امام‌جمعه زهک: چرا باید کار به تجمعی منجر شود که احتمال خطر بروز آشوب و فتنه است/ چرا در زمان ساخت بند کمال خان اقدامی صورت نگرفت؟

امام‌جمعه زهک: چرا باید کار به تجمعی منجر شود که احتمال خطر بروز آشوب و فتنه است/ چرا در زمان ساخت بند کمال خان اقدامی صورت نگرفت؟

اس بی پرس , 8 بهمن 1400 ساعت 16:20

به گزارش خبرنگار اس.بی پرس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین پوراندخت امام‌جمعه زهک در بخش اصلی خطبه‌های خود در نماز عبادی سیاسی این شهرستان، با اشاره به پخش اطلاعیه‌ای در فضای مجازی مبنی بر دعوت مردم به تجمع در پایانه مرزی میلک در روز جمعه 8 بهمن گفت: تجمع و مطالبه و درخواست حق مردم است و از آن‌طرف پاسخگویی مسئولین در قبال مطالبه مردم وظیفه آن‌هاست.



امام‌جمعه زهک با تأکید بر اینکه کسانی که به مردم قول وعده حقابه و متعهد بودن طالبان را دادند در شبکه استانی هامون از مردم عذرخواهی کنند، افزود: چرا در طول سالیان گذشته که بند کمال خان ساخته شد اقدامی صورت نگرفت؟ آن زمان باید مطالبه می‌بود و اگر الآن هم مطالبه هست باید به‌جا و درست و به‌موقع باشد و بهانه‌ای دست دشمنان ندهیم.



وی افزود: مطالبه از چه کسانی داریم از افغانستان؟ از طالبان؟ طالبانی که هیچ رسمیتی ندارند، حتی در کشور افغانستان آن‌ها را قبول ندارند، آن‌ها تحت‌فشار گروه‌های افغانی و کشور آمریکا هستند و نمی‌گذارند درست تصمیم بگیرند.



امام‌جمعه زهک افزود: مطالبه از طالبان باید توسط مسئولان و دستگاه‌های دیپلماسی صورت گیرد نه توسط مردم؛ مطالبه مردم باید از مسئولان باشد آن‌هم در یک مکان مشخص و معلوم و به‌دوراز هرگونه آسیب.



حجت‌الاسلام‌والمسلمین پوراندخت پرسید: چرا باید تجمعی که مردم‌دارند امنیتی شود؟ چرا باید دور مطالبه مردم حصار امنیتی کشیده شود؟ چرا باید نیروهای انتظامی و نظامی خود را به دردسر بکشیم در یک منجلاب قرار گیریم که نتوانیم خسارت‌ها را جبران کنیم؟



امام‌جمعه زهک تأکید کرد: مطالبه‌حق شما مردم است ما از مطالبه به‌حق شما مردم استقبال می‌کنیم و باید هم مطالبه باشد و مسئولان هم باید جوابگو باشند، برخی افراد دقت کنند مطالبه مردم و بحث حقابه را سیاسی نکنند و بهره‌برداری سیاسی نداشته باشند؛ این موضوعات ملی است نه اینکه بهره‌برداری سیاسی شود و بعد نتوانید جواب مردم و ملت را بدهید.



وی افزود: بعد از صحبت‌هایی که از طرف مسئولین و بعضی افراد راجع به رهاسازی آب توسط طالبان به منطقه سیستان بیان شد، حداقل وظیفه‌ای که مسئولان خصوصاً کسانی که مردم را به ورود آب به منطقه سیستان امیدوار کردند، باید از مردم عذرخواهی می‌کردند.



پوراندخت ادامه داد: مسئولانی که به مردم وعده دادند باید در شبکه استانی هامون حضور پیدا و بابت این اتفاقی که افتاده و حقابه محقق نشد جهت تسلی دل مردم و قلب شکسته و رنجور آن‌ها عذرخواهی کنند.



حجت‌الاسلام‌والمسلمین پوراندخت افزود: کسانی که کلیپ‌هایی پخش کردند و به مردم قول دادند باید همه مطالب و اخبار را به اطلاع مردم برسانند، لذا این سکوت مسئولان که حرف نمی‌زند و مردم را آگاه نمی‌کنند مردم را ناراضی کرده است؛ مردم از مسئولان صداقت و شفافیت را می‌خواهند باید در مقابل مردم یک موضع عاقلانه و حرکت شایسته و منطقی انجام دهند.



امام‌جمعه زهک با بیان اینکه چرا باید کار به‌جایی برسد که تجمع در یک مکانی که احتمال خطر بروز آشوب و فتنه است اتفاق بیفتد، ادامه داد: طرف دیگر صحبت ما با مردم عزیز است، اگر اعتراض و تجمعی و مطالبه‌ای دارند، جای مناسبی را در نظر بگیرند، نه در مرز با افغانستان و میلک؛ شما اگر مطالبه‌ای دارید که قطعاً مطالبه‌ی شما به‌حق و بجاست تجمع در جلوی نهادهایی که مسئول هستند، صورت گیرد.



وی بیان داشت: اگر از طرف مسئولان و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی اعلام می‌شود که تجمعی صورت نگیرد، قطعاً آن‌ها جریانات و افرادی را رصد می‌کنند که دنبال آشوب و فتنه هستند و ممکن است از اعتراض مردم بهره‌برداری سوء کنند و دنبال اهداف شوم خودشان باشند.



امام‌جمعه زهک ضمن تأکید پیگیری و مدیریت این موضوعات توسط مسئولان و استاندار، گفت: هر مسئله و برنامه‌ای قرار شد اتفاق بیفتد؛ چه طالبان پایبند باشند یا نباشند همه موارد را با شفافیت کامل به اطلاع مردم برسانید.



وی عنوان داشت: کم‌آبی و مشکل آب شرب در منطقه سیستان یک مشکل مهم است که باید اقدامات ضرب‌الاجل و اورژانسی توسط دولت و مسئولین انجام شود؛ امروز نیاز سیستان علاوه بر آب کشاورزی آب شرب است که تأمین آن وظیفه دولت است.



🗣امام‌جمعه زهک در پایان سخنان خود، از آمار نگران‌کننده مبتلایان به کرونا گفت و افزود: متأسفانه در این چندروزه نقشه کشور ما زرد شد لذا باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و فاصله اجتماعی حفظ شود.


به گزارش خبرنگار اس.بی پرس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین پوراندخت امام‌جمعه زهک در بخش اصلی خطبه‌های خود در نماز عبادیسیاسی این شهرستان، با اشاره به پخش اطلاعیه‌ای در فضای مجازی مبنی بر دعوت مردم به تجمع در پایانه مرزی میلک در روز جمعه8 بهمن گفت: تجمع و مطالبه و درخواست حق مردم است و از آن‌طرف پاسخگویی مسئولین در قبال مطالبه مردم وظیفه آن‌هاست.
 
امام‌جمعه زهک با تأکید بر اینکه کسانی که به مردم قول وعده حقابه و متعهد بودن طالبان را دادند در شبکه استانی هامون از مردمعذرخواهی کنند، افزود: چرا در طول سالیان گذشته که بند کمال خان ساخته شد اقدامی صورت نگرفت؟ آن زمان باید مطالبه می‌بود واگر الآن هم مطالبه هست باید به‌جا و درست و به‌موقع باشد و بهانه‌ای دست دشمنان ندهیم.
 
وی افزود: مطالبه از چه کسانی داریم از افغانستان؟ از طالبان؟ طالبانی که هیچ رسمیتی ندارند، حتی در کشور افغانستان آن‌ها راقبول ندارند، آن‌ها تحت‌فشار گروه‌های افغانی و کشور آمریکا هستند و نمی‌گذارند درست تصمیم بگیرند.
 
امام‌جمعه زهک افزود: مطالبه از طالبان باید توسط مسئولان و دستگاه‌های دیپلماسی صورت گیرد نه توسط مردم؛ مطالبه مردم باید ازمسئولان باشد آن‌هم در یک مکان مشخص و معلوم و به‌دوراز هرگونه آسیب.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پوراندخت پرسید: چرا باید تجمعی که مردم‌دارند امنیتی شود؟ چرا باید دور مطالبه مردم حصار امنیتی کشیدهشود؟ چرا باید نیروهای انتظامی و نظامی خود را به دردسر بکشیم در یک منجلاب قرار گیریم که نتوانیم خسارت‌ها را جبران کنیم؟
 
امام‌جمعه زهک تأکید کرد: مطالبه‌حق شما مردم است ما از مطالبه به‌حق شما مردم استقبال می‌کنیم و باید هم مطالبه باشد و مسئولانهم باید جوابگو باشند، برخی افراد دقت کنند مطالبه مردم و بحث حقابه را سیاسی نکنند و بهره‌برداری سیاسی نداشته باشند؛ اینموضوعات ملی است نه اینکه بهره‌برداری سیاسی شود و بعد نتوانید جواب مردم و ملت را بدهید.
 
وی افزود: بعد از صحبت‌هایی که از طرف مسئولین و بعضی افراد راجع به رهاسازی آب توسط طالبان به منطقه سیستان بیان شد،حداقل وظیفه‌ای که مسئولان خصوصاً کسانی که مردم را به ورود آب به منطقه سیستان امیدوار کردند، باید از مردم عذرخواهی می‌کردند.
 
پوراندخت ادامه داد: مسئولانی که به مردم وعده دادند باید در شبکه استانی هامون حضور پیدا و بابت این اتفاقی که افتاده و حقابهمحقق نشد جهت تسلی دل مردم و قلب شکسته و رنجور آن‌ها عذرخواهی کنند.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پوراندخت افزود: کسانی که کلیپ‌هایی پخش کردند و به مردم قول دادند باید همه مطالب و اخبار را به اطلاع مردمبرسانند، لذا این سکوت مسئولان که حرف نمی‌زند و مردم را آگاه نمی‌کنند مردم را ناراضی کرده است؛ مردم از مسئولان صداقت وشفافیت را می‌خواهند باید در مقابل مردم یک موضع عاقلانه و حرکت شایسته و منطقی انجام دهند.
 
امام‌جمعه زهک با بیان اینکه چرا باید کار به‌جایی برسد که تجمع در یک مکانی که احتمال خطر بروز آشوب و فتنه است اتفاق بیفتد،ادامه داد: طرف دیگر صحبت ما با مردم عزیز است، اگر اعتراض و تجمعی و مطالبه‌ای دارند، جای مناسبی را در نظر بگیرند، نه در مرزبا افغانستان و میلک؛ شما اگر مطالبه‌ای دارید که قطعاً مطالبه‌ی شما به‌حق و بجاست تجمع در جلوی نهادهایی که مسئول هستند،صورت گیرد.
 
وی بیان داشت: اگر از طرف مسئولان و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی اعلام می‌شود که تجمعی صورت نگیرد، قطعاً آن‌ها جریانات وافرادی را رصد می‌کنند که دنبال آشوب و فتنه هستند و ممکن است از اعتراض مردم بهره‌برداری سوء کنند و دنبال اهداف شوم خودشانباشند.
 
امام‌جمعه زهک ضمن تأکید پیگیری و مدیریت این موضوعات توسط مسئولان و استاندار، گفت: هر مسئله و برنامه‌ای قرار شد اتفاقبیفتد؛ چه طالبان پایبند باشند یا نباشند همه موارد را با شفافیت کامل به اطلاع مردم برسانید.
 
وی عنوان داشت: کم‌آبی و مشکل آب شرب در منطقه سیستان یک مشکل مهم است که باید اقدامات ضرب‌الاجل و اورژانسی توسط دولتو مسئولین انجام شود؛ امروز نیاز سیستان علاوه بر آب کشاورزی آب شرب است که تأمین آن وظیفه دولت است.
 
امام‌جمعه زهک در پایان سخنان خود، از آمار نگران‌کننده مبتلایان به کرونا گفت و افزود: متأسفانه در این چندروزه نقشه کشور ما زردشد لذا باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و فاصله اجتماعی حفظ شود.


کد مطلب: 430617

آدرس مطلب: https://www.safireshargh.ir/news/430617/امام-جمعه-زهک-چرا-باید-کار-تجمعی-منجر-شود-احتمال-خطر-بروز-آشوب-فتنه-زمان-ساخت-بند-کمال-خان-اقدامی-صورت-نگرفت

سفیر شرق
  https://www.safireshargh.ir