۰
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل:

کلیه کودکان زیر ۵ سال در سیستان واکسن فلج اطفال می زنند

هادی میرزایی گفت:طرح ریشه کنی بیماری فلج اطفال با واکسیناسیون خانه به خانه برای کودکان زیر ۵ سال در منطقه سیستان اجرا می شود.
کلیه کودکان زیر ۵ سال در سیستان واکسن فلج اطفال می زنند
هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در خصوص اهمیت طرح واکسیناسیون فلج اطفال به خبرنگار اوشیدا گفت: بیماری فلج اطفال یکی از بیماریهای ناتوان کننده بخصوص در دوران کودکی است.


وی افزود: تا قبل از تصویب برنامه ریشه کنی فلج اطفال، سالانه بیش از 40 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده و صدها هزار نفر از آنان برای همیشه فلج باقی می ماندند و تنها راه موثر در پیشگیری از فلج اطفال، واکسیناسیون است.

میرزایی بیان کرد: طرح واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال در منطقه سیستان همزمان با 6 دانشگاه خراسان جنوبی، زاهدان، ایرانشهر، بم، جیرفت و هرمزگان در دو نوبت اجرا می شود. نوبت اول از 25 بهمن لغایت 28 بهمن ماه 1399 و نوبت دوم از 16 لغایت 19 اسفند ماه 1399 سال جاری اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: این طرح، در پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز به صورت خانه به خانه توسط پرسنل بهداشتی اجرا می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: با توجه به حساسیت اجرای برنامه و شرایط بیماری کووید 19 تمام تمهیدات در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شده است و این برنامه توسط نیروهای آموزش دیده بهداشتی اجرا خواهد شد.


انتهای پیام/
کد مطلب: 430563
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی