داغی ابدی؛

فرشته هایی که در آتش اهمال کاری سوختند/ پرونده دانش آموزان "اسوه حسنه"؛ همچنان مفتوح

27 آذر 1399 ساعت 22:47

سال قبل در چنین روزی چهار دانش آموز زاهدانی در آتش بی توجهی و اهمال کاری مسئولان سوختند، فرشته های کوچکی که با وجود گذشت این مدت طولانی، پرونده شان همچنان مفتوح و ذهن خانواده های داغدارشان پر از علامت سوال است.


به گزارش سفیرشرق به نق از عصرهامون، 27 آذر ماه یادآور خاطره ای بسیار تلخ و ناگوار نه تنها برای مردم زاهدان بلکه برای ایران اسلامی است، روزی که حادثه ای دردناک را در ذهن ها تداعی می کند.

 
2 سال قبل بود که خبر سوختن دانش آموزان زاهدانی در آتش بی توجهی و بی مسئولیتی مدیران مربوطه خاطرها را آزرد، فرشته هایی که در روزهای کودکی آسمانی شدند و داغشان تا ابد بر دل خانواده هایشان باقی ماند.
 
کودکانی که نه آشنایی با حریق داشتند و نه تجربه گریز، اما به یکباره آتش شعله کشید و با صحنه ای وحشتناک توام با داد و فریاد مواجه شدند، دختر بچه های نازنینی که از شدت شوکه شدن نمی دانستند باید در چنین مواقعی چه عکس العملی از خود نشان دهند.
 
آن هم با بروز حادثه ای که شاید تا به حال درباره آن نشنیده و راه های مقابله با آن را نیاموخته بودند، اما قربانی اهمال کاری مسئولانی شدند که گویا جان این نوگلان برایشان در اولویت نبود، چراکه اگر این گونه بود به طور قطع فضایی استاندارد را برای تحصیل آن ها فراهم می کردند.
 

نازدانه های مظلوم
 
اما در مدرسه اسوه حسنه نه تنها ازفضای استاندارد خبری نبود، بلکه سیستم گرمایشی که برای دانش آموزان دبستانی تهیه شده بود، استانداردهای لازم را نداشت و چراغ نفتی بیش نبود و خانواده هایی را سوگوار کرد که صبح یک روز پاییزی کودکشان را به امید گرفتن دوباره دستانش، راهی مدرسه کردند، غافل از این که باید نازدانه های مظلومشان را راهی خانه ابدی کنند.
 
مادران و پدران عزاداری که ناله های مظلومانه شان در روز وداع هیچ گاه از ذهن ها فراموش نخواهد شد، خانواده هایی که حتی دلشان طاقت نوحه خوانی برای فرزندشان را نداشت.
 
بی شک، داغ دلشان هنوز هم به همان تازگی آذر ۹۷ است، اما تلخ تر این که هنوز علت مرگ فرزندشان را نمی دانند و با وجود پیگیری های مکرر هنوز ذهنشان پر است از علامت سوال، چراکه پرونده شان هنوز مفتوح است و به گفته دادستان سابق زاهدان پرونده در تهران در حوزه کارکنان دولت در حال رسیدگی است و در سیستان و بلوچستان برای آن تمام تلاش ها انجام شد.
 
مانا خسروپرست، صبا عربی، یکتا میرشکار و مریم نوکندی چهار کودکی هستند که ۲۷ آذر ماه ۹۷ در آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه آسمانی شدند. اما ای کاش چنین حوادثی هیچ گاه تکرار نشود و جرقه ای باشد برای بیداری مسئولان تا با چشمانی بازتر مراقب فرزندان ایران اسلامی باشند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 430534

آدرس مطلب: https://www.safireshargh.ir/news/430534/فرشته-هایی-آتش-اهمال-کاری-سوختند-پرونده-دانش-آموزان-اسوه-حسنه-همچنان-مفتوح

سفیر شرق
  https://www.safireshargh.ir