۰
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۰
اولین خطبه امام جمعه جدید زهک؛

آثار هجرت تاریخی امام به پاریس؛ جهانی شدن پیام انقلاب

امام جمعه جدید شهرستان زهک حجت الاسلام والمسلمین مجید پوراندخت با بیان اینکه امیدوارم ادامه دهنده راه گذشتگان و تحکیم ولایت در شهرستان باشم، گفت: از استقبال مردم زهک از اینجانب قدردانی می‌کنم و امیدوارم پاسخگوی محبت شما مردم ولایتمدار باشم.
آثار هجرت تاریخی امام به پاریس؛ جهانی شدن پیام انقلاب
به گزارش سفیرشرق؛ حجت الاسلام و المسلمین مجید پوراندخت در نخستین خطبه های نمازجمعه خود در جمع نمازگزاران شهرستان زهک بیان کرد: امیرالمومنین(ع) در بیان شریفی می فرماید: پشت من علی را نشکستند جز دوگروه؛ در مقابل من علی دو گروه صف آرایی کردند و باعث شدند من علی خانه نشین شوم: گروه عالمی که بی حیا بودن آن های که به اسم عالم پرده دری کردند و دوم عابدانی که جاهل اند، عبادت هایشان از روی آگاهی و فهم نیستند.

وی افزود: اولین مناسبت مناسبتی است که ما امروز در آن قرار داریم امروز جمعه ۱۴ ماه صفر سالروز شهادت محمد بن ابی‌بکر کارگزار امام علی (ع) در مصر که توسط معاویه بن حدیج و به دست عمروعاص (بنابر روایتی) در سن ۲۸ سالگی و سوزانده شدن پیکرش که در جریان حمله سپاه شام به مصر به شهادت رسید.

وی ادامه داد: شنبه ۱۲ مهرماه و ۱۵ماه صفر ابتداى بيمارى پيامبر (صلى الله عليه و آله) که ازنیمه صفر شروع شد و با ان بیماری رحلت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مجید پوراندخت اظهارداشت: ۱۶ ماه صفر سالروز هجرت حضرت امام(ره) از عراق به پاریس در سال۵۷ که رژیم شاه هیئتی را به کشور عراق اعزام کردند که فعالیت های حضرت امام  محدود شود لذا با توجه به سخت گیری هایی که شد امام مجبور به ترک عراق شد و قصدشان این بود که از طریق کویت به سوریه بروند و انجا هم مخالفت کردند و مجبور شدند به فرانسه بروند. در فرازی امام می فرماید عراق تحت فشار شاه مرا در فشار قرارداد و من وطیفه ی شرعی والهی خود دانستم که برای انجام مبارزات خود ان کشور را ترک کنم و در فرانسه موقتا هستم و مکان هم برای ما مطرح نیست.

وی گفت: سه شنبه ۱۸ ماه صفر سالروز شهادت اویس قرنی در جنگ صفین 37 هجری قمری و در همین روز و بمباران رژیم بعث به شهر سومار در سال ۶۶ که این روز را گرامی می داریم

امام جمعه زهک تصریح کرد: پنج شنبه ۱۷مهرماه و ۲۰ ماه صفر اربعین امام حسین(ع) که در این روز جابر ابن عبدالله انصاری به همراه شاگردش عطیه عوفی نخستین زائران حرم امام حسین(ع) بودند که پس از واقعة عاشورای سال 61 هجری از مدینه رهسپار عراق شدند و روز بیستم صفر به کربلا رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا با توجه به شرایطی که وجود دارد آنطوری که شاید و باید حق مجالس اباعبدالله در محرم و صفر ادا نشد اما با این حال مراسمی برگزار می شود و با رعایت پروتکل های بهداشتی مخصوصا در روز اربعین حضور پیدا کنید و قطعا خیلی از شما بزرگواران در چنین ایامی را در مسیر اربعین اباعبدالله  بودند که خودشان را به زیارت برسانند اما انچه که وظیفه ی من و شما است این است که با توجه به شرایطی که فراهم شده بیشتر رعایت بشود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430504
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی