۱
سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۴

جشن بزرگ عید غدیر خم در شهرستان زهک برگزار شد

جشن عید غدیر خم و عید امامت با حضور جمع كثیری از عاشقان و ارادتمندان به خاندان اهل‌ بیت عصمت و طهارت (ع) در مصلی الغدیر شهرستان زهک برگزار شد.
جشن بزرگ عید غدیر خم در شهرستان زهک برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری سفیر شرق؛ برنامه جشن عید غدیر با حضور رئیس تبلیغات اسلامی، مسئولان و شماری از مردم ولایتمدار شهرستان زهک در مصلی الغدیر برگزار شد.


این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن كریم شروع و سپس با پخش نماهنگ ها و سرودهای ویژه جشن عید غدیر خم در وصف امام علی(ع) همراه بود.

قرائت قطعات اشعار زیبایی در منقبت مولای متقیان علی (ع) و همچنین مولودی خوانی مداحان اهل بیت و اهدای جوایز از دیگر برنامه های این جشن باشكوه بود.



حجت الاسلام و المسلمین حداد سخنران برنامه ضمن تبریک عید بزرگ غدیرخم گفت: نعمت ولایت و امامت یکی از نعمت های بزرگ خداوند است که باید برای بهره مندی از آن، شکرگزار خداوند باشیم که نعمتی برتر از آن وجود ندارد.









وی بیان كرد: 18 ذی حجه هنگامی که از توحید می گوید و از بهشت و جهنم. از مرگ، از زنده شدن بعد از آن. این ها را که بارها پیامبر (ص) گفته است برایشان؟! اعمال حج تمام شده است. زیر آفتاب داغ در کنار چشمه ای به اسم غدیر خم، پیامبر (ص) می گوید، بایستند. برایش منبری از جهاز شترها می سازند و او شروع می کند، به خطبه خواندن. خدا به من فرمان داده که مرگم نزدیک است. ای مردم من از خود شما به شما نزدیک تر نیستم؟! همه که حرفش را تأیید کردند، دست علی (ع) را بالا می گیرد. ندای مَنْ کُنْتُ مولاه فهذا علیٌّ مولاهمیان آسمان و زمین همچون رعد و برقی آسمانی، دل ها را لرزاند، نبی خدا دو انگشت سبابه اش را به هم چسباند و گفت: درست مثل این دو تا انگشت، کتاب خدا و اهل بیت من هم از هم جدا نمی شوند تا کنار حوض کوثر. اگر با این دو تا باشید، گمراه نمی شوید.

ایشان ادامه داد: پیامبر (ص) وصی و جانشینش را معرفی کرد و همه شنیدند. قرار شد برای غایب ها هم تعریف کنند. هلهله کنان جلو آمدند، برای دست دادن و بیعت کردن. همه بیعت کردند، اول از همه، همان هایی که دو ماه بعد جلسه گرفتند تا جانشین پیامبر (ص) را تعیین کنند.

حجت الاسلام حداد تصریح کرد: انس با غدیر سبب علاقه، مودت به امامت، ولایت و قرار گرفتن در مسیر كمال و سعادت می شود، بدون شک واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است
وی خاطر نشان کرد: خدا راشاکریم برای رهبری فرزانه و ساده زیست و امروز ولایت فقیه ارزشمندترین دارایی مردم  ایران است.


مراسم محوری این عید بزرگ صبح روز سه شنبه در مصلی الغدیر شهرستان زهک با حضور علما، مسئولان و مردم برگزار می شود.

مردم ولایت مدار زهک همه ساله در عید سعید غدیر خم با برگزاری آیین های ویژه و آذین بندی خیابان ها و برپایی ایستگاه های صلواتی به جشن و سرور می پردازند.

انتهای پیام/

 
کد مطلب: 430287
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی