۰
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۹
استفاده جناحی از "توافق بحث‌برانگیز"

آقای رییس‌جمهور! افتخار "توافق بتنی" بماند برای خودتان

اصرار روحانی بر فراجناحی بودن توافق که البته صرفا در کلام او و نه در عملش دیده می شود در حالی است که منتقدان توافق هسته ای همچنان بر ایرادات این توافق و مهم تر از آن نوع عملکرد دولت در اجرای تعهدات تاکید دارند.
حسن روحانی
حسن روحانی
رییس جمهور در اولین واکنش به اعلام رسمی روز اجرای برجام، بار دیگر به طور تلویحی اعلام کرد توافق هسته ای به نفع هیچ جناح خاصی مصادره نخواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، حسن روحانی در بیانیه ای که پس از اعلام "اجرای برجام" صادر کرد آورده: "پیروزی در مذاکرات هسته‌ای، پیروزی جناحی نیست، و اجرای برجام به ضرر هیچ جناح و گروهی نخواهد بود. برجام، فرجام و سرانجامِ مقاومت، خردورزی و تدبیر و ارادۀ ملتی است که با جنگ و خشونت مخالف است و منطق و مذاکره و جدال احسن را برگزیده ‌است."
 
آقای رییس‌جمهور! افتخار
سخنرانی روحانی در مجلس پس از تقدیم لایحه بودجه 95 و برنامه ششم توسعه
او همین جملات را هنگام تحویل لایحه بودجه 95 در مجلس هم تکرار کرد و با بیان اینکه در برجام جناحی بر جناح دیگر پیروز نشده است، گفت: در برجام، ملت ایران پیروز شده است و کسی در داخل کشور و کشورهایی که با ما مذاکره می کردند، شکست نخوردند و تنها صهیونیست ها، تفرقه افکنان و افراطیون آمریکا در مسئله برجام شکست خوردند و امروز ناراحت هستند.

به گزارش ندای هیرمند به نقل از صراط، این اظهارات در حالی است که رسانه های غربی در روزهای اخیر تحلیل کرده بودند که دولت روحانی به دلیل در پیش ببودن انتخابات تلاش دارد روز "اجرای برجام" هر چه زودتر فرابرسد. اکونومیست حتی نوشته بود: «آنها خواستار رفع مصادره از 100 میلیارد دلار دارایی‌های ایران قبل از انتخابات پارلمانی ماه آینده هستند؛ انتخاباتی که جناح آنها امیدوار است در آن عده‌ای از تندروهای مخالفشان را برکنار کنند.»

فارغ از این تحلیل ها، حسن روحانی پیش از این بارها مذاکرات و توافق هسته ای را – که آن را یک پیروزی بزرگ برای دولتش می دانست – به رخ رقفیبان سیاسی اش کشیده بود تا جایی که تقریبا در همه سخنرانی های او در خصوص مذاکرات، این موضوع تکرار شده و رییس جمهور هرگز ن از طعنه و کنایه زدن به دولت سابق و مذاکره کنندگان پیشین غافل نشده بود.

او در اولین اظهاراتش پس از توافق ایران و 5+1 در وین بر سر پرونده هسته ای، هم نتوانسته بود نطقی خالی از کنایه داشته باشد و این بار هم جمله نخ نما شده " مذاکره به مفهوم خواندن بیانیه‌ها نیست" را برای چندمین بار تکرار کرد که مشخص بود منظورش دولت و مذاکره کنندگان سابق بوده است.

اصرار روحانی بر فراجناحی بودن توافق که البته صرفا در کلام او – و نه در عملش – دیده می شود در حالی است که منتقدان توافق هسته ای همچنان بر ایرادات موجود در این توافق و مهم تر از آن عجله و نوع عملکرد دولت در اجرای تعهدات ایران بدون دریافت تضمین از طرف مقابل تاکید دارند.

جالب اینجاست این منتقدان توافقی را که در نتیجه آن، بیشتر فعالیت های هسته ای کشورمان متوقف شده و قلب رآکتور اراک یکی از نمادهای پیشرفت هسته ای کشورمان را درآورده و به جای آن بتن ریخته، مایه افتخار نمی دانند.
کد مطلب: 422907
نام شما
آدرس ايميل شما

توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی