۰
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۹

تنفس ممنوع/روزهای تاریک سیستان و بلوچستان

بر اثر طوفان شن برای سومین بار در ده روز گذشته ادارات شهرهای سیستان تعطیل شد.
تنفس ممنوع/روزهای تاریک سیستان و بلوچستان
به گزارش سفیر شرق؛ غرش شبانه طوفان در شمال سیستان و بلوچستان ، بار دیگر مردم شهرهای منطقه سیستان را راهی مراکز درمانی کرد.

این در حالی است که برای سومین بار در ده روز گذشته ادارات شهرهای سیستان تعطیل شده است و مردم به رسم تکراری تابستان هرسال در منازل خود محکوم به حبس می شوند.

مهمترین خطری که میتواند افراد سالخورده و کودکان خردسال را تهدید کند تنفس ریزگردها در این مواقع است،ریزگردهای معلق در هوا بر اثر استشمام وارد بدن انسان می شود و فرد را در مرور زمان به بیماری های قلبی،تنفسی و آسم دچار می کند.

دکتر مهران عبادتی رئیس شبکه بهداشت شهرستان هیرمند در گفت و گو تلفنی با خبرنگار سفیر شرق به جدی برشمردن طوفان های سیستان نزد مرد تاکید کرد و گفت: افراد بالای ۵۰ سال و کودکان زیر ۷ سال حدالمکان از منزل خارج نشوند.

وی افزود : افراد سعی کنند فقط برای انجام کارهای ضروری به بیرون مراجعه کنند و صد در صد از ماسک های فیلتر دار استفاده کنند.

آلودگی هوا در سیستان به قدری بالا است که روزها هوا بر اثر وجود ریزگردها در هوا تاریک می شوند، و به نحوی برای مدت طولانی مردم همه چیز را به رنگ زرد مشاهده می کنند.



سایت رسمی هواشناسی استان سیستان و بلوچستان آخرین وضعیت آب و هوای منطقه سیستان را در ساعات اولیه آغاز طوفان در حالی اعلام کرده است که سرعت باد ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

همچنین در این گزارش حداقل دید افقی ۹۰۰ متر و و غلظت گرد و غبار موجود در هوا را ۴۴۴۴ میکروگرم بر متر مکعب اعلام شده است.

بدین ترتیب هوای زابل در شب گذشته ۳۰ برابر حد مجاز اعلام شده است که این آمار امروز به مراتب افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429986
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی