۰
پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۵
گزارشی پیرامون مشکلات تامین گاز مایع در زهک

توزیع نامناسب و ناعادلانه یا نظارت ناقص، چالش تامین گاز مایع در زهک

کمبود شدید گاز مایع باعث گلایه‌مندی برخی شهروندان از مسئولین در زهک شده است.
توزیع نامناسب و ناعادلانه یا نظارت ناقص، چالش تامین گاز مایع در زهک
به گزارش سفیرشرق؛ کمبود گاز مدتهاست که در منطقه سیستان موجب نارضایتی وگلایه‌مندی شهروندان شده، متاسفانه جمع کثیری از شهروندان زهکی از نعمت گاز شهری بی بهره هستند و چندین سال است که خیل کثیر جمعیت این مناطق با شروع فصل سرما از مشکل شدید تامین سوخت رنج می برند.  

ساکنین برخی مناطق شهرستان زهک اظهار می دارند که نفت سفید در این مناطق به شدت با نابسامانی توزیع روبروست و مردم به ناچار به استفاده از گازهای کپسولی برای تامین گرمای منازل خود رو آورده اند گاز مایع کپسولی نیز در این مناطق مدتهاست که عدم توزیع گازهای مایع سیلندری و کمبود آن گلایه ی مردم را به دنبال داشته است.

حسینی یکی از شهروندان زهکی در گفت و گو با خبرنگار گفت: اگر نظارت و برنامه ریزی درستی بود الان مردم به این درد گرفتار نبودند.

در ادامه محمد شهری اظهار داشت: وقتی کپسول تمام شد چه باید بکنیم، تقریبا یک هفته است که گاز کپسولمان تمام شده و مرتبا به شرکت می آییم ولی گاز گیرمان نمی آید.

در پی اظهارات شهروندان زهکی خبرنگار سفیر شرق با رئیس صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سئوال که نه تنها گاز توسط منابع رسمی نظیر شرکت توزیع کننده، توزیع نمی شود بلکه طبق اظهارات ساکنین شهرستان و روستاها، ماشینهای توزیع کننده به بیشتر مناطق شهرستان نمی آیند به همین دلیل مردم مجبورند برای تامین نیازهای خود کپسول های گاز را با چندین برابر قیمت واقعی آن تهیه کنند و یا مجبور به تهیه گاز از شرکت می شوند که شرکت هم متاسفانه بیشتر روزها بدون گاز می باشد! تماس گرفته شد، این مسئول بیان کرد: تا روز آینده گاز مایع مایع به شرکت می رسد ولی تاکنون دوروز گذشته متاسفانه شرکت همچنان بدون توزیع گاز مایع می باشد و شهروندان با دست خالی از راه دور شرکت باز می گردند.

معاون سیاسی فرمانداری زهک درخصوص گلایمندی مردم از نحوه توزیع گاز بیان کرد: این موضوع نیاز به بررسی دارد.

همچنین در پی اظهارات شهروندان خبرنگار ما مسئول با شرکت گاز که توزیع کننده عمده گاز مایع کپسولی این شهرستان است گفت وگو کرد که متاسفانه مسئول این شرکت پاسخگو نبودند.

برخلاف گفته مسئولان مربوطه که امسال مشکل تامین سوخت وجود ندارد، جای سوال است که چرا مردم با کمبود شدید گاز مایع مواجه اند.

به نظر می‌رسد دستگاه های نظارتی باید بیشتر برای حل مشکلات مردم دراین حوزه ورود کنند، بررسی و نظارت بیشتر میتواند راه را بر عرضه خارج از ضابطه کپسول در بازار آزاد و توزیع ناقص و ناعادلانه گاز ببندد، نظارت بر عرضه گاز مایع با نرخ مصوب دولتی و مهمتر از آن عرضه این محصول به مصرف کننده واقعی منجر به افزایش رضایت شهروندان می شود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430547
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی