۰
يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان خبر داد

سیستان و بلوچستان دست به دامن استان‌های همجوار برای تامین خون/ تصادفات جاده‌ای مهمترین عامل!

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: در این استان نیاز شدید به خون داریم و با توجه به کمبود‌ آن مجبور به وارد کردن خون از استان‌های دیگر شدیم.
سیستان و بلوچستان دست به دامن استان‌های همجوار برای تامین خون/ تصادفات جاده‌ای مهمترین عامل!
به گزارش سفیر شرق؛ سهیلا خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان به همه گروه‌های خونی نیازمند است و‌ گروه خونی خاصی مدنظر نیست چراکه هر فرد گروه خونی‌ مختص خود را مصرف می‌کند.
وی در خصوص عملکرد امسال انتقال خون ابراز داشت: عملکرد امسال نسبتأ خوب بوده اما ‌پیش بینی امسال به‌ گونه‌ای بود که 750 هزار خونگیری تا پایان سال داشته باشیم که تا الان در مسیر رسیدن به این هدف ناموفق بوده ایم.
خسروی تأکید‌ کرد: در این استان به شدت با کمبود فراورده‌های خونی مواجه هستیم که این امر سبب وابستگی ما به سایر استان‌ها شده است.
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان یکی از گرو‌ه‌های مصرف کننده خون را بعد از بیماران تالاسمی و هموفیلی، مصدومین جاده‌ای معرفی و تصریح‌ کرد: سال گذشته ما قریب به 111 هزار گیرنده خون از تصادفات جاده‌ای و‌ شهری داشته ایم.
وی بیان کرد: در فصل تابستان به علت افزایش عمل‌های جراحی و همچنین افزایش مصدومان تصادفی به دلیل حجم بالای سفرهای تابستانی نیاز به خون بیش‌تری داریم، بنابراین یادآوری این نکته به مردم که در فصل تابستان به موقع برای اهدای خون مراجعه کنند ضروری است.
انتهای پیام/3139
کد مطلب: 429890
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی