مراسم 9 دی در زهک برگزار شد.

9 دی 1399 ساعت 14:41

مراسم باشکوه یوم الله ۹ دی ماه در محل مصلی الغدیر شهرستان زهک با حضور مسئولین و مردم متدین و ولایتمدار این شهرستان برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری سفیرشرق؛ مراسم یوم الله ۹ دی ماه با حضور مسئولین و حضور باشکوه مردم ولایتمدار و متدین شهرستان زهک با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد.



حجت الاسلام والمسلمین پوراندخت امام جمعه شهرستان زهک درمراسم محوری بزرگداشت نهم دی ماه ضمن گرامیداشت سالگرد سردار شهید سلیمانی و اربعین شهید فخری زاده و تبریک روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: ۹ دی تجلی روح دیانت حاکم بر دلهای مردم شریف ایران اسلامی است.

پوراندخت بیان داشت: بصیرت یعنی انسان بداند بفهمد و تشخیص بدهد. ملت شریف ما امروز بالغ ترین جامعه دنیا را تشکیل می دهد. واکنون که ۴۰ سال از عمر انقلاب میگذرد به اوج بلوغ و فهم و معرفت خود رسیده است که این ارزش را مدیون خون پاک شهدایی امثال قاسم سلیمانی ها و مدیون رهنمود های رهبر حکیم فرزانه انقلاب امام خامنه ای هستیم.

امام جمعه شهرستان زهک در ادامه عنوان کرد: سه نوع بصیرت داریم:

 ۱.بصیرت اخلاقی: اینکه انسان بداند بفهمد و تشخیص دهد که اخلاقش چگونه است. امام علی (ع) می فرماید: بیناترین و عاقل ترین مردم کسی هست که عیب خودش رابداند و خودش از گناهان دوری کند این آدم بصیرت دارد.
 
۲.بصیرت دینی: اینکه انسان در باورش درست انتخاب کند، در جهان ادیان و مذاهب زیادی داریم  در این بین اسلام است که انسان تشخیص میدهد دین سالم کدام است.

۳. بصیرت سیاسی: اینکه انسان درمواقع حساس راه درست را تشخیص دهد، ملت ایران عزیز ما در جهان از نظر سیاسی بالغ ترین امت سیاسی هست و این فهم سیاسی را دراتفاقات قبل و بعد انقلاب شاهد بودیم.

امام جمعه زهک گفت: در دنیایی امروزی جوامع نابالغ زیادی داریم که در این جوامع استبداد و کفر  به راحتی به قدرت می رسند وحکومت می کنند.

 اما در جوامع بالغ این اجازه به انها داده نمیشود لذا فهم سیاسی است که باعث میشود آرمان های  یک جامعه مشخص باشد و از آنها کوتاه نیاید و در مقابل دشمن نیز کوتاه نمی آید، می کشد، ترور می کند تا جامعه را از این بلوغ سیاسی دور کند.

این را هم باید بدانیم که شاید بعضی ها فکر کنند سیاست یعنی اینکه سر بقیه کلاه بگذارند اما این سیاست نیست فرد مومن وابسته به دینش است، امام علی(ع)  می فرماید اگر سیاست بنا بر مکر و حیله باشد من میتوانم ازهمه سیاسی تر باشم اما سیاست بر مبنایی است که خدا اعلام کرده است.

حجت السلام پوراندخت به سیاستی که دین می پذیرد اشاره کرد و گفت: این نوع سیاست را در جامعه امروزی شاهد هستیم که نمونه اش حضرت آیت الله خامنه ای هستند.  
 
پوراندخت در پایان گفت: باید قدر این نظام و امنیت را بدانیم و نگذاریم گروهی بی بصیرت بخواهند به این نظام صدمه بزنند باید هوشیار باشیم و گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان باشیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 430540

آدرس مطلب: https://www.safireshargh.ir/report/430540/مراسم-9-دی-زهک-برگزار

سفیر شرق
  https://www.safireshargh.ir