۰
جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۵
خطیب جمعه اهل سنت هیرمند:

شیطان و نفس انسان دو دشمن اصلی انسان ها هستند/ فرد مسلمان باید زکات مالی  که به دست می آورند را بپردازند

مولوی یار محمد گفت: به  مال و دارایی همسایه حسودی  نکنید و بخل نورزید و زکات و عشر اموالی که از کشاورزی به دست میارید را بپردازید.
مولوی یار محمد
مولوی یار محمد
به گزارش ندای هیرمند؛ مولوی یارمحمد براهویی امام جمعه اهل سنت مسجد جامع فاروقیه هیرمند  امروز در خطبه های نماز جمعه به اهمیت ماه شعبان  اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند:  سه چیز باعث هلاکت انسان میشود ،اولین چیز پیروی از خواهشات نفس است، نفس انسان را وادار به گناه (زنا معصیت چشم چرانی) میکند وهمیشه برای انجام معصیت به انسان فشار می آورد .
وی افزود: انسان دو دشمن قوی همیشه به همراه خود دارد یکی نفس و دیگری شیطان که پیامبر اکرم (ص)  فرمودند:  نفس انسان از شیطان قوی تر است پس تقوا پیشه کنید ونفس را کنترل کنید.
مولوی یارمحمد گفتمعه اهل سنت هیرمندبیان داشت : دومین چیزی که باعث هلاکت انسان میشود خود پسندی وخود بینی وبزرگ دانستن خود است که متاسفانه برخی افراد با پست ومقام های دنیوی خود را بزرگتر از دیگران میدانند و دیگران را  ضعیف و حقیر میدانند که این امر در نزد پروردگار بسیار عملی ناپسند میباشد چرا که خداوند متعال در قران میفرمایند بهترین شما در نزد من  با تقوا ترین شماست، سومین چیزی ک باعث هلاکت انسان میشود بخل وحسادت است.
مولوی یارمحمددر ادامه خطاب به نمازگزاران و کشاورزان گفت: به  مال و دارایی همسایه حسودی  نکنید و بخل نورزید و زکات و عشر اموالی که از کشاورزی به دست میارید را بپردازید.
وی ابراز داشت:  انسان برای حرکت خود نیاز به خداوپیروی از شریعت واحکام خدا دارد وهرکسی شریعت خدارو قبول ندارد کافر ومرتدمیشود و این حرکت جزو با پیروی از احکام الهی محقق نمیشود و اکنون که ماه مبارک شعبان  و ماه عبادت  هست ماهی  که پیامبر اکرم(ص)  تمام ماه شعبان رو روزه میگرفتند و توصیه کردند افراد به تبعیت از رسول اکرم این ماه را با عبادت بگذرانند و به استقبال ماه مهمانی پرودگار بروند.
کد مطلب: 424016
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی