در روز عید غدیر خم انجام شد؛

پخت و توزیع ۳۲۰۰ پرس غذای گرم در زهک به مناسبت عید غدیرخم

18 مرداد 1399 ساعت 13:40

غلامعلی سهرابی گفت: به مناسبت عید غدیر خم ۳۲۰۰ پرس غذای گرم در زهک پخت و بین نیازمندان توزیع شد.


به گزارش سفیرشرق؛ سرهنگ پاسدار غلامعلی سهرابی جانشین فرماندهی سپاه ناحیه زهک در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرشرق بیان کرد: به مناسبت عيد سعيد غدير خم و با توجه به سفارش اهل‌بيت(ع) مبنی بر اطعام مومنین در اين روز ۳۲۰۰هزار پرس غذا به همت خیرین حضرت رقیه (س) در تهران، خیرین بنت الحسین (س) در زابل و سپاه ناحیه شهرستان زهک در کانون اقبال لاهوری زهک پخت و در سطح شهرستان توزیع شد.


وی با بیان اینکه براساس آموزه‌های روایی یکی از بهترین اعمال روز غدیر اطعام مومنین و محرومان است، افزود: غدیر، عیدالله‌الاکبر است و در روایات و متون دینی بر اطعام غدیر و ثواب اطعام مومنین در شب و روز غدیر بسیار تاکید شده است در راستای همدلی و کمک به اقشار بی بضاعت، توزیع غذا بین اقشار کم در آمد، محروم و آسیب دیده از بیماری کرونا در شهرستان زهک و روستاها انجام گرفت.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه زهک اظهار داشت: تمامی توجه و تلاش به مسأله ویروس منحوس کرونا بوده تا با رعایت تمامی استانداردها و پروتکل‌های لازم هم بتوان به حفظ و احیای این سنت پرداخت و هم موجبات سلامت و امنیت مردم را فراهم آورد.

وی در خصوص اهمیت ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری گفت: در شرایطی که مشکلات اقتصادی به افراد کم درآمد و ضعیف جامعه فشار زیادی وارد کرده حضور خیرین در فعالیت‌های احسان و نیکوکاری نقطه امیدی است تا گامی در مسیر حل مشکلات برداشته شود.

غلامعلی سهرابی با بیان اینکه راه، روش و سیره حضرت علی(ع) برای مردم و مسلمانان نجات بخش است، تصریح کرد: امروز جهان اسلام نیازمند به راه و روش و سیره مولا علی (ع) است چراکه تنها راهی که نجات‌بخش است راه علی بن ابیطالب(ع) است و سیره و راه آن حضرت موجب نجات انسان می‌شود.


وی با بیان اینکه، از بررسی روایات مربوط به این عید بزرگ الهی، سنت‌های حسنه متعددی را می‌توان برشمرد که در راستای احیا و پاسداشت این عید بزرگ الهی آمده است، خاطر نشان کرد: برنامه های زهک در پاسداشت عید سعید غدیرخم، دیدار با سادات، عیدی دادن، پیاده روی، جشن و نورافشانی در شب و در روز عید سعید غدیر و خطبه خوانی، توزیع شربت و شیرینی در سطح شهرستان با حفظ پروتکل های بهداشتی برگزار شده و خواهد شد.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 430496

آدرس مطلب: https://www.safireshargh.ir/report/430496/پخت-توزیع-۳۲۰۰-پرس-غذای-گرم-زهک-مناسبت-عید-غدیرخم

سفیر شرق
  https://www.safireshargh.ir