف  و   روشهای واکسینه کردن دامها ؛ اطلاعیه ای منتشر و در سطح منطقه توزیع شده است .
رئیس دامپزشکی شهرستان هیرمند افزود: شروع فاز واکسیناسیون دامهای سبک و سنگین از هفته آینده آغاز و به مدت ۲۰ روز ادامه خواهد داشت .
رخشانی زاده ادامه داد : واکسینه کردن دامها  بر اساس بخشنامه دامپزشکی کشور انجام می شود که  دامهای سبک ( بز و گوسفند) بصورت رایگان و دام سنگین (گاو و گوساله ) با پرداخت هزینه  از سوی دامداران خواهد بود .
وی بیان کرد : این طرح توسط  دامپزشکی شهرستان و با هنکاری مرکز مایه کوبی  بخش خصوصی مستقر در شهر دوست محمد صورت خواهد گرفت .
رخشانی زاده با تاکید بر اینکه در صورت بروز و  شیوع این بیماری  احتمال تلفات سنگین دامی در سطح وسیعی وجود دارد از دهیاران  خواست : این موضوع را به اطلاع دامداران رسانده  تا در موعد مقرر  با اقدام لازم و  پیشگیرانه از بروز تلفات احتمالی  وخسارات اقتصادی جبران ناپذیر جلو گیری کنند .
 
کد مطلب: 424128
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی