۱
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۷
در خطبه های نماز جمعه سیستان وبلوچستان مطرح شد؛

ایرانیان به آمریکا اعتمادی ندارند/ منویات رهبر انقلاب مدنظر دولت باشد

جمعی از ائمه جمعه سیستان وبلوچستان در خطبه های نماز جمعه ضمن حمایت از اقدام متقابل دولت در برابر بدعهدی های آمریکا، بر عدم اعتماد ایرانیان به آمریکا و وعده هایش تاکید کردند.
ایرانیان به آمریکا اعتمادی ندارند/ منویات رهبر انقلاب مدنظر دولت باشد
به گزارش سفیرشرق به نقل از عصرهامون، حجت الاسلام و المسلمین محامی در خطبه های جمعه این هفته زاهدان در مصلی قدس ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا، ماه مبارک رمضان را فرصتی بزرگ برای بهره بردن از رحمت الهی برشمرد و گفت: روزه گرفتن راهی برای تقرب و تمرینی برای تقوای الهی ست؛ وقتی مومنی بتواند یک ماه از خوردن و آشامیدن و گناه دست بکشد می تواند در کل سال نیز تقوا پیشه کند و به سمت گناه نرود. وقتی مومنی در این ماه برای دور بودن از گناه به مناجات و راز و نیاز با پروردگار پناه می برد، استجابت دعای او بهتر و بیشتر است.

وی تصریح کرد: آنچه مردم در جلسات دیدار و درد دل هایشان مطرح می کنند گلایه مندی از مشکلات معیشتی شان است؛ مردم از مسئولان تقاضا دارند ارتباط شان با مردم بیشتر کنند تا مشکلات و گرفتاری ها برطرف شود.
مسئولان باید خود را خدمت گذار مردم بدانند و از هیچ تلاشی برای آسایش و رضایت این مردم دریغ نکنند.

حجت الاسلام محامی خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر دشمن برای کشور ما آرایش جنگی گرفته و در مقابل مان صف کشیده است؛ باید متحد و گوش به فرمان فرمانده کل قوا باشیم.

وی اذعان داشت: آمریکا مجددا خواهان مذاکره با کشور ما است، اما نمی داند این مردم سختی بسیار کشیده اند و پای خون شهدای خود ایستاده اند. ایرانیان دیگر اعتماد به آمریکا و خلف وعده هایش نمی کند.

وی گفت: با خروج از برجام بار دیگر به کل دنیا ثابت کنیم که نمی‌توان به آمریکا و اروپا اعتماد کرد.

آمریکا قابل اعتماد نیست/ عاقبت بن سلمان همانند صدام است
حجت الاسلام هاشمی امام جمعه موقت زابل در خطبه های این هفته از شهرستان زابل گفت : امام (ره) در مقابل آمریکا سینه سپر کرد و به این شیطان بزرگ اعتماد نداشت.

وی افزود: روزگاری انگلیس به بهانه خرید تنباکو وارد ایران شد و در نهایت به کشور و حکومت مسلط شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز ترامپ همان راه را در پیش گرفته است و میگوید تنها از شما فعالیت هسته‌ای نمی خواهیم و باید کشور معمولی باشید.

امام جمعه موقت زابل ادامه داد: دنیای استکبار قابل اعتماد نیست دشمنان می خواهند ایران در برابر زورگویی های آل سعود سر خم کند و واکنشی نشان ندهد.

وی گفت: هر کجا که مردم پیرو ولایت فقیه بودند توانسته اند مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بزنند و هر کجا که نیز از رهبری فاصله گرفته اند دشمن از آن شکاف سواستفاده کرده است.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: بن سلمان باید بداند که صدام نیز روزگاری دوست صمیمی آمریکا بود اما در نهایت توسط همین دوست صمیمی اعدام شد لذا عاقبت بن سلمان نیز از هم اکنون قابل پیشبینی است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن گاهی می خواهد مردم ما را بترساند اما باید به یاد سربازان خود بیفتد که چگونه با چشمان اشکبار به پای پاسداران ما افتاده بودند.

وی گفت: ترامپ همانطور که توسط ماهواره های خود فعالیت هسته ای ایران را رصد می کند، مزار هزاران شهید ایرانی را نیز از این طریق ببیند.

امام جمعه موقت زابل بیان کرد: ترامپ دیگر کشورها را به چشم گاو شیرده می بینند و تا وقتی که آن کشور منفعت دارد آن را خواهد دوشید همانند کشور عربستان که آخرت صدام در انتظارش است.

وی ادامه داد : آمریکا باید بداند که کشور جمهوری اسلامی ایران صاحب دارد و صاحب اصلی آن امام زمان (عج) است و مردم تا پای جان خود پای آرمان های انقلاب اسلامی و انقلاب ایستاده اند.

منویات رهبر انقلاب باید مدنظر دولت باشد
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ماه مبارک رمضان ماه بندگی خدا بیان کرد: همه ما باید از این ماه و فضایلش بهره و غنیمت ببریم و به آموزه های قرآن کریم عمل کنیم و هر چه به دستورات الهی عمل کردیم، نصرت الهی نصیب ما شد و هر جا از این آموزه ها فاصله گرفتیم، ضربه خوردیم چون از قرآن و دستوراتش غفلت کردیم و تلاوت قرآن با تدبر و تعمق باشد.

وی با انتقاد از افرادی که خود را پیرو اولو الامر میدانند، ولی در عمل به اعلان اول ماه، به تبعیت از اولو الامر مبارک رمضان را تبعیت نمی کنند، یادآور شد: این افراد خود را در تبعیت از اولو الامر مقید بدانند، چطور که از نظام جمهوری اسلامی مطالبات فراوان دارند.

خطیب جمعه شهرستان چابهار ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه تصریح کرد: پیامبر(ص) محبت حضرت خدیجه (س) نسبت به خود را عنایت الهی می‌دانست زیرا خدیجه(س) گوی سبقت در میان بانوان امت اسلامی را برده است، بنابراین مقام حضرت خدیجه(س) بالاتر از آن است که ما بتوانیم آن را تفسیر کنیم و این بانوی بزرگوار در ترویج اسلام کمک شایانی به پیامبر بزرگ اسلام کردند.

وی با اشاره به اینکه اخیرا در بعضی از مدارس، به اسم شادی، فرهنگ ابتذال را ترویج میکنند افزود: این حرکات مذبوحانه، در صدد تربیت نیرو برای دشمنان اسلام است و تنها ایمان و باورهای انقلابی ما تامین کننده نظام جمهوری اسلامی و کمال ماست و پیمودن مسیر انقلاب با پیمودن گام های انقلابی میسر است.

وی ادامه داد: پیشرفت کشور فقط با روحیه اسلامی و انقلابی مقدور است، عده ای قصد استحاله انقلاب را دارند و باید مواظب سند ۲۰۳۰ باشیم که در حال نفود در عرصه‌های مختلف جامعه ما هستند و همه باید هوشیار باشیم که دشمن در حال پیشروی است.

حجت السلام موسوی گفت: بیانات مقام معظم رهبری درباره گام دوم انقلاب باید مدنظر دولت باشد مردم از قطعنامه شورای عالی امنیت ملی حمایت می کنند و این حمایت در سایه عمل به منویات رهبر معظم انقلاب می باشد.

وی تاکید کرد: مسئولین در این ماه مبارک تلاش کنند تا اقلام ضروری مردم را در اختیار مردم قرار دهند و در این ماه مبارک با مشکل تهیه اقلام ضروری دغدغه مردم نباشد تا تهیه مواد غذایی روزه داران آسانتر باشد.

حجت الاسلام موسوی مطرح کرد: سیاست سالیان طولانی آمریکا ستمگری بوده، امروز نیز ترامپ همان راه را در پیش گرفته است و میگوید تنها از شما فعالیت هسته‌ای نمی خواهیم و باید کشور معمولی باشید.

خطیب نماز جمعه چابهار بیان کرد: دنیای استکبار قابل اعتماد نیست دشمنان می خواهند ایران در برابر زورگویی های آل سعود، صهیونیسم و آمریکا سر خم کند و واکنشی نشان ندهد.

وی تشریح کرد: هر کجا که پیرو ولایت فقیه باشید مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زده اید و هر کجا که نیز از رهبری فاصله گرفته شود دشمن از آن شکاف سواستفاده خواهد کرد و شروع به تبلیغات رسانه ای دروغین می‌کند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: دشمنان باید بدانند که صدام نیز روزگاری دوست صمیمی آمریکا بود اما در نهایت توسط همین دوست صمیمی اعدام شد لذا عاقبت آل سعود نیز از هم اکنون قابل پیشبینی است.

وی در ادامه به بیانیه اخیر شورای امنیت کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: سرانجام متعاقب عهدشکنی علنی آمریکا و خروج از برجام باعث شد تا ما تصمیم به خروج از برجام بگیریم.

