۰
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۴

رویترز: سناتورهای آمریکایی تحریم‌های بیشتری را علیه ایران خواستارند، اما باهم اختلاف دارند

خبرگزاری رویترز در گزارشی از اختلاف‌نظر سناتورهای کنگره آمریکا بر سر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران خبر داد.
رویترز
رویترز
به گزارشندای هیرمند به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: یک سناتور ارشد آمریکایی روز سه شنبه گفت مایل است طرح مربوط به تمدید تحریمهای در حال منقضی شدن ایران و قادر ساختن کنگره به اینکه در صورت لزوم، تحریمهای جدید مربوط به آزمایشهای موشکهای بالستیک ایران را سریعا تصویب کند، رای بیاورد. 
  رویترز نوشت: مهلت قانون تحریم‌های ایران که تحریمهایی را در ارتباط با برنامه های هسته ای و موشکی ایران و حمایت این کشور از تروریسم بر تهران اعمال می کند در پایان سال 2016 تمام خواهد شد و هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا از تمدید آن حمایت می کنند.   اما بن کاردین، سناتور ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی سنا، تصدیق کرد که قانونگذاران هنوز در ارتباط با پیشنهادی که باید آرای کافی جمع کند تا بدل به قانون شود، متحد نشده اند.   کاردین در میزگردی با خبرنگاران گفت :« اعضا دیدگاههای متفاوتی دارند.»   دولت اوباما به کنگره هشدار داده است با تحریم‌های جدیدی که با توافق نامه هسته ای ایران منافات داشته باشد مخالفت خواهد کرد و به این ترتیب در را برای یک نبرد بالقوه در مورد هر طرحی در این ارتباط باز کرده است.   سناتور باب کورکر، رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس سنا، گفته است که او همراه با کاردین در حال کار بر روی طرحی است که امیدوار است حمایت قاطع سناتورها از هر دو حزب را به دست آورد. جزئیات این طرح هنوز فاش نشده است و دستیاران سناتورها گفته اند آنها نمی دانند این طرح چه موقع معرفی خواهد شد.   کاردین یکی از چندین سناتور دموکراتی بود که در کنگره و در مخالفت با توافقنامه هسته ای با ایران در ژوئیه گذشته به جمهوریخواهان ملحق شد، اما از زمانی که یک تلاش تحت رهبری جمهوریخواهان برای مسدود کردن مسیر این توافق در ماه سپتامبر شکست خورد کاردین از قانونگذاران امریکایی خواسته است تا این توافقنامه را قبول کنند.   کاردین بعد از آنکه اجرای این توافقنامه شروع شد طرحی را ارائه کرد که هدف از آن افزایش نظارت آمریکا بر این توافقنامه بود. این طرح در مجلس سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان هرگز برای رای گیری مطرح نشد.   وی گفت او هنوز احساس می کند این طرح معتبر است و می خواهد در آن برای تمدید قانون تحریم‌های ایران و ایجاد یک « چارچوب قانونگذاری » بطوری که اگر ایران برنامه موشکهای بالستیک خود را دنبال کندف بتوان تحریمها را سریعا علیه این کشور اعمال کرد تغییراتی انجام دهد.   اواخر ماه گذشته دو سناتور دموکرات که از توافق هسته ای ایران حمایت می کنند یعنی تیم کین و کریس مورفی طرح جداگانه ای را برای تمدید قانون تحریمهای ایران ارائه کردند مگر اینکه دولت اوباما بتواند تضمین کند که برنامه هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است.   سناتور جمهوریخواه کلی آیوت همراه با هجده سناتور دیگر از این حزب طرح جداگانه ای را ارائه کردند که قانون تحریمهای ایران را تا سال 2031 تمدید خواهد کرد و تحریمهای جدید در ارتباط با تلاش های ایران در زمینه موشکهای بالستیک را الزامی خواهد نمود.   سناتور میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا، گفته است او می خواهد که هرگونه طرحی در مورد ایران دست کم با 67 رای لازم جهت خنثی کردن وتوی ریاست جمهوری به صحن سنا ارائه شود.
کد مطلب: 424113
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی