۰
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
استاندار سیستان و بلوچستان:

وجود نیروی انسانی بیش از حد در ادارات عامل بلعیدن پول کشور است

استاندار سیستان و بلوچستان یکی از عوامل آسیب‌پذیری نظام اقتصادی کشور را وجود نیروی انسانی بیش از حد در ادارات و سازمان‌های مختلف عنوان کرد و چاقی دولت را عامل بلعیدن پول کشور دانست.
استاندار سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان
به گزارش ندای به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌ اوسط‌ هاشمی در کارگروه اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: باید مردم توجه کنند که اقتصاد کشور آسیب‌پذیر و منابع درآمدی آن نیز به موارد مختلفی وابسته است.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: کاهش قیمت نفت باعث برخی تغییرات در ساختار اقتصادی و منابع کشور شده است چراکه منابع درآمد کشور وابسته به نفت بوده، در عین حال دولت تاکنون توانسته است 30 تا 33 درصد منابع وابسته به نفت را کم کند.
این مسئول بیان کرد: کاهش قیمت نفت برای درآمد وابسته به نفت کشور به مانند زلزله و تکانه‌ای جدی برای ساختار اقتصاد کشور بود.
استاندار سیستان و بلوچستان یکی دیگر از عوامل آسیب پذیری نظام اقتصادی کشور را وجود نیروی انسانی بیش از حد در ادارات و سازمان‌های مختلف عنوان کرد و چاقی دولت را عامل بلعیدن پول کشور دانست.
هاشمی با بیان اینکه پرداخت یارانه نقدی نیز عامل دیگری است که به شدت نظام اقتصادی را محدود و به آن ضربه وارد می‌کند، گفت: کاهش قیمت نفت باعث شده تا هرچه بیشتر به منابع غیر نفتی درونی کشور توجه شود در حالی که در گذشته این منابع مغفول مانده‌اند.
وی اظهار داشت: جهت‌گیری اقتصاد مقاومتی بر پایه انسان است و برهمین اساس بسیاری از کشورها با داشتن منابع خدادادی کم، توانسته‌اند با استفاده از نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه به موفقیت‌های زیادی دست یابند.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: نخستین و اصولی‌ترین نگاه توسعه‌ای نیز بحث پژوهش و عملکرد در چارچوب علمی و برنامه‌ای است.
هاشمی افزود: شرط عملی شدن اقتصاد مقاومتی تکیه بر مردم به عنوان کنشگران اصلی، اعطای فرصت‌های برابر منطبق با توانمندی‌ها و مسئولیت‌پذیری مردم بر پایه آگاهی و ایجاد اتحاد در جامعه است که پیروزی در مذاکرات هسته‌ای با غرب نیز نتیجه همدلی، همراهی و اتحاد همه آحاد مردم بود.
وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی تکمیل‌کننده مقاومت سیاسی است که این امر نیز خود از اتحاد مردم شکل می‌گیرد، باید به اقتصاد مقاومتی در استان توجه ویژه داشت چراکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری استان سیستان و بلوچستان به عنوان استان الگو در بحث اقتصاد مقاومتی معرفی شده است.
هاشمی اظهار داشت: ارتقای کیفیت محصولات داخلی و حمایت از فروش آن از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است که باید به آن توجه ویژه داشت.
وی خاطرنشان کرد: با ورود کالاهای خارجی به کشور در صورت پایین بودن کیفیت محصولات داخلی، بسیاری از تولیدی‌ها تعطیل می‌شوند که باید به کیفیت اجناس داخلی بیشتر توجه داشت.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی برای توسعه اقتصاد مقاومتی دارد که از جمله آنها می‌توان به بنادر، بازارچه‌ها، پایانه‎های مرزی، معادن و وجود بیش از 50 هزار نفر شتر در استان و مواردی مانند آنها اشاره کرد.
کد مطلب: 422743
نام شما
آدرس ايميل شما

توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی