۰
جمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

محبت اهل بیت پایه و اساس اسلام است/امامان جمعه از دولت حمایت نقادانه دارند

امام جمعه زهک گفت: ماه ذی الحجه ماه به رخ کشیدن عظمت اهل بیت است و این ماه متعلق به اهل بیت و امیرالمومنین است.
محبت اهل بیت پایه و اساس اسلام است/امامان جمعه از دولت حمایت نقادانه دارند
به گزارش پایگاه خبری سفیر شرق حجت الاسلام و المسلمین حسن خدری امام جمعه زهک گفت؛ عشق به اهل بیت علیهم السلام زمینه ساز عشق به خداوند است و دوست داشتن اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله مهر ورزیدن به ارزش های والای الهی می باشد.

وی با بیان اینکه اهل بیت (علیهم‌السلام) مصادیق حقیقی «صراط مستقیم» می‌باشند افزود: امامت تکمیل کننده نبوت است و تا امامت نباشد اسلام و دین کامل نیست و حب و محبت اهل بیت(علیهم السلام) اساس اسلام و دین است.

امام جمعه زهک با توجه به دوم شهریور اغاز هفته دولت و اخرش شهادت شهیدان رجایی و باهنر خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انچه از انتظارات مردم است و به حق است دولت ها باید برفراز انقلاب اسلامی باشند و خودشان را برفراز انقلاب اسلامی حفظ کنند و برفراز انقلاب برسانند دولت هایی که مادراین چندساله داشتیم قالبا حدبی و گروهیی عمل کردند که این آفت است اگرواقعا بحث حدب و گروه شایسته سالاری باشد خوبه ولی متاسفانه نبود و در این چندساله واقعا این اتفاق نیفتاده گرچه هرکدام ازنامزدها شعاردادند.

وی افزود: امام جمعه چه ارتباطی با دولت دارد؟! آیا امام جمعه دولتی است؟! امام جمعه با یک واسطه از طرف رهبرمعظم انقلاب اسلامی انتخاب می شود‌ امام جمعه درهرشهری نماینده ولی فقیه نیست بعضی ها به اشتباه بیان می کنند و نماینده ی ولی فقیه به کسی می گویند که از طرف ولی فقیه امضاء می شود.

ایشان در جواب این سوال که آیا ما درتقابل با دولتیم اضافه کرد: نه دولت انتخاب مردم است و تلفیق حکمش توسط رهبری و ولی فقیه است ما موظفیم دولت را حمایت کنیم. ایا حمایت تمام عیار؟! خیر نقش ما نقش ارشادی است یک امام جمعه از تریبون که امانت امامت، رهبری، نظام و خون شهداست اگر بخواهد هوا و هوس و تسویه حساب شخصی سوء استفاده کند مشروعیت او زیر سوال می رود و مشروع نیست.

وی تصریح کرد: ما افتخارامان این است که رهبری برای ما نماینده ای فرستاده است که پیوست حکم او در هیچ جای دنیا نست و بسیار باید از این ظرفیت با کمک این بزرگوار استفاده کنیم و قرار براین شد که در خدمت ایشان و استاندار و مدیران برخی از مشکلات سیستان را بیان کردیم و جلسه ی مشترک بگیریم و آنچه را که از خدمات نظام انجام دادن را ما به گوش مردم برسانیم ما دشمن دولت نیستیم و حق دشمنی نداریم جاهایی را که احساس می کنیم کم کاری میکنند نقد میکنیم ما حمایت نقادانه داریم نه خدای نکرده تفریط و نقد یکطرفه و غیر منصفانه.

امام جمعه زهک ضمن تشکر از زحمات و خدمات دولت گفت: ما کمک کار عزیزان در دولتیم و با ارائه خدماتی که دولت ارائه می دهد به مردم امید می دهیم و از این طریق امنیت روانی مردم تضمین می شود مخصوصا در این برهه ی زمانی که همه باید دست به دست بدهیم تا از مشکلات اقتصادی و معیشتی که دشمن بوجود اورده است ان شاءالله به سلامت بیرون برویم ما ام حمایت می کنیم هم نقد وآنها نیز متقابلا این کار راباید انجام دهند. این هفته فرصتی ایت که خدمات نطام را ارایه دهیم

وی ادامه داد: ۲۴ ذی الحجه دوشنبه روز مباهله و همچنین اهدای انگشتر به سائل توسط امیرالمومنین (علیهم السلام)

حجت الاسلام والمسلمین خدری افزود: ۲۵ ذی الحجه روز نزول سوره سوره هل اتی که در شأن امیرالمومنین و فاطمه زهرا و امام حسن و امام حسین علیهم السلام نازل شده است در ماه ذی الحجه خداوند میخواست به مردم بفهماند که اهل بیت خلیفه من هستند.

وی عنوان کرد: الحمدالله امروز حزب الله یمن به عنوان یک قطب و یک قدرت در منطقه عرب نشین خودنمایی میکند هیچکدام از کشورهای اروپا حزب الله یمن را به عنوان یک حکمت نمی شناختند بلکه به عنوان شورشی می شناختند اما با مدیریت نظام اسلامی و رایزنی های ۴ کشور و باحمایت های حزب الله یمن قراربراین شد که بنشینند و در ارتباط با مسائل مختلف مذاکره کنند این یعنی به رسمیت شناختن حزب الله این هم پیروزی اسلامی

ایشان ادامه داد: امروز ایران اسلامی الحمدالله سایه ی اقتدار خودش رو هم رو سرامریکا پهن کرده هم انگلیس با توقیف نفتکش همه ای این اتفاقات افتاد نتیجه ی این اقتدارها میرسد به آفریقا، ببینید شیخ زکزاکی چه کردکه انروز دولت از این هراس دارند که شیخ زکزاکی مداوا نشود و اورا هندوستان بردند ولی اجازه مداوا ندادند

امام جمعه در پایان خاط نشان کرد: تقدیر و سپاس رهبر معظم انقلاب از گروه های جهادی هم لازم است که بیان کنیم بعضی از جاها میبینیم دولت گره دارد جوان ها دست به دست بدهند و کارهای جهادی انجام دهند و لازم است در فصا این کارهای جهادی را منتشر کنند.
کد مطلب: 430289
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی