۰
سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۳۹

دفاع منطقی محمد سرگزی از طرح ناظرین جهاد کشاورزی.

*دفاع منطقی محمد سرگزی از طرح ناظرین جهاد کشاورزی که منجر به تصویب آن در کمیسیون کشاورزی و ارجاع به صحن علنی مجلس شد*
دفاع منطقی محمد سرگزی از طرح ناظرین جهاد کشاورزی.
*دفاع منطقی محمد سرگزی از طرح ناظرین جهاد کشاورزی که منجر به تصویب آن در کمیسیون کشاورزی و ارجاع به صحن علنی مجلس شد*


در سال ۸۶ طرحی در وزارت جهاد کشاورزی آغاز شد که در آن فارغ‌التحصیلان کشاورزی به صورت قرارداد خرید خدمت جذب وزارت شوند و به عنوان نیروی صنفی و رابط بین کشاورزان، آخرین یافته‌های علمی را به بهره‌برداران منتقل و بر اجرای آن نظارت داشته باشند. این طرح به «مهندسین ناظر کشاورزی» معروف شد. 

فعالیت این ناظران در زمینه کنترل و مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی و نظارت جهت کاهش مصرف سموم شیمیایی بوده که از این حیث نقش مهمی در تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه دارند. 

سال ۹۱ مصوبه‌ای تصویب شد که ۱۰ هزار نیروی ناظر کشاورزی طی چند سال استخدام وزارت جهاد کشاورزی شوند. حدود دو سوم ناظران با سوابق سه الی ۱۰ سال استخدام شدند اما مابقی نیروها همچنان در انتظار استخدام هستند که از این تعداد ۲۵۰ نفر در حوزه انتخابیه نماینده سیستان حضور دارند.


محمد سرگزی نماینده مردم سیستان در این خصوص گفت : «ناظرانی که در این طرح می‌توانند استخدام شوند افرادی هستند که به واسطه شرکت‌ها و کلینیک‌ها با جهاد کشاورزی استان‌ها قرارداد داشته و برایشان بیمه رد شده است؛ هر چند بیمه‌ها هم کامل نیست.»

سرگزی ادامه داد: « قریب به ۵ هزار نفر مهندس ناظر جهاد کشاورزی در انتظار تعیین تکلیف بودند و اشکال عمده این طرح بار مالی آن بود لذا باید استدلال صحیحی ارائه میشد ، و با حضور در کمیسیون کشاورزی در مقام دفاع از این طرح به بیان نکات اساسی در رفع این ایراد پرداختم »

با توجه به اهمیت تصویب این طرح در کمیسیون کشاورزی و ارسال آن به صحن مجلس جهت رای گیری، محمد سرگزی ابراز امیدواری کرد تا با توجه به خواسته به حق این قشر رای لازم در صحن علنی مجلس  نیز .
کد مطلب: 430639
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی