امام جمعه شهرستان زهک؛

غدیر نماد امامت و استمرار نبوت است/مردم و خصوصا خبرنگاران در برابر فتنه های دشمن هوشیار باشند

18 مرداد 1399 ساعت 0:09

نماز جمعه شهرستان زهک به امامت حجت الاسلام و المسلمین حسن خدری در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد.


به گزارش سفیرشرق؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن خدری امام جمعه زهک در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و تبریک ای نروز به خبرنگاران بیان کرد: هفدهم مردادماه مصادف با شهادت شهید صارمی در سال ۷۷ در افغانستان که ناجوانمردانه به شهادت رساندند خبرنگاران رابط بین مردم و دولتمردان، رابط بین مردم و مجموعه قضایی، رابط بین مردم و حاکمیت هستند رسانه اگر امروز در دنیا امپراطوری درست کرده چون می تواند تاثیرگذار باشد.

وی افزود: آن همه در ماهواره در شبکه های فارسی زبان با هزینه های زیاد اداره می شود دلیلش چیست؟! خیلی از اتفاقاتی که چهاردهه از انقلاب گذشته و اتفاق افتاده یکی از ریشه های آن ها را می بینیم خصوصا آن هایی که  به نظام اسلامی آسیب رسانده آن هایی که تاثیرگذار بوده و باعث فتنه شده همین رسانه ها است که راست و دروغ را باهم مخلوط کردند و فتنه ایجاد کردند فتنه یعنی حق و باطل را با هم مخلوط کردن فضای تاریک و غبارالود درست کردن و در این فضا، سوءاستفاده های خودشان را داشته باشند.

امام جمعه زهک اظهار داشت: امروز متاسفانه چه افرادی که در داخل و چه افرادی که در خارج هستند دنبال همین هستند یکی از مسائلی که تلاش می کنند و تمام داشته ها را در دست گرفته اند برای اینکه تخریب کنند جایگاه بلندمرتبه ولایت فقیه را در داخل و و در خارج از کشور، یک بخش توسط داخلی ها و یک بخش توسط خارج نشین ها اداره می شوند و به دنبال این هستند که بگویند  همه ی مشکلات نظام برمی گردد به رهبری و سیاه نمایی می کنند که ذهن های مردم را به آن طرف سوق دهند.

وی ادامه داد: از اصول قانون اساسی ۳۸ اصل، اختیارات مربوط به ریاست جمهوری ۳۷ اصل، اختیارات مربوط به مجلس و ۱۸اصل اختیارات مربوط به قوه قضاییه و فقط ۵اصل اختیارات مربوط به رهبری است که خیلی از دعواهای انقلابی ها ای است که چرا اختیارات رهبری کم است و باید اختیارات رهبری بیشتر از رئیس جمهوری باشد رهبری به زیبایی فرمودند ولی فقیه وظیفه ی عمده اش مراقبت از نظام که از مسیر اسلامیت و جمهوریت خارج نشود هرجا خواستند اختیارات مردم را بگیرند رهبری می ایستد هرجا مسیر انقلاب کج رود رهبری می ایستد اما در رابطه با مسئولیت های قوا دخالت نمی کند؛ بودجه دست رهبری نیست اکثر اختیارات مربوط به دنیای مردم، زندگی، کار و اشتغال است برعهده ی رهبری نیست لذا باید همه خصوصا خبرنگاران  توجه داشته باشند که امروز دشمن تمام توان خود را به کار بسته که رهبری را مقصر قراردهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن خدری ضمن تبریک عیدغدیر گفت: شنبه ۱۸ذی الحجه سالروز ولایت امام علی (ع)استمرار مسیر نبوت و امامت است تمام تلاش ما باید این باشد که مراسمات و محافل و مراسمات در خور شان امام علی باشد و همه تلاش کنند پرچمی نشان از عدیر، ولایت و شادی بر درخانه، فروشگاه ها داشته باشند تا ولایی بودن را نشان دهیم و به ولایی بودن افتخار کنیم. همچنین  یاد و خاطره ی شهدای مدافع حرم خصوصا شهید حججی را گرامی می داریم.

وی افزود: بیستم ذی الحجه ولادت امام موسی بن جعفر (ع) و بیست و یکم مردادماه روز حمایت از صنایع کوچک که منطقه ما در این زمینه ظرفیت زیاد دارد ولی متاسفانه توجه نمی شود عزیزان ما در نهادها خصوصا میراث فرهنگی موظف هستند توجه شان را معطوف کنند به ظرفیت هایی که درمنطقه وجود دارد.

امام جمعه زهک ضمن گرامی داشت روز مقاومت اسلامی تصریح کرد: بیست و دوم مردادماه روز مقاومت اسلامی
می باشد اتفاقاتی که در اطراف می افتد اتفاقی که در بیروت افتاد قطعا جوانب زیاد دارد که باید بدون دخالت این جوانب بررسی شود که عزیزان اهل فهم می گویند قابل اشتعال نیست و باید چاشنی باشد دهها نفر جان خود را از دست داده و هزاران نفر مجروح و بخشی از شهر نابود شده که قطعا دستی از استکبار و بدخواهان نظام اسلامی است که می خواهند امنیت را برهم بزنند و مردم را درمقابل هم قرار بدهند باید توجه داشته باشیم به همنوعان و هم کیشان کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همه اتفاقات دیگری که افتاده همه دلیل دارد به یک دلایلی می شود گفت اتش سوزی در عربستان به نوعی رد گم کنی لبنان باشد این ها به هرطریق باید به همه زوایا پرداخته شود امروز دشمن از این جریان  می خواهد سوء استفاده کند تا مقاومت را ضعیف کند تمام ترس دشمن از مقاومت و ان کسی که در راس مقاومت است و مدیریت می کند می باشد با ولایت پذیری که ایشان دارد با توسلاتی که به اهل بیت و امام عصر دارد قطعا مردم لبنان مقاوم هستند و سربلند بیرون می آیند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 430495

آدرس مطلب: https://www.safireshargh.ir/report/430495/غدیر-نماد-امامت-استمرار-نبوت-مردم-خصوصا-خبرنگاران-برابر-فتنه-های-دشمن-هوشیار-باشند

سفیر شرق
  https://www.safireshargh.ir