مماشات در مسئله برجام قابل پذیرش نیست
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان میرجاوه، گفت:ماه رمضان بهار قرآن و نزول قرآن است و مسلمین باید اهتمام بیشتری در قرائت و عمل به مفاهیم آن داشته باشند تا بهره کافی را از این ماه مبارک ببرند.

وی افزود:برخی حکام مرتجع منطقه با همکاری آمریکا و اسراییل دست شان به خون مسلمین فلسطین و یمن آغشته است هر دولتی به کشتار مسلمانان کمک کند در این جنایت سهیم است.

وی خاطرنشان کرد:بیانات رهبرانقلاب درباره برجام باید مدنظر دولت باشد ما از قطعنامه شورای عالی امنیت ملی حمایت می کنیم و این حمایت  در سایه عمل به منویات رهبر معظم انقلاب است و دولتمردان باید تمام اقدامات خود درباره برجام را با دستورات رهبر انقلاب و تاکیدات ایشان هماهنگ کنند و در تصمیماتی که اتخاذ می کنند منافع ملی کشور و عزت ملت ایران را مدنظر داشته باشند چرا که مماشات در مسئله برجام قابل پذیرش نیست.

مولوی ریگیان پور تاکید کرد: مسئولین در این ماه مبارک تلاش کنند تا اقلام ضروری مردم را در اختیار مردم قرار دهند و در این ماه مبارک با مشکل تهیه اقلام ضروری دغدغه مردم نباشد.

وی اذعان کرد: مردم میرجاوه انتظاراتی از فرمانده جدید هنگ مرزی میرجاوه دارند تا دوشادوش مردم امنیت کامل بر شهرستان حاکم باشد، همچنین طرح هر مسجد یک منزل که توسط سپاه پیگیری می شود طرحی مناسب برای کمک به سیل زدگان است تا مشکلات مردم سیل زده کشور نیز برطرف شود و تمام مردم و طوایف مختلف نیز باید سعی کنند مشارکت لازم را برای اجرای این طرح داشته باشند.

شایان ذکر است نمازگزاران استان پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی در رابطه با مقابله به مثل حداقلی در برابر نقض عهد و بدقولی‌های طرفین برجام راهپیمایی کردند.

دشمن نمی خواهد یک کشور مقتدر در دنیای اسلام به وجود آید
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری در جمع مردم نمازگزار روز جمعه شهرستان سراوان گفت:  در ماه رمضان انسان ها باید برای جمع آوری حسنات تلاش کنند چرا که ماه رمضان فرصت بسیار عظیمی است که خداوند متعال برای بندگان خود قرار داده است. 

وی با اشاره به دیدار جمعی از قاریان با مقام معظم رهبری، افزود: از قرآن باید انرژی دریافت کنیم چرا که قرآن نیاز امروز ماست،  قرآن است که با استکبار، ظلم، طغیان و طاغوت مخالفت و مقاومت می کند.

 امام جمعه شهرستان سراوان گفت: عربده کشی هایی که در موضع ریاست جمهوری و پادشاهی علیه ملت ها، صلح و آرامش همان هایی هستند که قرآن سر آنها داد کشیده است.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با بیان اینکه استکبار هیچ زمان راضی نخواهد بود که در  دنیای اسلام، حکومت اسلامی و انقلابی سر کار باشد، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران چهل سال با ندای قرآنی حرکت و مقابل استکبار شیطان صفت ایستادگی کرد.

وی با اشاره به اینکه چهل سال عزت، استقلال و عزتمندی به سمت جلو حرکت می کند، اضافه کرد: آنهایی که تکیه بر استکبار کردند تو دهنی خوردند و از بین رفتند.

امام جمعه سراوان یادآور شد: برخی از مسئولین در داخل که به جهالت دل بسته بودند که ضربه آن را نیز خوردند اما نظام اسلامی و انقلاب با سکان داری ولی خدا همچنان که در بدو انقلاب و تا به امروز  به خوبی مدیریت شده، انقلاب در مسیر ریل، آرمان ها و ندای قرآن عبور دادند که یقین داریم سختی هایی که دشمنان استکباری امروز بر ما تحمیل کرده اند، عبور خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با توجه به پیام قاطعانه برجامی ایران به آمریکا و اروپا، خاطر نشان کرد: همواره در طول تاریخ کشور ها  و آدم های بد صفت، عهد شکن هستند که در بحث برجام که تقریبا یک توافق نامه با ساز و کار بین المللی بود که همه باید پایبند باشند، اما کشوری که دایه حقوق بشر را دارد، عهد شکنی کرد و از برجام خارج شد.

وی در تکمیل مطلب  با بیان اینکه کشور های اروپایی هم که نسبت به موضوعات بعد از خروج آمریکا پایبند می بودند، قصور کردند، اضافه کرد: استکبار و اروپاییان از کشوری که در آن پرچم های حق برافراشته شده است، کینه دارند و نمی خواهند یک کشور مقتدر اسلامی در دنیای اسلام به خصوص در ایران اسلامی به وجود بیاید.

امام جمعه شهرستان سراوان تصریح کرد: از سوی رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی کشور تصمیم مناسبی گرفته شد که به پنج کشور که بعد از خرج آمریکا ابلاغ شد که اگر نتوانتد به تعدات خود عمل کنند تا 60 روز فرصت داند که در غیر این صورت ایران در بحث برجام هیچ گونه مسئولتی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین بامری گفت: در برخی از بند ها برجام آمده است که اگر هر یک از کشورها به تعهدات خود نسبت به ایران عمل نکند؛ ایران می تواند به صورت ملی و یا جزئی نسبت به آن تعهدات ایجاد شده متوقف کند.

وی اضافه کرد: درمان پیشرفت، استقلال و ارزش ها این است که خودباوری و خودمحور در داخل داشته باشیم که دشمنان این را نمی خواهند.

اقدام دولت برای خروج از برجام بسیار بجا و خوب بود
حجت الاسلام ابطحی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ایرانشهر با اشاره به ماه مبارک رمضان بیان کرد: ما در ماه رمضان مهمان کسی هستیم که اطعام میکند ولی خودش اهل اطعام نیست، ماه، ماه اطعام و دستگیری از مستمندان و در راه ماندگان است.
 
امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: یکی از حکمت های روزه آن است که مردم بفهمند که فقرا چه می کشند و این حال فقرا را درک کردن باعث می شود که آنچه خداوند واجب کرده براموالشان پرداخت کنند و انسان تنها با روزه گرفتن به این حال رسیده و از احوال فقرا و مستمندان باخبر می شود.

وی در گوشه ای دیگر از خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به گرانی اجاره مسکن و دستگیری نیازمندان در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در این چند سال خانه به آن صورت ساخته نشد و 5 سال کسی وزیر مسکن بود که افتخار کرد یک خانه هم نساخته و درحالی که ارزش پول ملی ناچیز و حقوق ها نیز اضافه نشده است، همدردی با فقرا فقط گرسنه ماندن نیست و باید مسلمان و انسان مومن اگر خانه ای برای اجاره دارد با کمترین هزینه آن را در اختیار برادر دینی خود قرار دهد و وجدان داشته باشد.

حجت الاسلام ابطحی با توجه به سالگرد لغو امتیاز تباکو در سال 1270 نیز گفت: در آن تاریخ آیت الله شیرازی یک فتوای انقلابی داد و بساط کمپانی انگلیس را بهم ریخت و مردم هم پشتیبانی کرد زیرا هرجا انسان انقلابی حرکت کند خدا هم کمکش می کند.

وی با اشاره به اقدام رئیس جمهور و شورای امنیت برای لغو برجام نیز بیان کرد: این اقدام رئیس جمهور یک اقدام انقلابی بود و امریکا بیش از یک سال از برجام خارج شده بود و کشورهای اروپایی نیز با وعده ها توخالی خود را کنار کشیده بودند و این که ما نیز به برجام پایبند نباشیم حق مااست.

ابطحی ادامه داد: شورای امنیت ملی اروپایی ها و امریکایی ها را تهدید کردند و این تهدید هم بجا بود و این یک اقدام انقلابی خوبی است که جای تشکر دارد ولی واکنش کشورهای اروپایی این بود که باید برجام حفظ شود و ضرب الاجل تهران را نمی پذیریم و این نشان دهنده شیطنت و ب غیرقابل اعتماد بودن آنها است.

وی افزود: دولت بداند که اگر بخواهد کار انقلابی انجام دهد مردم از این اقدام پشتیبانی خواهند کرد و اگر هم امریکایی ها بخواهند غلطی از آنها سربزند نیروهای نظامی ما مثل صاعقه برسرآنها فرود خواهند آمد.
 
وی با اشاره به 25 اردیبهشت و موجودیت اسرائیل خبیث در 71 سال قبل خاطرنشان کرد: اسرائیل با موجودیت خود منشا تمام فتنه ها در غرب آسیا شد و پس از 71 سال از نیز دست از سر جهان اسلام برنداشته اند اما در عالم اسلام واقعی، شیری وجود دارد به نام ایران و نمی گذارد این لقمه نصیب اسرائیلی ها شود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430203
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی