امام جمعه شهرستان زهک؛

دلیل اصلی مشکلات عدم رسیدگی و نظارت مسئولین است/تعاونی های روستایی فعال شود

21 آذر 1399 ساعت 23:00

نماز جمعه شهرستان زهک به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجید پوراندخت در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری سفیرشرق؛ حجت الاسلام و المسلمین مجید پوراندخت امام جمعه شهرستان زهک در خطبه های این هفته در جمع نمازگزاران با بیان مناسبت های هفته جاری بیان کرد: یکشنبه بیست و سوم آذر ماه سالروز تهاجم مزدوران رژیم پهلوی به بیمارستان امام رضا (ع) در مشهد مقدس در سال ۵۷، سه شنبه بیست و پنجم آذر ماه به روز پژوهش نامگذاری شده است یکی از ضعف های پژوهش آمار پائین کتاب و کتاب خوانی است.

وی افزود: در بحث پژوهش کارهای خوبی انجام شده پژوهش‌های بسیار خوبی انجام گرفته اما به آن مطلوبی که حضرت آقا می فرماید ما هنوز نرسیدیم  اگر پژوهش درست انجام بگیرد و درست کار کنیم نتیجه‌اش می شود همین بحث هایی که امروز تمام مستکبران عالم وقت می‌گذارند و هزینه می کنند که جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند، می شود بحث های هسته ای، می شود بحث های موشکی پژوهشگر ما می شود تهرانی‌مقدم، چمران، فخری زاده که ساله ها دنبال این هستند که این انسان را چگونه ترور بکنند و به شهادت برسانند.

در ادامه وی به  شهادت شهید فخری زاده اشاره کرد و گفت: اتفاق ناگواری بود بر ملت ما و بر بحث های موشکی و دفاعی ما در شهادت این بزرگ مرد باید چند تا مطلب را دقت کنیم: اولاً اینکه عاملان این جنایت باید حتماً مجازات شوند و هیچ تردیدی نیست که باید این اتفاق بیفتد هم کسانی که دستور دادند و هم کسانی که عامل بودند و این جنایت رو مرتکب شدند؛ پاسخ به این جنایت و دشمنان آن سیلی سخت باید در یک بازه زمانی نزدیک اتفاق بیفتد؛ اگر انتقام خون شهید فخری زاده به تاخیر بیفتد این موجب از دست رفتن فرصت هست و از طرفی دشمن جسارتش بیشتر خواهد شد.

حجت السلام پوراندخت با گرامیداشت یاد و نام این شهید والا مقام این اقدام و چنین اقداماتی را محکوم کرد و از مسئولین عرصه سیاست خارجی و داخلی و مسئولین عرصه دفاع و نظامی خواست که پاسخی درخور شأن و قاطع به عاملان شهادت فخری زاده داده شود.

وی به مسئله انتقام سخت اشاره کرد و گفت: به فرموده حضرت آقا باید به حضور فسادزا و فساد انگیز آمریکا در منطقه غرب آسیا پایان داد چرا که این حضور باید تمام بشود چون هر کجا آمریکا حاضر شده نتیجه حضورش جز خرابکاری جز فتنه و جز فساد و ویرانی چیزی نبوده است باید این مسئله خاتمه پیدا کند؛ آمریکا بعضی از کشورها را مامور خودش کرده و بعضی ها از سران این کشورها در خدمت آمریکا هستند و اهداف آن را اجرا می کنند.

وی خطاب به کشورهایی که زیر سلطه و مزدور آمریکا گفت: باید بدانند اگر از طرف شما ضربه و لطمه‌ای به کشور ایران وارد شد شما هم جزو همان کسانی هستید که در شهادت امثال فخری زاده ها شریک هستید و باید جوابگو باشید.

🔹امام جمعه زهک ادامه داد: چهارشنبه بیست و ششم آذرماه سالروز تهاجم نظامی آمریکا و انگلیس به عراق در سال ۱۹۹۸ میلادی، پنج شنبه بیست و هفتم آذر ماه سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح است که نام گذاری شده به روز وحدت حوزه و دانشگاه و هچنین به روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری نامگذاری شده است.

وی به حادثه شهادت آیت الله مفتح در سال ۵۸  اشاره کرد و گفت :این روز  نامگذاری شده به روز وحدت حوزه و دانشگاه که در اوایل انقلاب دشمنان این انقلاب و این نظام سعی کردند این دو نهاد ارزشمند یعنی حوزه و دانشگاه را از هم جدا کنند و دانشگاهیان ما رو در مقابل حوزویان قرار دهند اگر این دو نهاد خوب و درست کار کنند هم دنیای انسانها آباد است و هم آخرت انسانها و هم دین و هم دنیا آباد است.

امام جمعه زهک به برنامه ها و طرح های مجلس اشاره کرد و گفت: طرح انقلابی مجلس که در اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اقدام بسیار به جا و شایسته بود که از طرف نمایندگان مردم اتفاق افتاد بعد از اینکه این طرح تصویب شد و مورد تایید شورای نگهبان هم قرار گرفت حرف ها شروع شد مباحثی مطرح شد که این طرح، طرح عجولانه و بر خلاف قانون بوده است.

وب افزود: طبق اخبار و گزارشات موثق این طرح، طرح اقدام راهبردی مجلس ازت یرماه تا اواخر شهریور ماه ۹۹ مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفته وت وسط رئیس مجلس در شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و شورای عالی امنیت ملی این را پذیرفت لذا ما از دولت و دولتمردان انتظار داریم که برای اجرا کردن این طرح اقدام نمایند؛ انتظار ما این است که طرحی را که نمایندگان ما تایید می کنند و تصمیم آنها به جا و شایسته هم هست در آن تعلل ایجاد نشود چرا که بعد از گذشت ۷ سال از توافق برجام در حالیکه ایران و مسئولین ما به همه تعهدات در زمینه تعلیق و در زمینه توافق توقف غنی سازی انجام دادند آنها به هیچ تعهدی عمل نکردند بلکه آمریکا به راحتی از این توافق خارج شد ولی الان متاسفانه باز دوباره با روی کار آمدن جو بایدن بعضی ها زمزمه مذاکره دارند و حرف از مذاکره می زنند.

حجت الاسلام پوراندخت به سخنان حضرت آقا در دیداری که با شینزو آبه داشتند اشاره کرد و گفت: حضرت آقا  فرمودند کدام عاقلی اطمینان می کند که با یک گروهی و کشوری مثل آمریکا که هیچ تعهدی را تا به الان انجام نداده بیاد و دوباره مذاکره کند. لذا مسئولان ما در عرصه سیاست خارجی توجه کنند که بعد از گذشت هفت سال نه تنها چیزی عاید ملت ما  نشده بلکه برجام برای کشور و ملت ما خسارت بود و به قول پمپئو فواره تحریم به سقف رسیده و تمام منافذ و راه هایی که برای دور زدن تحریم ها هم بوده اینها بستند حالا حرف از مذاکره زدن حرف بیهوده ایی  هست.

وی  به مسائل شهر و منطقه اشاره کرد و گفت: مردم گلایه دارند با مراجعاتی که ما در بین مردم در روستاها داریم در رابطه با بحث سوخت و نفت سفید مردم حقیقتاً مشکل دارند بعضی از مناطق نفت به مردم نرسیده و خوب توزیع نشده این موضوع را مسئولین مورد توجه قرار بدهند و با جدیت پیگر رفع مشکلات مردم باشند.

امام جمعه زهک به تشکیل میزخدمت در بین مسئولین اشاره کرد و گفت:  بعضی از مسئولین تشریف آوردند و قول‌هایی دادند از جمله مسئولین اداره صنعت و معدن که تشریف آوردن قول هایی دادند که مراکز توزیع کالاهای اساسی را بیشتر کنند و ما نیز یک مکانی از مصلی  را در خدمت آنها قرار دادیم که توزیع دراین قسمت شهر هم اتفاق بیفتد و شلوغی کمتر شود شعبات ازدو شعبه به ٦ شعبه افزایش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین اداره صمت خواسته ما و مردم این است که در این توزیع تخلفاتی صورت می‌گیرد به عنوان مثال یک نفر با چندین کارت ملی و مدرک، روغن، مرغ، برنج دریافت می کند که شایسته نیست؛ بعضی از جاها می‌بینیم که به مقداری که باید توزیع شود، نمی شود رسیدگی کنند و طبق رصدی که ما انجام دادیم مسئولین اداره صنعت و معدن مورد توجه قرار بدهند؛ به خاطر اینکه این شلوغی کمتر بشود و مردم ما کمتر آسیب ببینند تعاونی‌های روستایی را باید فعال کنیم آمار هر روستا مشخص است  هرروستا دهیار و شورا و مسئول بهداشت دارد آمار را بگیرید و اقلام و کالاهای اساسی تحویل یک نفر داخل روستا توزیع شود چون روستایی ما از روستا بخواهد بیاد تا شهر و کرایه بدهد دلش خوش است که دو تا مرغ بگیرد سودی برای او ندارد لذا مسئولین ما باید فکری بردارند و تعاونی‌های روستایی را فعال کند.

در پایان ایشان به صف های نامنظم و شلوغ نانوایی های سطح شهر زهک اشاره کرد و چند مورد مهم را متذکر شد:  اگر دغدغه مسئولین ما این است که مردم مبتلا به ویروس کرونا نشوند طبق آماری که عزیزان ما در مرکز بهداشت دادن اولین آمار یعنی بالاترین رقم مبتلا به کرونا نانوایی ها هستند؛ بیاید صف نانوایی ها را سامان بدهیم؛ چندنانوایی در شهر زهک وجود دارد؟ زهک با این ظرفیت کم این همه نانوایی! ولی چرا بعضی از نانوایی ها شلوغ هست؟ این جای سوال دارد؛ بعضی از نانوایی هایی که شلوغ هست در مرکز شهر و مرکز بازار است...مسئولین مربوطه ساعت کار این نانوایی ها را دوشیفت کنند بعضی از نانوایی ها به میزانی که باید پخت داشته باشند ندارند؛ اگر تخلفی صورت می‌گیرد اگر کوتاهی هست شناسایی شود اقدام شود؛ دلیل اصلی این مشکلات عدم نظارت است عدم رسیدگی مسئولین است
حتما این موضوع را رسیدگی کنند .

وی اشاره کرد به برخی برنامه های مسئولین که می گویند نماز جماعت و نماز جمعه برگزار نشود اگر مسئولین عزیز ما دغدغه دارند نماز جمعه برگزار نشود نماز جماعت برگزار نشود که مردم مبتلا به ویروس نشوند بازار را باید کنترل کنیم نانوایی را باید کنترل کنیم جاهایی که آمار ابتلا بالا هست باید کنترل شود وگرنه در صفحه نمازکه مسائل بهداشتی رعایت می‌شود. مواظبت باشیم که خدای نکرده توجه به بعضی جاها باعث نشوداز بعضی جاها غافل شویم.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 430525

آدرس مطلب: https://www.safireshargh.ir/report/430525/دلیل-اصلی-مشکلات-عدم-رسیدگی-نظارت-مسئولین-تعاونی-های-روستایی-فعال-شود

سفیر شرق
  https://www.safireshargh.ir