۰
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۷
در اربعین حسینی

سیستان و بلوچستان یکپارچه غرق در عزا شد

سیستان و بلوچستان در اربعین حسینی یکپارچه غرق در عزا شد.
اربعین
اربعین
به گزارش ندای هیرمند به نقل از فارس ، همزمان با سراسر کشور برنامه‌های محوری اربعین حسینی از صبح امروز در مساجد و تکایا و حسینیه‌های سیستان و بلوچستان با قرائت زیارت اربعین و سخنرانی‎ها آغاز شده است.
در زاهدان نیز مراسم محوری اربعین حسینی با سخنرانی آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در مسجد جامع زاهدان برگزار شد.
امام جمعه زاهدان در این مراسم، ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و ذکر مصیبت امام حسین (ع)، اظهار کرد: اربعین حسینی روز 20 ماه صفر و چهلمین روز واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) است، مشهور است که اسیران کربلا روز 20 ماه صفر سال 61 ه‍.ق در بازگشت از شام برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا آمده‌اند.
عزاداران شیعه وسنی در این مراسم ضمن سینه‌زنی، مرثیه‌سرایی و عزاداری برای امام حسین (ع)، عشق و ارادت خود را به خاندان مطهر پیامبر اکرم (ص) به نمایش گذاشتند.
امروز کوچک و بزرگ سیاه پوشان و اشک‌ریزان در مصیبت سرور و سالار شهیدان گریستند.
گفتنی است، همچنین بعد از ظهر امروز در زاهدان در ساعت 14 زیارت اربعین در محل شهدای گمنام برگزاری می‌شود و محدودیت‎های ترافیکی از میدان شهرداری، میدان مشاهیر و فرعی‎های منشعب این منطقه اعمال می‎شود.
گفتنی است، در تمامی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان عزاداری امام حسین (ع) در حال برگزاری است.
گوشه‌ای از عزاداری اربعین حسینی در نیمروز

 
کد مطلب: 422280
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی