۲
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۷

تفاوت قیمت یک میلیون تومانی در بازار موبایل /عدم نظارت بر فروش تلفن همراه

مشهودترین نمونه گرانی اجناس را می توان به تلفن های همراه اشاره کرد،کالای پرمصرف ایرانی ها که در سال های اخیر میلیون ها کاربر به آن افزوده شده اند.
تفاوت قیمت یک میلیون تومانی در بازار موبایل /عدم نظارت بر فروش تلفن همراه
به گزارش سفیر شرق؛ گرانی، پدیده آشنای این روزها در بازارهای کسب و کار است که بی شک یکی از تاثیرگزارترین مسائل بر گرانی اجناس، واردات آنها از دیگر کشورها است.
گرچه تحریم های اقتصادی و افزایش قیمت دلار نیز بر روی گرانی اجناس بی تاثیر نبوده است،اما با کمی تجسس در قیمت ها می توان دریافت که در این بین سودجوبان اقتصادی نیز به دلیل عدم نظارت، قیمت های نجومی دلخواه خود را ارائه می کنند.
مشهودترین نمونه گرانی اجناس را می توان به تلفن های همراه اشاره کرد،کالای پرمصرف ایرانی ها که در سال های اخیر میلیون ها کاربر به آن افزوده شده اند.
بی شک یکی از عجایب عصر حال حاضر تلفن های هوشمند هستند، راه ارتباطی که مکالمه و پیام رسانی را تا حد امکان برای کاربران راحت و بی دغدغه کرده است.
اما در آشفته بازار این روزهای اقتصاد،برخی از سودجویان با استفاده از ترفند قدیمی و کلیشه ای گرانی دلار تلفن های همراه را با قیمت نجومی به فروش می رسانند.
در منطقه سیستان که اکثر فروشندگان موبایل در شهرستان زابل قرار دارند این روزها یا جنس خود را نمی فروشند و یا قیمتی به مشتری می گویند که مشتری توان خرید را در خود نبیند.
یک شهروند سیستانی در گغت و گو با پایگاه خبری سفیر شرق گفت: در حالی انواع تلفن های همراه در ویترین موبایل فروشی های شهرستان زابل قرار دارد که هیچ یک از آنها قصد فروش آن را ندارند.
وی افزود : در پی خرید تلفن همراه که از چند موبایل فروشی قیمت آنها را جویا شدیم، بین هر یک از فروشندگان یک میلیون تومان تفاوت قیمت وجود داشت.
این شهروند سیستانی تصریح کرد: بی شک عدم نظارت بر بازار تلفن های همراه این مشکلات را پدید آورده است.
وی ادامه داد: مسئولین مربوطه نظارت بر بازارها را جهت رفاه حال مردم در نظر داشته باشند،فزوشندگان تلفن همراه قیمت های دلخواه و نجومی خود را از چه منبعی دریافت کرده اند.
این شهروند سیستانی همچنین خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی بازارها اگر نظارتی وجود نداشته باشد ، مردم ضربه سنگینی را متحمل می شوند.


انتهای پیام/


کد مطلب: 429924
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی