۰
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۱
مهد انیمیشن جهان محروم از هنر هفتم/

قاچاق فیلم در زابل محبوبیت سینما را کاهش داده است

 زادگاه انیمیشن جهان امروزه به شهری خالی از هنر هفتم مجهز است،شهرستان زابل سالهاست که  سینما های آن تعطیل ، و فیلمی در آن ها اکران نمیشود.
قاچاق فیلم در زابل محبوبیت سینما را کاهش داده است
به گزارش ندای هیرمند؛ شهرستان زابل از جمله شهرهای تاریخی محسوب میشود که هزاران اثر تاریخی را در حومه و همچنین در روستاهای اطراف آن  به ثبت رسیده است که از مهمترین آنها  میتوان به شهر قدیمی سوخته اشاره کرد.
شهر سوخته مکانی است که محققان اولین انیمیشن جهان را در این منطقه یافته اند و بر این باوردند که مهد انیمیشن جهان از آن سیستانیان است.
اما زادگاه انیمیشن جهان امروزه به شهری خالی از هنر هفتم مجهز است،شهرستان زابل سالهاست که  سینما های آن تعطیل ، و فیلمی در آن ها اکران نمیشود.
دست کم همه ی افراد در شهرستان های دیگر استان ها در طول عمرشان حداقل یک و یا چند بار به سینما مراجعه نموده اند و از فیلم های روز  ایران  لذت کافی را برده اند ، اما در جنوب شرق کشور بسیاری از جوانان سینما را به واقع نمی دانند حتی چه شکلی دارد و چگونه باید در آن فیلم دید.
امروزه دولت و  مسئولین به این دلخوش کرده اند که با پست هایی در تویتر و یا فیسبوک خود نشان دهند که  که سیستان  منطقه ای در حال پیشرفت است، اما متاسفانه نه تنها رشد و ترقی در این منطقه شاهد نیستیم بلکه هنر ها و زیر ساخت های قبلی خود را نیز در حال از بین بردن میبینیم.
بدیهی است که نبود سینما باعث  میشود تا این منطقه از یکی از تفریحات سالم محروم بماند و بیشتر مردم منطقه بویژه جوانان به سمت تماشای فیلم های غربی قاچاق وارد شده از کشورهای همجوار جذب شوند. 
سینما می تواند به عنوان یک عامل فرهنگی در مقابل هجمه فرهنگی غرب و همچنین نشر ارزش های دینی و ملی بخصوص در این استان مرزی و حساس با قدمت تاریخی بسیار بالا نقش بسزایی داشته باشد. 
بی گمان خوده وجود سینما نیز باعث عدم به وجود آمدن بسیاری ناهنجاری ها همانند روی آوردن جوانان به مواد مخدر و یا دانلود فیلم هایی بر خلاف شئونات اسلامی می شود.
امید است که شهرستانی که مهد انیمیشن جهان است با همت مسئولین و یا بخش خصوصی سازی بتواند هنر هفتم را دوباره در این برهه که نیاز زیادی جامعه به آن دارد احیا کند زیرا  رسانه های تصویری امروزه حرف نخست را در دنیای ارتباطات می زنند.
کد مطلب: 423606
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی