۰
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۴
توسط خیر سیستانی انجام شد؛

اهدا 500 ماسک تنفسی به بیمارستان امیرالمومنین(ع) زابل برای مقابله با کرونا

یکی از خیران حوزه سلامت در شهرستان زهک 500 عدد ماسک به بیمارستان امیرالمونین(ع) زابل اهدا کرد.
اهدا 500  ماسک تنفسی به بیمارستان امیرالمومنین(ع) زابل برای مقابله با کرونا
به گزارش پایگاه خبری سفیر شرق؛ نعمت سلامتی یکی از بزرگترین موهبت های الهی است که به انسان هدیه شده و بی توجهی به آن نه تنها امکان ادامه زندگی را به مخاطره می اندازد بلکه جامعه را با مشکلات جدی رو به رو می کند .

با این حال همانگونه که افراد خیر و نیک اندیش در بسیاری از نیازهای دیگر جامعه همکاری مستمر و موثر داشته اند این بار هم برای مقابله با بحران کرون وارد میدان شده‌اند.

در همین راستا رامین ریگی  از خیران حوزه سلامت در شهرستان زهک 500 عدد ماسک به بیمارستان امیرالمونین زابل اهدا کرد.


رامین ریگی در گفت و گو با سفیرشرق با بیان اینکه 14سال است که با انگیزه معنوی و به قصد قربت و جلب رضای خداوند متعال و شاد کردن قشر محروم جامعه کار کمک به نیازمندان را شروع کرده ام بیان کرد: برای مقابله با ویروس کرونا با کمک خانواده های کم درآمد کار دوخت و دوز ماسک برای توزیع بین کارکنان بیمارستان ها و اقشار مختلف مردم با هدف حرکت خودجوش در جامعه و تامین مایحتاج قشر کم درآمد بصورت غیرمستقیم و ایجاد ارامش در جامعه و بخصوص سیستان شروع کرده ایم.


وی افزود : اولین تولید در سیستان از نوع بهترین ماسک قابل شست و شو و با کیفیت بالا که مواد اولیه آن از شرکت پلیمر بوشهر سفارش داده شده با فواصل طولانی براساس شرایط زیست محیطی را به کارکنان بیمارستان امیرالمومنین (ع) با هدف پیشگیری از بیماری، ایجاد آرامش، کمک به علوم پزشکی، خدمت به مردم و فرهنگ سازی اهدا شد.

وی ضمن اینکه به تعدادی از خانواده های نیازمند چرخ خیاطی داده شده است تا کار تولید ماسک را آغاز کنند بیان داشت: با هدف مشارکت خانواده ها و وابسته نبودن به ماسک داروخانه ها طرح خانه به خانه در دستور کار است به این صورت که تمامی خانواده هایی که چرخ خیاطی دارند پارچه و کش تحویل آن ها داده شود و در مقابل ماسک برای توزیع در سطح منطقه سیستان تولید شود و همچنین این طرح در برخی از مناطق بلوچستان هم آموزش داده خواهد شد.

رامین ریگی تصریح کرد: از خیرین منطقه و غیر بومی تقاضا داریم در تهیه چرخ خیاطی همکاری کنند زیرا اینکار هم باعث دوخت ماسک بیشتر و اشتغال زایی برای خانواده های کم در امد می شود.

این خیر سیستانی ادامه داد: در نظر داریم تا در مراحل بعد به بیمارستان های استان ماسک هدیه داده شود و دوخت لباس های مخصوص کادر پزشکی بیمارستان تنفسی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: از دیگر برنامه ها سفارش ۱۰ کارتن دستکش از تهران بود که متاسفانه در تهران توقیف و به سیستان نرسید و به این دلیل به شدت با کمبود آن مواجه ایم.

وی بیان کرد: پیشنهادی که به علوم پزشکی دارم این است که به تولیدی ها درخواست تولید ماسک بدهند و بین تولیدی ها رقابت ایجاد کنند زیرا رقابت باعث می شود ماسک با کیفیت تر و قیمت مناسب تر تولید شود و به تمام تولیدی ها فرصت تولید بدهند و بدون اطمینان از کیفیت ماسک با تولیدی قرارداد نبندند.

خیر سیستانی خاطر نشان کرد: خانواده ی بنده هم در کنار دیگر افراد کار دوخت و دوز ماسک را از روز گذشته شروع کردند تا کمکی به مردم سیستان شود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430405
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی