۰
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۲

شمار غرق شدگان در شمال استان به هفت نفر رسید/ زنگ خطر جدی برای والدین 

رودخانه های سیستان به دلیل حرکت آب ها به طرف زمین های کشاوری و همچنین دریاچه هامون همواره در حال چرخش است، چرخشی که اگر در آن گرفتار شویم به سختی می شود جان خود را از آن نجات داد.
غرق
غرق
به گزارش ندای هیرمند؛ بیش از سه ماه است که فصل گرما در شمال استان سیستان و بلوچستان آغاز گردیده است و این خود باعث شوق برخی از جوانان در خصوص تنی به آب زدن در رودخانه های کوچک و بزرگ سیستان می شود.
اما رودخانه های سیستان به دلیل حرکت آب ها به طرف زمین های کشاوری و همچنین دریاچه هامون همواره در حال چرخش است، چرخشی که اگر در آن گرفتار شویم به سختی می شود جان خود را از آن نجات داد.
با این حال با وجود اینکه بارها از رسانه ها اعلام شده بود که شنا کردن در هر رودخانه ای باعثث به وجود آمدن خطراتی می شود ، شوق سنا کردن در بین جوانان از این امر نتوانست ممانعت به وجود آورد و مشاهده می شود که هنوز نیز در گرمای ظهر بسیاری از جوانان و نوجوانان در این رودخانه ها به ورزش شنا می پردازند.
سه ماه قبل و در ایام روزهای تعطیل نوروز بود که دو کودک در یکی از رودخانه های سیستان به علت بی احتیاطی به کام مرگ فرو رفتند و این آغاز گرفتن جان های پی در پی جوانان دیگر سیستانی بود.
با این وجود بدیهی است که اکثر حوادثی که در این ماه ها به وجود آمده در روزهای تعطیل اتفاق افتاده است، روزهای تعطیلی که جوانان برای تفریح پا به این مکان ها می گذارند و در نهایت به تلخی آنجا را باید ترک گزینند.
روز گذشته در یک اتفاق بسیار تلخ سه جوان دیگر از دارالولایه سیستان به علت شوق شنا به کام مرگ فرو رفتند تا شمار قربانیان در شمال استان به هفت نفر افزایش یابد، و زنگ خطر جدی برای والدین در روزهای آتی به بوجود آورد.
حال با توجه به اینکه اکثر اتفاقات در روزهای تعطیل رخ داده است ، باید مراقب روزهای آینده که در اوقات فراغت و در فصل تعطیلی مدارس قرار داریم باشیم تا از حوادث تلخی که می تواند سالها یک خانواده را داغدار کند جلوگیری کنیم.
امید می رود که با توجه به اینکه شنا کردن یکی از ورزش هایی است که اسلام نیز به آن تاکید فراوانی داشته مورد توجه والدین و مربیان مدارس قرار گیرد و از این رو مهارت شنا کردن را به فرزندانمان از همان ابتدا آموزش دهیم تا در آینده نه تنها بتوانند خود را از آب بیرون کشند بلکه ناجی جان های دیگران باشند و بتوانند دیگران را نیز از مرگ نجات دهند.
کد مطلب: 424073
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی