۰
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۱

کسانی که امروز دنبال مذاکره هستند یک جو از غیرت ایرانی حاج قاسم را ندارند/طرح انتقال آب از دریایی عمان به سیستان هرچه زودتر عملی شود

خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان زهک به امامت حجت السلام والمسلمین پوراندخت امام جمعه شهرستان زهک برگزار شد.
کسانی که امروز دنبال مذاکره هستند یک جو از غیرت ایرانی حاج قاسم را ندارند/طرح انتقال آب از دریایی عمان به سیستان هرچه زودتر عملی شود
به گزارش سفیرشرق؛ حجت الاسلام والمسلمین مجیدپوراندخت امام جمعه زهک در ابتدای خطبه ها به مناسبت‌های هفته پیش‌رو اشاره کرد و گفت: شنبه ١٣ دی ماه سالروز شهادت سپهبدحاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر همرزمانش است که  این روز به روز مقاومت نامگذاری شده است و در همین روز سالروز ابلاغ پیام تاریخی حضرت امام به گورباچف رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی است که این روز را گرامی میداریم.
 
امام جمعه شهرستان زهک به سخنان حضرت آقا در شخصیت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: حضرت آقا می فرماید در مقابل همه ی نقشه هایی که دشمنان این کشور و اسلام داشتند با تشکیلات و تبلیغات و توانایی دیپلماسی که  حاج قاسم داشتند توانست در همه عرصه ها نقشه های انها را  نقش بر آب کند. و در مقابل آنها قد علم کرد.

سرداری که حضرت آقا می فرماید: سلیمانی یک مکتب است این یعنی اینکه  شخصیت چند بعدی دارد؛یعنی اینکه سردار سلیمانی به گفته کارشناسان و نظامیان و متخصصین در امور نظامی یک فرمانده و یک ژنرال نظامی تمام‌عیار و یک فرمانده بین المللی بود.

سلیمانی یک ارتش بین المللی اسلامی به وجود آورد وقتی در کشورهای دیگر وارد شد آنجا لشکرهای را به وجود آورد؛  لشکر فاطمیون، زینبیون ،حیدریون قواه الوطنی، لواح القدس و حشدالشعبی عراق و سوریه اینها نتایج زحمات حاج قاسم است.

پوراندخت به حضور حاج قاسم در جنگ ۳۳ روزه در لبنان اشاره کرد و گفت: حاج قاسم یک فرمانده نظامی خطرپذیر و مقتدر بود دشمنان اسلام و ایران بر اقتدار این فرمانده نظامی کشور ما اعتراف کردند از جمله مایک پمپو وزیر امور خارجه آمریکا ، رئیس وقت سازمان سیا در همایش سالیانه در کالیفرنیای جنوبی می گوید: به ژنرال سلیمانی نامه نوشتم امااو نامه مرا باز نکرد و گفته نامه را نمیگیرم نمی خوانم من اصلا با این افراد صحبتی ندارم؛ این یعنی نمونه یک انسان کامل وبه تمام معنا ایرانی، غیرت ایرانی درحاج قاسم وجود داشت.

پوراندخت گفت: بعضی ها امروز به دنبال مذاکره هستند اگر یک جو غیرت حاج قاسم را داشتند اینگونه حرف نمی زدند حاح قاسم برای آنها ارزشی قائل نبود؛ حاج قاسم سلیمانی علاوه بر اینکه یک نظامی و فرمانده به تمام معنا بود یک نظریه پرداز و یک دیپلمات و سیاستمدار کار کشته بود.

امام جمعه زهک در ادامه گفت: قدرت نظامی و سیاست و اقتدار و غیرت سردار سلیمانی نسبت به وطنش بعد دیگر شخصیت او بود؛ قدرت دیپلماسی  و سیاست خارجی حاج قاسم در سوریه  باعث شد سوریه از هم پاشید وسقوط کرده که رئیس جمهورآن میخواست کشورش را ترک کند با حضور ودرایت و تدبیر حاج قاسم نجات پیدا کرد.
دیپلماسی و سیاستمداری حاج قاسم باعت شد رئیس جمهور روسیه یک کشور ابرقدرت نظامی در کمتر از ۴۸ ساعت نظامیان و فرماندهان و افسران نظامی خودش را در سوریه مستقر کند و از حاج قاسم دستور بگیرند.
 یکی دیگر از نتایج دیپلماسی حاج قاسم  ملاقات پوتئن با حضرت آقا بود که وقتی پوتین به روسیه برگشت به دست‌ اندرکاران و مشاورانش گفت هر وقت رهبر ایران صحبت مستقیم داشت برای من ترجمه کنید.

پوراندخت اظهارداشت: حاج قاسم سرباز انقلاب و رهبری و مدافع ولایت بود ودر این خصوص کارهای فروانی انجام دادندو حب ولایت را در دلهای سربازان و افسران کشورهای ابر قدرت نظامی جهان ماندگار کرد.حاج قاسم یک مکتب است که روز به روز شکوفا تر و روشن تر پیش میرود و می بینیم که این مکتب امروز درجای جای دنیا علاقمندان زیادی دارد.

پوراندخت به مناسبت روز یکشنبه ۱۴ مهر ماه در روز جهاد کشاورزی اشاره وبا تبریک این روز به مجموعه جهاد گفت: مجموعه جهاد با کشاورزی و دامداری مردم منطقه سروکار دارد و باید  مواردی از جمله:
 ١- آموزش های لازم به مردم با توجه شرایط آب و هوایی منطقه و کمبود آب به کشاوزان داشته باشند تامحصولی کشت کنند که نیاز به آب زیاد نداشته باشد از طرفی سوددهی و درآمدزایی بالایی داشته باشد.
٢-در طرح آبیاری با لوله حتما نظارت بیشتر شودتا کار به خوبی انجام شود و به همه ی مالکین بصورت مساوی آب برسد و اینطورنباشد که گروهی از کشاورزان هیج گونه آبیاری نداشته اند و و یک گروه هم هرچه زمین داشته اند آبیاری شده این انصاف نیست.
  ٣- تامین آب مورد نیاز کشاوز در مرحله دوم و سوم از برنامه های جهاد باشدکه اگر به موقع آب به کشاورزان نرسد محصول سال آنها از بین میرود.
٤- تدبیری و برنامه ای بیندیشند تا کشاورزان وکشاورزی آنها را بیمه کنند که  اگر آسیب دیدند جبران شود.
پوراندخت در ادامه به جلوگیری از آب توسط کشورافغانستان به منطقه اشاره کرد و گفت : شاهد هستیم  و می‌شنویم و تصاویری هم هست که در کشور افغانستان یک راه و نهر انحرافی ایجادمی شود که حتی کمترین آب به طرف ایران وارد نشود وما نتوانیم بهرمند شویم.

وی در ادامه بیان کرد: از دولتمردان در عرصه بین‌المللی خواست نسبت به حق آبه سیستان و تامین آب شرب منطقه و فکرو اقدامی عاجل بکنند؛ انتقال آب از دریا عمان به سیستان هرچه زودتر عملی و اجرا شود.  

پوراندخت در ادامه مناسبت های ١٥ و ١٦ دی ماه اشار کرد و تصریح کرد: شهادت سرلشکر منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی درسانحه سقوط هواپیما در سال ١٣٧٣  در ١٥ دی ماه و سه شنبه ١٦ دی ماه روز شهادت محمد حسین علم الهدی فرمانده سپاه هویزه در سال ٥٩ است.

وی در ادامه به مناسبت روز چهارشنبه ١٧ دی ماه سالروز کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ توسط هست رضا خان اشاره کرد و گفت: دشمنان  نقشه داشتند که با توطئه کشف حجاب زنان و مردان جامعه ما را به اسم آزادی به فساد و فحشا بکشند و  هر چه از این کشور ببرند و غارت کنند مردم و جوانان ما بی تفاوت باشند باید حواسمان باشد نقشه امروز دشمن هم گسترش فساد و فحشا در جامعه و خانواده ها هست و بدنبال از بین رفتن کانون گرم خانواده و افزایش طلاق هست لذا باید دقت کنیم فرهنگی که از طرف غرب وارد می شود انتخاب نکنیم و با فرهنگ و پوشش و لباس اسلامی لباس بپوشیم.

حجت السلام پوراندخت درپایان به انواع لباس هایی که دارای مطالبی به زبان های بیگانه و بخصوص انگلیسی که مطالب توهین آمیزی روی انها نوشته شده اشاره کرد و خاطرنشان کرد: باید دقت کنیم  که دشمن روز به روزلباسهایی در مدل های متفاوتی وارد بازار می کند که هدف آنهااز بین بردن فرهنگ اصیل اسلامی است و باید هوشار و مواظب باشید.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430543
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی