۰
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۲

پیش بینی ایجاد 14000 شغل با اجرای طرحهای بنیاد علوی در زهک

پیش بینی ایجاد 14000 شغل با اجرای طرحهای بنیاد علوی در زهک
استاندار: احداث مزرعه زیتون و صنایع تبدیلی آن در زهک باعث ایجاد اشتغال پایدار در منطقه خواهد شد/ پیش بینی ایجاد 14000 شغل با اجرای طرحهای بنیاد علوی در زهک

احمدعلی موهبتی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و سرمایه گذاری در استان که با حضور دکتر زرندی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجریان و مدیران بنیاد علوی، دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس و تعدادی از مدیران استانی برگزار شد، گفت: امروز نگاهها و توجه به سیستان و بلوچستان در همه بخشها نگاه ویژه ای است و از این فرصت بوجود آمده و حضور بنیاد در کنار سایر دستگاههای دولتی باید استفاده شود و در کنار تولید و ایجاد مشاغل خرد خانگی با ایجاد صنایع بزرگ تولیدی و صنعتی در استان به سمت استانی توسعه یافته گام برداریم.


معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در این جلسه گفت: دولت تدبیر و امید بویژه این وزارتخانه نگاه ویژه ای به استان سیستان و بلوچستان دارد و بیشتر نگاهها به سمت شکوفایی ظرفیت ها و توانمندی صنعتی و معدنی این استان معطوف شده است.

سعید زرندی روز پنجشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کار گروه حمایت و توسعه طرح ها و واحدهای تولیدی و صنعتی سیستان وبلوچستان در سرسرای استانداری این استان اظهار داشت: با توجه به اولویت های در نظر گرفته شده برای سیستان وبلوچستان کار گروه حوزه صنعت و معدن در این استان راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که به توسعه یک منطقه کمک می کند نگاه به مزیت ها و توانمندی های آن منطقه است.

وی تکمیل طرح های نیمه تمام و فعال سازی کارگاههای غیر فعال را از اولویت های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: باید مشکلات این حوزه بررسی و اقدام لازم بر اساس اولویت بندی انجام شود.

دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: طرح هایی مثل کارخانه لاستیک و.. را نگذاریم بعنوان طرحهای ناموفق بر زمین بماند و الگویی شود برای بخش خصوصی، بلکه باید با تکمیل و راه اندازی آنها پای صنعت را به سیستان باز کنیم و باعث تشویق بخش خصوصی شویم.

صفایی مجری پروژه پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در زهک نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بنابر جدول پیش بینی اشتغال استان، سهم بنیاد علوی تعداد 14000شغل در نظر گرفته شده است، گفت: بنیاد علوی هم در قالب تفاهم نامه امضا شده فی مابین استانداری و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تلاش میکند پس از مطالعات میدانی در منطقه و شناخت مزیت ها اقدامات متعددی را در بخشهای مختلف انجام دهد که تعدادی از این طرحها در شهرستان زهک در آستانه اجرایی شدن است از جمله احداث مزرعه زیتون 1200 هکتاری و صنایع تبدیلی آن که پس از اخذ مجوز برداشت آب و آزمایش خاک در حاشیه چاهنیمه در شهرستان زهک اجرایی خواهد شد.
وی همچنین اعطای تسهیلات اشتغالزایی، مشارکت در تکمیل پروژه های نیمه تمام، ایجاد و توسعه فضاهای ورزشی، تجهیز مراکز آموزشی و مساجد، مشارکت در بهبود فضای شهری و... را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که بنیاد علوی در قالب پروژه های محرومیت زدایی در شهرستان زهک اجرا خواهد کرد.

محمدرضا صفایی همچنین به حدود 50 کیلومتر مرز مشترک بین کشور ایران و افغانستان در شهرستان زهک اشاره کرد و خطاب به مهندس موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:بنیاد علوی آمادگی کامل برای توسعه بازارچه مرزی شاهگل در این شهرستان را دارد و می توان با احداث پایانه و غرفه و تاسیسات جدید شرایط فعالیت مرزنشینان و توسعه مبادلات مرزی را هم در زهک فراهم کرد که از این طریق نیز بخش اعظمی از جوانان و مرزنشینان به فعالیت های اقتصاد مرزی مشغول خواهند شد.
کد مطلب: 430137
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی