۰
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰

کاهش دما با چاشنی گرد و خاک بسیاری از مردم سیستان را باز هم خانه نشین کرد

از امروز تا روز جمعه وزش باد در سواحل و بر روی دریا از سمت شمال است و علاوه بر گرد و خاک و مواج شدن دریا کاهش دما نیز در نواحی جنوبی و سواحل استان رخ خواهد داد.
گرد و خاک
گرد و خاک
به گزارش ندای هیرمند؛کاهش دما از آغاز هفته جاری در بسیاری از نقاط ایران آغاز شده است که منطقه سیستان نیز از این امر مستثنی نبوده و با کاهش دمای قابل توجهی همراه است .
مردم استان سیستان و بلوچستان این شدت سرما را در سال جاری هنوز تجربه نکرده بودند و در آستانه زمستان  بسیاری از مردم را مخصوصا در نواحی مناطق سیستان خانه نشین کرده است.
شدت کاهش دما را همراه با وزش باد و حمل ریزگردها را از اول هفته شاهد هستیم که مشکلات عدیده ای را برای شهروندان سیستانی از جمله حوزه هیرمند به وجود آورده است.
کاهش دما در جای جای ایران با بارش نعمت های آسمانی مانند برف و باران همراه بوده و فقط سوز و سرمایش  به اضافه حرکت شن های روان به منطقه سیستان تا کنون رسیده است.
رضا آزادمنش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به جنوبی بودن جریانات، به طور موقت در نواحی مرکزی و نوار شرقی سیستان و بلوچستان افزایش دما داشتیم.

وی ادامه داد: با نفوذ توده هوای سرد، کاهش تدریجی دما زاهدان و دیگر شهرهای نیمه شمالی سیستان و بلوچستان آغاز می شود به طوری که تا روز جمعه شاهد وزش بادهای سرد شمالی در استان خواهیم بود.

وی افزود: شدت وزش باد در روز پنجشنبه است به طوری که در بیشتر نقاط سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و سرد همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از روز چهارشنبه تا روز جمعه وزش باد در سواحل و بر روی دریا از سمت شمال است و علاوه بر گرد و خاک و مواج شدن دریا کاهش دما نیز در نواحی جنوبی و سواحل استان رخ خواهد داد.
مردم سیستان سال هاست که با طوفان که گاهاً شدت آنها به 120 کیلومتر میرسد دست و پنجه نرم می کنند این در حالی است که این طوفان ها بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا حتی به بیش از 20 برابر حد استاندارد می شود.
 
کد مطلب: 422392
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی