۰
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۱
امام جمعه شهرستان زهک؛

شهید سلیمانی قهرمان شکست استکبار است/مرز فرصت اقتصادی مناسب برای سیستان است

نماز جمعه شهرستان زهک به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجید پوراندخت در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد.
شهید سلیمانی قهرمان شکست استکبار است/مرز فرصت اقتصادی مناسب برای سیستان است
به گزارش پایگاه خبری سفیرشرق؛ حجت الاسلام و المسلمین مجید پوراندخت امام جمعه شهرستان زهک در خطبه های این هفته در جمع نمازگزاران با بیان مناسبت های هفته جاری گفت: اولین مناسبت یکشنبه سی ام آذرماه ولادت حضرت زینب (س) که نامگذاری شده به روز پرستار اینروز رو به همه ی مسلمانان بخصوص پرستارانی خط مقدم ویروس کرونا هستند در جهت حفظ سلامتی و جان مردم جان خودشان به خطر می اندازند انتظاری هم که از مردم عزیز داریم این است که موارد بهداشتی را رعایت کنند چرا که از دست دادن هرکدام از عزیزان از دست دادن سرمایه است.

وی افزود: باید سعی کنیم امار مبتلا کم شود و مسئولین عزیز ما هم در این راستا اقداماتی را انجام دهند ما هنوز می بینیم در بعضی از مناطق ازدحام هایی وجود دارد، مسئولین عزیز ما تدبیری بیندیشند و مواظب باشند که اگر با باعث شویم جان کسی گرفته شود ما مقصریم و باید پاسخگو باشیم.

امام جمعه زهک اظهارداشت: دوشنبه یکم دی ماه سالروز اجتماع بزرگ مردمی به دعوت ایت الله کاشانی برای حمایت از ملی شدن صنعت نفت در سال ۱۳۳۹ و در همین روز کشتار وحشیانه مردم تبریز را داریم توسط قزاق های روسی درسال۱۲۹۰ و همچنین تشکیل سازمان آزادی بخش فلسطین درسال ۱۳۴۶ که این روزها را گرامی می داریم.

وی ادامه داد: چهارشنبه روز ثبت احوال است روز مهمی هست میبینیم و می شنویم که شخصی اصالتا ایرانی ولی سندی دریافت نکرده ولی از طرفی کسی که اصالت ایرانی نداره مدرک دریافت کرده است و همینروز سالروز عملیات کربلای ۴ درسال 1365 می باشد.

وی با بیان اینکه  مواردی که حضرت اقا در روز چهارشنبه در جمع ستاد بزرگداشت سردار حاج قاسم سلیمانی بیان کرند مواردی که برای کشور و ملت ما راهگشا است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند شهیدسلیمانی هم قهرمان ملت ایران هم قهرمان امت اسلامی است و مظهر شجاعت، مقاومت فداکاری و معنویت است و شجاعت و مقاومت جز خصلت های ایرانی است و عقب نشینی ضد روحیه ی ملی ما است کسی که عقب نشینی می کند و کوتاه می اید باید به ایرانی بودنش شک داشت، هستن بعضی افرا تابعیت ایرانی هم دارند و تابعیت کشورهای دیگر را هم دارند چرا که دلشان برای کشور ما نمی سوزد دلشان آنطرف و کاسبی شان داخل ایران است این ها مقاومت نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجیدپوراندخت بیان کرد: شهید سلیمانی قهرمان شکست استکبار است خیلی حرفه که حضرت اقا می فرماید یک انسان از گوشه ی روستا بلند می شود و براساس روحیه ی مقاومتی که دارد و خودسازی که انجام داده و معنویتی که در خود ایجاد کرده برسد به جایی که رئیس جمهور کشوری که خود را ابرقدرت می داند دستور دهد که این آدم را بزنید؛ حضرت اقا فرمودند سیلی سخت به امریکا باید زده شود؛ چند توصیه هم حضرت اقا به مسئولین داشتند، فرمودند قوی شدن در زمینه های علم، اقتصاد فناوری و نظامی که وقتی قوی شدیم از دشمن نمی ترسیم به دشمن اعتماد نمی کنیم

وی با بیان اینکه به وعده های دشمن اعتماد نکنیم تاکید کرد: دیدید امریکای ترامپ امریکای اوباما با شما چه کرد همین کارهارا امریکای بایدن هم باشما انجام می دهد و خوشبین نباشید؛ توصیه ی بعدی حفظ اتحادملی، حضرت اقا فرمود کسانی که دم از مذاکره با امریکا میزنید چرا با عناصر داخلی مذاکره نمی کنید؛ قبل از اینکه دنبال رفع تحریم باشیم باید تحریم ها را خنثی کنیم.

وی ادامه داد: مورد بعدی که قطعا درآینده اتفاق می افتد سه کشور المان، انگلیس و فرانسه هفته ی قبل جلسه ای گرفتند و در آن جلسه اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم ها را محکوم کردند و گفتند ایران سانتریفیوژهایی رو در مرکز هسته ای نطنز به کار انداختند که اینکار را ایران نباید انجام دهد اینکار را که نمایندگان ما طرح کردند ان ها محکوم می کنند و به همین زودی جلسه ای می گیرند مبنی براینکه تابحال فشار حداکثری بر ایران داشته ایم از این به بعد راهکار ما از فشار حداکثری به مهار حداکثری بیاید که القا بکنید که سیاست ترامپ با سیاست بایدن فرق می کند.

امام جمعه زهک اظهارداشت: درخواست ما از مسئولین بخصوص مسئولین ما در حوزه ی سیاست خارجی این هست که تصور نکنند که ماهیت دموکرات ها و جمهوری خواهان درآمریکا باهم فرق دارد ثانیا بین اروپای مکار و نیرنگ باز و امریکای جهانخوار فرق نگذارند موردسوم مسئولین ما تلاش کنند که قدرت دفاعی و نظامی را افزایش دهند مورد بعدی اینکه ما تجربه ای که درسالهای طولانی داریم مسئولین ماباید به ان ها بفهمانند زمان صبر ما تمام شده است و از این به بعد از موضع قدرت از موضع جسارت و جرات در مقابل ان ها حرف بزنیم.

وی تصریح کرد: شهادت یکی از مرزبانان ما توسط اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر را خدمت همه تبریک و تسلیت عرض میکنیم اما این این شهادت و شهادت ها پیام هایی دارد یک پیام خطاب به دشمنان پیام نیروهای مقتدر و نظامی ما این هست که اجازه نمی دهیم از این مرزها برعلیه منافع و اهداف کشور استفاده کنید این شهادت یعنی در مقابل ان ها ایستاده ایم پیام دوم خطاب به مردم است ما باید بدانیم اگر امروز ارامش و امنیت داریم این ارامش را مدیون عزیزانی هستیم که ایستاده اند و باید قدردان باشیم پیام سوم خطاب به مسئولین بعضی افراد می روند سراغ همچنین معامله هایی تعدادی را از حق نگذریم که از گرسنگی، طرف قاچاق می روند و چون اشتعالی نیست دست به اینکارها می زنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حرف ما به مسئولین این است که مرز فرصت است چرا تهدید شده؟! مشکلات اقتصادی کشور حل می شود چرا زیرساخت های منطقه آزاد سیستان را فراهم نمی کنید چرا این را نمیبینید؟! اگر دیده شود خیلی از مشکلات حل می شود خیلی از اتفاقات به دلیل نبود اشتغال هست؛ اگر سرمایه نیست پس حقوق نجومی از کجا می آید؟ سرمایه هست درست اما درست مصرف نمی شود درست تدبیر نمی شود؛ناامیدی مردم ما ناامیدی از مسئولین بی تدبیر است؛ وضعیت اقتصادی مردم ما قطعا در کارنامه ی آن ها ثبت خواهدشد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430535
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی